sursa foto
Saptamanile trecute, nu mai stiu cand exact, neavand la ce film nou sa mai ma uit, am dat peste o comedie romantica mai veche, care imi scapase, se pare: 2 days in Paris.  Initial m-am gandit ca este genul ala clasic, de comedie romantica americana, usoara si amuzanta, care vine la pachet cu o "calatorie" prin Paris, deci perfect pentru lenevit cateva ore in canapea. Insa filmul nu este nici pe departe asa. 

In primul rand este o comedie mai ciudata, mai seaca, french style movie, iar apoi Parisul nu e deloc Parisul ala  romantic, ultra-mega-cunoscut, din reviste si povesti, ci ala oarecum real, care exista de dincolo de traseele turistice, Parisul ala al francezilor un pic cam nationalisti si aroganti, nevorbitori de engleza, desfranati si pe alocuri destrabalati. 

sursa foto
Ei bine oameni buni, asta este filmul asta prezinta in principiu, Franta reala, asa cum este ea in fiecare zi, NU Midnight in Paris, care o supraestimeaza! Spun in principiu pentru ca este un pic exagerat, fireste, ca orice film american, acum nu tre' sa generalizam si nici nu vreau sa distrug iluziile despre beautiful France. In plus n-or fi toti francezii aroganti, am cunoscut si oameni foarte de treaba. In plus nici ei nu pot generaliza despre toti romanii, cum se intampla adesea, ca sunt tigani sau barbari, nu?  Ideea este ca filmul prezinta o realitate a acestei tari, care exista dincolo de imaginea aia de "France, le plus beau pays du monde", bine intiparita in mintile tuturor.  Pentru ca desigur ca si le plus beau pays du monde, dincolo de castele impunatoare si poduri romantice peste Sena,  are partile ei... nasoale. Ca oricare alta de altfel... Locuind aici, m-a amuzat foarte tare filmul, tocmai pentru ca ce vedeam acolo intalnisem si in realitate adesea, deci chiar a fost "delicios" de urmarit. Vi-l recomand, daca nu l-ati vazut deja. 

In film este o faza funny in care cineva ii spune taximetristului parizian, care era btw un rasist, "...dar dvs nu vorbiti alte limbi straine" la care el raspunde "Vorbesc franceza si cred ca e suficient!" :)) Ei bine oameni buni, cam asa este... ei vorbesc franceza si e suficient. Nici nu asculta macar alta limba si nici nu vor; orice film sau emisiune, la TV sau cinema, este dublata in franceza, lucru care pe mine ma deranjeaza teribil, stiti voi, cum sunt desenele alea animate pentru copiii care nu stiu inca sa citesca subtitrarea. Nu am neaparat o problema cu franceza, este o limba faina, dar prefer totusi, asa cum am fost obisnuita, cand merg la cinema de exemplu, si merg foarte des, sa ascult vocea actorului, de preferat in engleza si sa citesc, ca de-aia am invatat, traducerea. Eu inca sunt indignata de dublarea filmelor.  Apoi, cu orice aplicatie, program la calculator, eticheta, emisiune TV, orice rahat, este, la fel, ce mai incolo-incoace... absolut tot.... no word in english! Never! Nu stiu, poate este normal sa folosesti doar limba ta materna,  dar pentru mine e un pic ciudat... pentru ca toata viata mea am utilizat tot ce inseamna calculator sau internet in engleza, intotdeauna am vazut filme in engleza, treaba care a contribuit foarte mult pentru a invata aceasta limba. Hai sa fim seriosi, n-am invatat prea multa engleza de la scoala, chiar...  iar apoi, spun sincer ca daca maine mi-as schimba de exemplu facebook-ul in romana, jur ca as avea un soc si in prima faza nu as intelege nimic :)). Am incercat odata cu Word-ul parca... ce e aia frate, copiere /lipire ?!

Iar daca cumva, din intamplare gasesti vre-un frantuz care stie ceva engleza, fereste-te... mie mi-e mila de biata limba frumoasa a lui Shakespeare, pe care eu una o ador, sa o aud pocita.  Langa mine este un magazin de telefoane, care printr-o eroare grava, are un nume in engleza, "The telephone house".... iar cineva, odata, explicandu-mi unde se gaseste ceva in zona, imi spune "acolo langa telefon uz"... Am stat mult sa ma gandesc care dracu' e telefon uz ala langa mine si eu nu stiu... pana ce mi-am dar seama ce vroia sa zica de fapt.  Uz era house de fapt! WTF?! Voua vi se pare normal? Ca mie nu! Domnule francez, tu chiar nu intelegi ca regulile de citire in franceza se aplica doar pentru limba franceza si atunci cand citesti intr-o alta limba, aplici regulile ei?! N-am inteles niciodata de ce au ei, francezii o problema cu engleza... Poate vin eu dintr-o tara unde, hai sa fim seriosi, cam toti vorbim engleza, cel putin cei tineri, mai mult sau mai putin, dar toata lumea se descurca cat de cat. Ma rog.....

sursa foto
Revendind la film, 2 days in Paris, e un film nice.... cam ciudatel, dar placut, iar Parisul tot minunat ramane, pentru mine cel putin... si alte cateva milioane de oameni :)). Il ador, il iubesc, si nu cred ca m-as putea satura vreodata de el. Asa cum este el! Nu mi-ar place sa locuiesc acolo, orasele mari metropolele fiind locuri unde viata se desfasoara la o viteza prea mare  pentru firea mea mai molcoma, dar imi place din cand in cand sa vin si sa ma pierd pentru o clipa in vartejul lui, in acel tumult  cosmopolit, printre cladiri impresionante, poduri de sute de ani, cafenele si stradute romantice. Acestea fiind zise, iaca exact maine ma duc sa mai iau o gura de Paris. O gura de Paris de septembrie. Prima data cand am vazut Parisul era tot septembrie...
 
SHARE 23 comments

Add your comment

  1. In sfarsit mi-ai dat si mie dreptate!!! :))))
    Acum chiar ca mi sa facut dor de Paris!
    O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stian ca tie o sa-ti placa :))) Iti recomand filmul ;)!!! O zi frumoasa si tie Minnie!

      Ștergere
  2. Francezii sunt nationalisti si asta e bine, uita-te la noi cum am ajuns, nici nu mai stim sensul notiunii de patriotism... Sincer, mie mi-ar conveni ca toate informatiile de pe net sa fie in romana, la blog aveam pana acum panoul de admin tradus, acum e in engleza si ma deranjeaza. :D Engleza e limba universala si cred ca francezilor nu le pica prea bine asta, e de notorietate antipatia dintre cele doua popoare. Pe noi, ca turisti nu prea ne intereseaza cum e viata de fapt in Franta sau in oricare alta tara a lumii. Daca ne-am muta acolo s-ar schimba perspectiva. Insa eu momentan nici nu visez la o destinatie scumpa precum Parisul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, nationalismul are partile sale bune. Ei sunt mandri de cultura lor, de tara lor, de limba lor si asta e pe de o parte un lucru de invidiat. Zic pe de o parte pentru ca uneori de la nationalism se ajunge usor la un soi de rasism si asa nu mai este bine :)). Si ca turist te poti lovi de asta, dar depinde de cat noroc sau ghinion ai. Dar cum am mai spus, peste tot sunt si bune si rele.

      Ștergere
  3. :)))))) super tare aia cu stiu franceza si cred ca e suficient. si chiar asa e, in majoritatea cazurilor.au impresia ca toata lumea ar trebui sa stie franceza. desi, culmea, se mira cand vad ca vorbesti un pic.
    cit despre engleza lor...eu le zic, in franceza te rog, ca nu inteleg nimic din engleza lor. ca au obiceiul, aia care stiu un pic de engleza, cand vad ca esti strain, sa isi arate inteligenta. una la mana ca ma enervez, cand iti vb intr o limba ma astept sa imi raspunzi in aceeasi limba, doi- nu inteleg ce zic nici sa ma bati.
    filmul nu l am vazut. plimbare frumoasa maine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) da si mie mi s-a intamplat asta, sa intreb ceva in franceza si dandu-si seama ca sunt straina, respectivul a tinut neaparat sa-mi arate cunostintelele sale de engleza :))! Hai frate, daca era intrebam eu direct in engleza! Care este rationamentul?!
      Imi amintesc mai demult cand am mers cu Air France, vorbeau o engleza atat de frantuzita incat preferam sa-mi storc memoria de cunostintele din scoala generala si sa incerc sa inteleg in franceza :D.

      Ștergere
  4. O sa caut filmul, imi plac filmele realiste si francezii au traditie. In Franta am fost doar in Sud si acolo e o atmosfera mai lejera :) Dar Parisul e pe lista dorintelor ... Plimbare de toamna, ce frumos ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Parisul e fain in orice anotimp, dar toamna pare parca mai romantic :)!

      Ștergere
  5. Eu am vazut filmul dar din pacate mi s-a parut ciudatel si atat :). De aceea nici nu am scris pe blog despre el. Mie mi s-a parut ciudat in sensul ca are prea multa tenta sexuala si mie Parisul nu mi-a lasat impresia de oras sexual deloc. E adevarat ca altfel e destul de realist, te poarta pe la Pampidou si strazi mai putin umblate din Montmartre etccc si mai putin prin faimoasele locatii :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E ciudat, da, nu e chiar genul meu de film, dar m-a amuzat un pic pentru ca se aseamana cu realitatea acestei tari pe alocuri. Ca turist e mai putin probabil sa te lovesti de ea, mai ales in locurile turistice, insa daca petreci mai mult timp printre francezi...realitatea seamana cu filmul :)). Pe alocuri, nu generalizam! Da, Parisul ramana fain oricum, nici mie nu mi-a lasat impresia destrabalarii din film...

      Ștergere
  6. N-am văzut filmul de care spui tu, în schimb am văzut Midnight in Paris si mi-a placut povestea si Parisul ala excesiv, romantic asa cum numai in filme il regasesti. In realitate, mi-a placut Parisul mult, mi-e dor de el si cred, ca si tine, ca toamna este si mai fermecator. Eu l-am cutreierat la inceput de primavara, dar era o vreme bosumflata si cam trista.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incep sa cred ca Parisul este fermecator in orice anotimp...Eu am cutreierat Parisul si in mijlocul iernii, pe ger, lapovita si flescaiala teribila...dar ce mai conta ..."pluteam" pe stradutele lui :))

      Ștergere
  7. Am vazut filmul si mi-a placut foarte mult, e un film cu replici inteligente, genul de film care pe mine una ma satisface pe deplin. Iar actorii sunt deliciosi in rolurile lor, mai ales el :))
    Cat despre limbile straine stii ca spaniolii si francezii sunt cei mai "afoni" locuitori ai Europei, cand vine vorba a invata alte limbi. Am o prietena care stat ceva vreme prin Spania, erau delicioase comentariile ei cu referire la cum vorbesc spaniolii engleza :)) In plus si ei cred ca nu am nevoie sa vorbeasca alta limba :D Well, pierderea lor...

    Have fun a Paris ma cherie! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si spaniolii ?! :)) Ce or avea toti cu engleza asta?! :))
      Da, intr-adevar filmul are replici inteligente. Este el un film mai ciudat, dar este foarte bine realizat si actorii chiar joaca bine rolurile!

      Ștergere
  8. Si eu m'am visat in Paris... si ningea. :D Have fun!

    RăspundețiȘtergere
  9. o sa ma uit si eu la film , nu l-am vazut !

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc, Larisa draga, azi, multumita tie, am mai vazut un film :)
    Nu e spus ironic, e chiar adevarul. De vreun an si jumatate nu mai vad filme deloc. Decand scriu pe blog vad filme in cronicile loggerilor :) E bine si asa. Oricum, nu-mi lipsesc. De fapt nu "vad" filme fiindca nu mai pot vedea...in sensul ca nu mai am rabdare. Poate am vazut prea multe, poate am si starea pe care o am, cert e ca nu pot sa mai vad.
    Cred ca Parisul, ca orice oras, are viata lui normala. De care e bine sa tinem cont cand vedem un oras ca destinatie turistica. Francezii, cu totii, sunt foarte nationalisti. Se stie si nu ma mira nimic :)
    Nu pot decat sa-ti urez distractie cat mai placuta in Paris!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. *Sa fac o corectura:
      "Decand scriu pe blog vad filme in cronicile loggerilor :) "
      Adica "De cand scriu pe blog vad filme in cronicile bloggerilor :)" Graba....

      Ștergere
    2. Merci Elly. Eu in schimb nu am rabdare sa ma uit la seriale :)). Filme intregi devorez multe, mai ales in perioada de iarna cand stau mai mult in casa, si mai ales in ultima perioada cand am avut ceva mai mult timp liber. E drept, ca din multitudinea de filme care se realizeaza in ultima vreme, foarte putine chiar sunt bune si iti raman in minte.

      Ștergere
  11. Am vazut si eu filmul mai demult, imi place actrita de asta l-am si privit :) Si ai mare dreptate cu engleza francezilor :) tot mai buna franceza mea din scoala (si este ceva vreme de atunci) decit engleza lor :)) mi-a luat ceva timp sa-mi dau seama ca "ai av" este "i have" :)). La Paris am fost de mai multe ori si este orasul de care m-am indragostit din prima, dar cine stie.. daca ajung sa stau mai mult timp poate-i cunosc si alta latura, mai putin turistica ...

    RăspundețiȘtergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS