Duminică dimineață, pe la 9 și ceva, mă trezesc niște zgomote ciudate afară. Hîrja-hîrja-hîrja-hîrja. Locuiesc la parter, dar pe o stradă liniștită, pe unde nu trec multe mașini, nici autobuze sau tamvaie (nu că aș avea tramvai în oraș!), unde nu sunt nici baruri, nici restaurante, ca să  aud petrecăreți pe stradă. Deci ce naiba se aude?! Ăștia curăță gheața, mă gândesc eu, cu creierul jumătate adormit. Pentru gheață se dă cu sare, desigur, nu o cureți cu lopata, dar ce să-i ceri unui om buimac de somn. Cert este că vecinii mei curățau ceva cu loptata și se conversau. Bla bla bla bla bla bla, auzeam și eu din casă, că doar erau în fața geamului. Bla bla bla... nu-știu-ce...la neige! Brusc fac ochii mari. La neige?! La neigeeee??? În secunda doi sărisem deja din pat și dădeam cu viteză la manivela care ridică obloanele ferestrelor. Daaa! Neige! Zăpadă! Era zăpadă! Și încă ningea!   


Toată zarva era făcută deci de vecinii mei care dădeau zăpada din fața blocului. Erau 5 centimentri desigur, dar toată lumea ieșise cu lopețile. De fapt cam așa se obișnuiește pe aici, la câțiva centimetri de zăpadă nu mai circulă nimic, școlile, aeroporturile se închid, țara se blocheza. Și se plâng că iarna este cumplită. Eu ce să mai zic? Pentru mine iarna lor este un noiembrie mai lung doar. Bun, revenind, am ieșit și eu, desigur după ce mi-am tras ceva pe mine, că doar nu ieșeam în pijama. Dar nu să dau la lopată, nuuu... ci să plimb câinele. La ce lopată să mai dau, mi-o luaseră francezii înainte. Vrednici oameni, nu glumă! Doar la dat zăpada, desigur!

Era chiar frumos afară. Nu era frig, era liniște și zăpada era albă și curată. Știam că nu va rămâne prea multă vreme așa, deci hai s-o punem de-o plimbare. Cum aveam treabă la Montlouis-sur-Loire, o localitate aici lângă Tours, am făcut un mic ocol și am luat-o așa pe câmp, până spre Amboise. Șoseaua șerpuiește printre culturi de vită de vie, ici-colo câte un sat pierdut printr-o vale. În rest vii cât vezi cu ochii. Era plăcut, însă era cam ceată și cam frig. Acum nu vă închipuiți că m-am plimbat pe jos. Am mers cu mașina și din loc în loc am tras pe dreapta.

De la Montlouis-sur-Loire spre Amboise, prin sate și vii













Aproape de Amboise am ieșit la drumul național și am făcut cale întoarsă spre Montlouis. Acolo ne-am rezolvat treburile, după care am zis hai să mai mergem pe undeva. Unde? Păi la Savonnières propun eu. Savonnières este o localitate la vreo 15 km de Tours, în direcția opusă orașului Amboise, unde se află de altfel castelul Villandry. Bine, Villandry-castelul nu este chiar în Savonnières, ci lângă, într-un sat mic vecin. Din păcate acolo n-am mai găsit aceeași zăpadă, ci mai degrabă o brumă. Ori nu ninsese bine, ori se topise între timp. Nu prea mi-a plăcut. Era totul gri și trist, dezolant aproape. Am realizat că Valea Loarei este clar de vizitat vara! Sau primăvara, sau toamna, dar în nici un caz iarna. Deci luați aminte! 

Savonnières






Ne-am oprit puțin la castelul Villandry. N-am intrat. Era oricum aproape 5 după-amiaza, castelul se închidea și oricum n-aveam de gând să dau banii pe bilet așa aiurea iarna, cu grădinile goale, că oricum le-am văzut deja de 2 ori. V-am povestit aici.

castelul Villandry






Am plecat spre casă și am zis că mai revin la primvara. Sau cel puțin într-o zi cu soare, poate locurile vor fi mai vesele. Luni dimineață nu mai era nici o urmă de zăpadă. Plouase și totul se trasformase în apă. Nu știu dacă va mai ninge. Poate că da, mai este o luna și un pic de iarnă. Poate că nu. Dar acum că mi-am făcut pofta de zăpadă, cer să vină primăvara! 
Voi nu?


SHARE 56 comments

Add your comment

  1. As vrea si eu sa vina primavara, pentru ca atunci parca se dezgheata si pofta de calatorit. Am fost si eu pe Valea Loirei, dar vara...am ajuns si la Villandry...Cred ca primavara este peisajul cel mai frumos, cand totul devine verde, iar o zi insorita te iti da senzatia ca nu vrei sa te mai desparti de acele locuri...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca si toamna este tare dragut, mai ales daca este o toamna calda. Totul este atat de colorat atunci. Dar, clar e mai placut de calatorit cand este cald, oriunde.

      Ștergere
  2. Oh, stiu acest castel! Intr-o etapa din "The Amazing Race" s-a trecut si prin curtea lui. Nu stiu daca aici a fost cerinta sa se gaseasca, din toata via, unul din cele 10 ciorchine de struguri care aveau atasate o mica fundita, cert e ca mi-a ramas in minte acest episod. Iti dai seama ca au urmat ore de cautari, ca la ce vii au francezii astia!

    Astept si eu primavara, ca sa fie vreme si conditii mai bune pe munte;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce tare! Nu stiu episodul. Dar imi inchipui cat au cautat prin vie :))

      Ștergere
  3. De 3 saptamani tot zapada am aici si tare m-am saturat!
    Este chiar cenusiu acolo cand este iarna, casele arata tare sumbre si triste! Primavara, unde esti? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este destul de sumbru, mai ales ca este mai mereu inorat. Poate daca ar fi putin soare s-ar mai inveseli atmosfera :)

      Ștergere
  4. se preconizeaza si pe la mine o zapada...e super bine azi , sunt 9 grade !

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie-mi place peisajul tau cu vii. Ce inseamna ordinea dom'le! In Romania gasesti rar ceva asa bine aliniat ca sa poti face poze cu elemente repetitive. Pe-aici doar zapada tine gunoaiele departe de fotografii :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt foarte aranjate si dichisite viile pe aici. Se vede treaba ca sunt averea cea mai de pret a acestei tari :))

      Ștergere
  6. Hahaha, ce îmi place când zici de francezi :)) E comic pentru că pot să-i văd cu ochii minții, deși la Montpellier nu am prins zăpada, îți dai seama, cum să ningă în decembrie? E de neînchipuit :P

    Mă bucur că ați avut ceva zăpadă și voi, am mai citit pe net că s-au trezit francezii cu zăăăăpadăăăă, am văzut și niște poze de prin Parisul "înzăpezit", e frumos, păcat că e așa de rară treaba asta pe acolo. În plus, îți dai seama cum ar arăta castelele alea cu zapada mare pe ele și pe lângă ele? O poveste e puțin spus!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre francezi as avea multe de spus zilele astea :)). Dar prefer, la fel ca tine sa vad doar partea frumoasa a lucrurilor si sa nu ma amarasc cu lucruri urate :))
      Ai dreptate si eu cred ca ar arata foarte dragut castelele cu multa zapada in jur. Si daca ar mai fi si soare, fie el si cu dinti, pfff....

      Ștergere
  7. Imi aduce aminte de orasul meu natal care e tot intre vii. :) Frumos..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci esti obisnuita cu vie cat vezi cu ochii :))
      Din ce oras?

      Ștergere
  8. Ce frumoasa plimbarica:D La neige :D La neige :d O astept si eu :D Foarte frumoase pozicile :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saru'mana! :) Cred ca ieseau mai bine daca era putin soare :(

      Ștergere
    2. A venit si la mine :D Dar e mica .. asa de 5 cm :( NU te invita deloc la facut poze sau la plimbare:( Nu m-ar fi deranjat sa fie un pic mai mare:(

      Ștergere
    3. Pai poate mai ninge, mai e o luna de iarna.

      Ștergere
  9. Iarnă, iarnă, nu e prea vesel, e adevărat, dar nu arată totuşi deloc urât în fotografii. Ce grozav e când poţi să faci o plimbare scurtă şi ai peisaje şi locuri faine de pozat. Îmi închipui cât de frumos poate să fie pe acolo în celelalte anotimpuri.

    Şi da, şi eu cer primăvară. De prin decembrie anul trecut o tot cer... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar aici nu pot sa ma plang, am unde sa fac scurte plimbari, insa iarna...hmm...nu e prea placut. Macar daca ar fi zapada mai multa si un pic cer senin...

      Ștergere
  10. daaaa sa vina primavara!!!
    da eu ma mir ca au dat si la zapada, ptiu sa nu i deochi

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  12. A nins la voi! Ce frumos... Vreau să merg iarna asta în Franța! :D Puține speranțe...:(
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am avut zapada pentru o zi doar. E bine si asa decat deloc :))
      Iti doresc sa ajungi in Franta Maria daca iti doresti, chiar daca nu anul asta...e timp :)

      Ștergere
    2. Ah, Lari, azi a nins! Puțin dar, vorba ta, mai bine decât deloc!
      Da, vreau să văd întâi și întâi bibliotecile, apoi...văd eu ce fac! :)

      Ștergere
  13. Asa am facut si eu cand a nins in Londra, o fata cu care stau in casa zicea, vai ce ninge afara si am auzit-o prin somn, imediat am sarit din pat si m-am zgait pe geam sa vad. :D Si eu vreau sa vina primavara, duminica trebuie sa plec in Romania si la meteo au anuntat cod portocaliu de ninsori si viscol. Asa ca m-am apucat de rugaciuni sa ajung cu bine acasa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, da, am auzit ca in Romania se anunta ninsori. Poate nu ninge prea mult totusi :) Calatorie faina iti doresc!

      Ștergere
  14. Imi place cum ai surprins drumurile-3, viile-8 si 11, copacii suprapusi-9, casuța din Savonnières-13,14 și biserica cu ceas-15. In format largit se vad excelent!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Corina.
      Cred ca daca era un pic de soare, se vedeau si mai bine ...

      Ștergere
  15. Ce fain sa vezi viile cu zapada...Si eu as vrea, dar nimic, la mine zici ca e inca toamna tarzie :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La voi acolo e mai cald oricum. Dar lasa, asta nu e un lucru rau :)

      Ștergere
  16. Mi-i inchipuiam pe francezi oricum, dar nu dand de zor la lopata cum apare prima urma de zapada :))

    Ce diferenta imensa intre castel acum si atunci cand ai scris articolul. Nu dadeam doi bani pe el asa inzapezit, dar cand am vazut pozele din celalalt material parca, parca as vrea sa-l vad pe viu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa vezi ce dau la zapada :))
      Villandry e foarte fain (cred ca este preferatul meu), dar tocmai gradnile fac totul. Deci clar iarna nu e de vazut!

      Ștergere
  17. Vii pe zapada acum vad, pentru prima data. Si inca atat de multe vii....Frumos!
    Aici a plouat. Nu ma plang, de apa e nevoie. Dar voiam sa spun ca zapada nu e nici aici. Acum, ca ti-ai vazut visul implinit, adica a nins, vad ca te-ai linistit. A fost si la voi iarna :)
    O zi minunata a sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu n-am vazut vii in zapada...decat via din curtea mea cand locuiam la casa :))
      Da, acum ca mi s-a implinit visul sa vina primavara la toata lumea, inclusiv la tine Elly, stiu ca nu iubesti iarna :)
      Zi frumoasa si calda!

      Ștergere
  18. super poza cu viile aranjate care parca doar asteapta primavara sa inverzeasca si sa infloreasca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer si eu astept o plimbare prin vii, dar sa fie inverzite :)

      Ștergere
  19. La noi se iese la zapada abia cand nu se mai poate circula printre masinile parcate pe trotuarul din fata blocului. Dar cred ca m-ar enerva sa iasa cineva de la prima ora, sa harjaie lopetile pe asfalt. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noroc ca nu era prea devreme, altfel si pe mine ma enervau haraielile lor! Oricum m-am bucurat ca a fost ceva zapada!

      Ștergere
  20. ce fotografii frumoase! E placuta pala de alb :)
    La noi e zapada de o saptamana jumatate. Astazi a nins iar si e tare frig (-8°C) dar duminica cica vor fi +8°C! deci... gata cu zapada!
    Un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe aici se anunta vreme calda desi momentan e destul de frig. Weekend plăcut asemenea Carmen.

      Ștergere
  21. Te-ai plimbat nu gluma!

    Mie imi place foarte mult iarna si imi place in special atunci cand ninge si cand se mentine zapada (evident). Acum insa simt nevoia sa se incalzeasca vremea si sa vina primavara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când ninge mult si mie îmi place. Mai ales undeva la munte ... Însă acum chiar astept primăvara.... Sa fie soare!!!

      Ștergere
  22. Da, este de inteles dorinta ta pentru verdele exuberant al primaverii, pentru copacii infloriti, pentru razele de soare jucause. Ai un aparat nou si trebuie sa-l pui la treaba. :D
    Cam dezolante peisajele iarna...au totusi farmecul lor. :)
    Weekend placut, Larisa. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nice, asemenea!
      da, este si pentru aparat, iarna nu prea ai ce fotografia pe aici....

      Ștergere
  23. superb peisaj!! si la noi e zapada...mare :D

    RăspundețiȘtergere
  24. La noi deja au inflorit copacii! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi dau seama :)) la voi acolo cred ca nici n-a fost iarna !

      Ștergere
  25. Minunata iarnă, frumoasă peste tot, cu atât mai mult în Franța :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Sigur ca primvara si vara e cel mai placut prin partile locului dar pozele tale cu zapada asternuta arata foarte bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi Alice!
      Nu-i rau nici iarna, daca ar fi ceva mai mult soare ar fi aproape perfect :)

      Ștergere
  27. <3 lovley!! ideal as putea spune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, pacat ca se intampla cam rar cu ninsoarea pe aici :)

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS