Dacă ai venit pe Valea Loarei și nu ai văzut Chambord, fii sigur că ai venit degeaba! Situat lângă Blois, la cam 180 de km de Paris, construit se pare după planurile ingeniosului Leonardo DaVinci ca și căsuța de vânătoare a regelui François I, castelul Chambord nu are cum să te lase rece. Din orice colț l-ai privi o să-ți pară un colos, nu degeaba este al doilea castel ca mărime al Franței. 128m de fațade, 400 și ceva de camere, 365 șeminee, unul pentru fiecare zi a anului, toate pe un domeniu de aproape 5500 hectare,  din care 4500 împădurite, Chambord a fost construit cu un singur scop: săƒ uimească. Și reușește, chiar și astăzi după atâtea secole! 

Castelul Chambord Valea Loarei Franta


Ascuns strategic într-o oază de liniște, Chambord a fost început în 1519. Contrar celorlalte castele de pe Loara, Chambord a fost doar o reședință de paradă, folosit pentru întâlniri de vânătoare, sau baluri organizate de rege și favoriții săi, un fel de "casă de vacanță" la dimensiuni regale. Asta explică absența aproape totală a mobilierului. Nu vă închipuiți că este gol în totalitate, dar față de majoritatea castelelor din regiune, bogate în mobilier, decorațiuni și ornamente, prin Chambord cam suflă vântul. Inspirat puțin din arhitectura medievală, castelul rămâne negreșit o adevărată operă a Renașterii, un "bâzdâc" uriaș al unui rege grandoman. Cu toate astea, în cei 32 de ani de domnie, regele François I nu a petrecut mai mult de 40 de zile la Chambord. Ciudat, nu? 

Castelul Chambord Valea Loarei Franta

Castelul Chambord Valea Loarei Franta

Castelul Chambord Valea Loarei Franta

Castelul Chambord Valea Loarei Franta




Totul la Chambord este ieșit din comun: fațade, terase, acoperișuri cu formă de clopotnițe, saloane, apartamente. Timp de 25 de ani, 2000 de artizani și muncitori au lucrat la construcția castelului. Zidurile formează un vast cadrilater, ale cărui colțuri sunt reprezentate de turnuri mari, rotunde. În centru este donjonul, turnul principal, ca "un castel într-un castel". Adică, ca să înțelegeți, ce se vede la exterior este doar zidul... în interiorul acestuia, acel donjon este de fapt un castelul propriu-zis, cu alte 4 turnuri. Însă atracția principală la Chambord o reprezintă scara interioară centrală, dublă,  în spirală. Adevărată operă de artă, pe acesta scară pot urca și coborî simultan două persoane fără să se întâlnească. Interesant, nu?  Mulți se întreabă dacă castelul s-a construit oare doar pentru a adăposti această scară? Nu se știe...
 
Castelul Chambord Valea Loarei Franta

Castelul Chambord Valea Loarei Franta

Castelul Chambord Valea Loarei Franta

Castelul Chambord Valea Loarei Franta

Da, într-adevăr Chambord a fost construit să impresioneze. Nu pot spune că este preferatul meu, personal nu sunt chiar adepta grandorii, ci prefer mai degrabă castele simple și elegante, dar nu contest faptul că Chambord este cu adevărat impunător. Nu cred că cineva a plecat de aici fără nici un fel de emoție. Îmi amintesc când am ajuns prima dată să-l văd și am luat-o la pas pe aleea care te duce de la parcare la castel... În momentul când s-a ridicat în fața mea silueta sa grandioasă, nu am putut decât să exprim un mare "uau"! 

Cum pot exista astfel de locuri? Cum au putut oamenii crea astfel de construcții grandioase, fără nici măcar să locuiască în ele, ci doar pentru capricii colosale, prin care regii își uluiau supușii, arătându-și puterea absolută? Pentru că Chambord a fost construit pentru asta... pentru ca oamenii să rămână muți de uimire în fața lui. Nu o fi procedat François I bine atunci, dar uite că astăzi Chambord ne trezește încă admirația, fiind cel mai  cel vizitat castel din Franța, după Versailles. 

S-ar putea sa te intereseze si:

SHARE 32 comments

Add your comment

  1. Chiar ca este un edificiu grandios, impresionant. O descriere foarte frumoasa, macar din fotografiile tale sa vad si eu castele de pe Valea Loarei, daca pe viu ma indoiesc ca o voi face vreodata...
    Au fost parintii mei in Franta, dar nu s-au strans suficiente persoane pentru o excursie optionala pe V. Loarei. Mi-ar fi placut tare mult sa-mi aduca povesti si poze cu aceste castele uimitoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da este grandios Chambord, ramai putin cu gura cascata in fata lui...Sunt intr-adevar frumose castelele de aici, adevarate opere de arta, dar sunt la fel de frumoase si orasele, satele, traditiile, locurile mai putin cunoscute...

      Ștergere
    2. Am dedicat si eu un articol Frantei in 2010. Majoritatea cititorilor mei o alesesera cea mai frumoasa tara din lume(sau tara pe care ei isi doreau cel mai mult s-o viziteze) in cadrul unui sondaj organizat pe blog. Articolul a venit firesc si in cadrul sau, fiecare prieten al blogului a primit un cadou virtual: un castel de pe Valea Loarei. Fiecare cu descriere si poze, evident.

      Ștergere
    3. Ce dragut! O sa ma caut in arhiva ta, sper sa le gasesc :)!

      Ștergere
  2. Am mai scris eu astazi pe un blog... Castele sau cladiri impunatoare cladite cu "sange si lacrimi"!!! Macar de ai fii nemuritor sau sa traiesti cel putin de la 1000 în sus!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate Minnie, asa este, toate aceste cladiri impunatoare au fost cladite cu sange de oameni grandomani, am mai cris si eu despre asta, referitor la merile catedrale catolice, culmea construite in numele lui Dumnezeu. Oare Dumnezeu chiar a vrut asta? Dar asa a fost omul dintotdeauna, asta este istoria si nu o putem schimba...

      Ștergere
  3. De castelul asta stiam de cand eram mica si m-as fascinant de atunci. Tin minte ca l-am avut mult timp ca wallpaper pe desktop. Dar nici pana azi n-am ajuns sa-l vad in realitate. Dar e timp pentru toate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E timp Anda...Nu se misca el de acolo, a stat el 600 de ani..deci inca putin mai poate astepta ;)!

      Ștergere
  4. Larisa ai uitat de "miercurea fara cuvinte...... Dar nici tu nu mai esti pe blog înscrisa, nici eu.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu înteleg la ce te referi, Minnie!...

      Ștergere
    2. Imi ramane restanta pentru miercureaa viitoare :)...

      Ștergere
  5. E extraodinar de frumos. Chiar vorbeam acum doua zile cu cineva despre castelele de pe Valea Loarei...ce potriveala! :)
    Sigur, mi-ar placea sa-l vad...dar n-am posibilitatea. E bine si virtual :)
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt frumoase castelele si toata zona. La mine s-a intamplat sa ajung sa locuiesc aici, altfel nu stiu daca ajungeam curand..Sunt atatea locuri de vazut in lumea asta, nici nu stii cu ce sa incepi, bani sa fie si timp pentru vacante :)

      Ștergere
  6. Eu am noroc fiindca vad castele doar din perspectiva arhitecturala si mai putin istorica (fiindca nu ma pasioneza istoria) daca stiu cine l-a facut si din ce perioada face parte sunt multumita!
    Mie interiorul mi s-a parut extrem de saracacios ( e drept ca nu am reusit sa vad decat o parte din el) dar ce am vazut mi s-a parut mare si atat! Exteriorul in schimb e splendid! M-am topit de admiratie in fata lui!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alicee sa stii ca si pentru mine istoria este o pasiune mai noua :)) de vre un an incoace, pana atunci nu ma interesa deloc. Acum le vad prin ambele perspective, dar incerc mereu sa vad partea frumoasa mai mult, nu cele intunecate. Da, interiorul este intr-adevar saracacios cum spui si tu. Tinand cont de cum arata exteriorul, intereiorul m-a dezamagit.

      Ștergere
  7. Am citit multe despre acest castel, exteriorul este intr-adevar impunator, splendid. Chiar ca tot ce mai poti spune cand il vezi este uau :) Sper ca la anul sa ajung din nou in Franta si atunci sa cutreier Valea Loarei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, exteriorul face totul la acest castel. Este intr-adevar impunator. Insa cum am zis, interiorul este gol si...rece. Din interior castelul pare mort. Sunt altele mai micute in zona dar mult mai simpatice si calde.

      Ștergere
  8. ce mai casuta de vacanta. deci iar ma ademenesti cu Valea Loirei. pina ajung acolo trebuie sa ne apucam de treaba aia :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, oare cum ar fi sa ai o asemenea casuta de vacanta :))?! Pai m-am apucat de treaba, mai am cateva finisari si e gata cat de curand. Te anunt ;)

      Ștergere
    2. aoleu. gata, azi ma apuc si eu :)

      Ștergere
  9. absolut superb! în asemenea cazuri sunt permise pleonasmele, asa-i? :) Avem de gând ca vara viitoare sa petrecem o saptamâna pe valea Loarei. Neaparat! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o zona frumoasa Carmen, iar daca ii acordati o saptamana, veti avea timp sa descoperiti destul de multe locuri faine.

      Ștergere
  10. Intr-adevar, Chambord este cel mai cel, o bijuterie, iar scara aceea, proiectata de Leonardo da Vinci, este geniala. Ceea ce mi-ar fi placut mie la Chambord ar fi fost ca pajistea inconjuratoare sa fie amenajata precum gradinile de la Versailles.
    Pe Valea Loirei, la Amboise, am vizita mormantul lui Leonardo da Vinci. Ma asteptam sa fie mai somptuos si mult mai multa lume interesata.
    O prietena care a vizitat zona chiar a innoptat la un castel particular, amenajat ca hotel. Trebuie sa fi fost minunat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sa intoptezi intr-un castel aici, trebuie sa fie minunat...dar banuiesc ca si costisitor :)! Oricum toate sunt proprietati private aici, iar multe din cele care sunt prea mici sa fie muzee au fost transformate in hoteluri sau restaurante, in felul asta castelul se intretine singur, tot din turisti.
      Ai dreptate referitor la pajistea din jurul castelului Chambord, ar fi putut fi transformata intr-o gradina.

      Ștergere
  11. Chambord e un castel frumos ,pacat ca nu am fost sa-l vad ..cat timp am stat in Franta :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un motiv in plus sa te intorci in Franta :)! Nu se misca castelul de acolo, vor mai fi ocazii ;).

      Ștergere
  12. Trebuie sa recunosc ca-mi plac mult astfel de locatii .. ador sa merg sa le vizitez si nu mi-ar displacea sa am unul al meu :D Ma multumesc si cu un conac boieresc daca castelul e prea mare :D Foarte frumoasa locatie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de vanzare unele pe aici? mai micute asa?...mai .."acceptabile" :p, in masura iin care un castel poate fi acceptabil :)). Am citit pe net ca o romanca si-a cumparat de curand unul :D ...

      Ștergere
  13. Mi se pare absolut subperb castelul, asta ma face sa dau crezare expresiei "Regatul meu pentru un cal", un astfel de regat nu las da la schimb...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este intr-adevar impresionant. Si altele din zona sunt frumoase si speciale in felul lor, daca le descoperi povestea, insa asta este singurul care m-a facut sa exclam un "uau" la prima vedere :).

      Ștergere
  14. Daca ai sti cat te invidiez ca locuiesti aproape de locurile astea !!! Sunt impresionante castelele astea....Visez cu ochii deschisi la o noapte intr-o camera de genul ala :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La unele dintre ele se pot inchiria sali pentru petreceri sau chiar camere pentru dormit. Desigur, preturile sunt pe masura :)).

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS