Mâine va fi prima zi de iarnă și o simt cum nu se poate mai bine, ținând cont de cele 2 grade de afară, iar colac peste pupăză, m-am trezit și cu gâtul înțepenit. Nu o să încep să-mi vărs patriotismul pe blog cu ocazia zilei naționale, dar n-o să-mi vărs nici frustrarile. De fapt mă gândeam să vorbesc despre iarnă, dar cum ideile mele sunt foarte schimbătoare în minte, m-am trezit azi cu gândul la vară.  De fapt acest gând, dacă stau bine să mă gândesc, mi-a venit în timp ce-mi plimbam câinele la prima oră și făceam pariuri în minte dacă sunt sub sau peste 0°C. 


sursa
Așa că dacă săptămâna trecută tot v-am povestit despre ce să mănânci când te aseazi să-ți tragi sufletul la un restaurant, astăzi o să vă vorbesc despre varianta mai ieftină și mai frumoasă a ritualului de luat masa  și vă invit astfel la un picnic pe malul Loarei. Hai totuși doar să facem planul astăzi și să-l punem mai bine în practică peste câteva luni... Deci ...Graçooon?!...ah, stai că nu mai este nevoie de meniu... 

Așa că dacă ai ajuns pe valea Loarei, ți s-a acrit de la atâtea castele renascentiste și fortărețe medievale, ți s-a subțiat și portofelul de la restaurantele cu măsuțe în stradă și ai mai nimerit și într-o duminică însorită de vară, trebuie să-ți rezervi timp musai pentru un picnic. Ce poate fi mai fain, decât să te întinzi pe iarbă și să iei masa în mijlocul naturii? 

Dar să o luăm cu începutul, adică cu pregătirea picnicului. În primul rând îți recomand să închiriezi o bicicletă. Nu, nu vei mânca pe bicicletă, dar e mult mai plăcut să ajungi la locul cu pricina nemotorizat. Sunt multe centre de închiriat în fiecare oraș, iar pe marginea fluviului, pe ambele maluri, sunt amenajate piste de pedalat. Oficiile de turism din regiune promovează foarte intens ideea la Loire à vélo, ceea ce mi se pare chiar bine, că prea au uitat mulți să mai facă mișcare. 


Cu cortul pe malul Loarei

În prealabil este bine să-ți fi cumpărat un coș de picnic, din ăla drăguț de răchită împletită, elegant și franch style, asortat firește cu o pălărie de paie. Pentru doamne eventual și o și o eșarfă colorată care să fluture în vânt, plus o pereche de ochelari "muscă". Dar dacă nu l-ai luat, coșul, nu-i bai, că mergem acum la piață

În majoritatea orașelor din regiune, duminica dimineața, și doar dimineața, șaseee!!!...vine piața!!! Pentru că ea, adică piața, nu este mereu acolo. Sunt piețe volante, care apar și apoi dispar fără nici o urmă, fără nici o hârtie, gunoi sau mizerie care să ateste că au fost vreodată acolo. Curat și civilizat. Sunt mai multe feluri de piețe, în funcție de marfa vândută (piață de flori, de haine, de vechituri etc) și de perioadă sau durată, dar noi ne oprim astăzi la una cu mâncare, desigur, doar nu o să mâncăm tapițerii vechi. Se poate merge și la supermarket, unde probabil merindele sunt mai ieftine, dar trebuie avut în vedere că în Franța, toate magazinele sunt închise duminica, inclusiv și mai ales hiper si supermarketurile. Dacă Dumnezeu a lăsat a 7 zi pentru odihnă, francezu' a înțeles foarte bine mesajul.  

La piețele tradiționale se găsesc de toate, sau mă rog, toate cele necesare unui picnic, sau unei mese, inclusiv un coș de răchită. Este foarte popular de altfel, foarte mulți oameni merg la cumpărături cu coșul atârnat de braț, nu cu punga.

Dar să lăsăm poveștile și să vedem ce luăm pentru picnic? Păi în primul rând te oprești la un charcutier, adică la un nenea de unde poți lua tot felul de bunătăți, gen sortimente de jambon, cârnați tradiționali uscați, toate pregătite, gata de mâncat. Dacă ai de gând să faci un gratarel pe malul gârlii, pardon fluviului, te oprești și la boucherie, adică măcelărie, de unde iei carne sau cârnați proaspeți. De obicei la boucherie/charcuterie găsești și chestii gata preparate: chifteluțe, rillons, rilletes, fois gras, pui/porc la grătar, diverse preparate gătite, salate etc...numai bune pentru un picnic. 

Urmează la crèmerie de unde poți lua brânză. Nici o masă fără brânză, desigur! O să rămâi uimit de câte sortimente pot există, de câte mirosuri te învăluie. Câteva opriri pentru legume prospete și fructe, iar apoi ultima oprire din piață: bulangeria. De acolo iei bagheta, croasanturi și tarte cu fructe. Sunt obligatorii! Iar la ieșirea din piață intri și într-un magazin de vinuri. Da, ele sunt deschise duminica

Și gata, făcurăm piața! Se așează merindele frumos în coșul de răchită. Baghetele trebuie să iasă întotdeauna jumate afară din coș, altfel nu este art de vivre à la française. Se pune coșul pe bicicletă și se pleacă la drum, pedalând lejer pe malul Loarei. 

sursa
Unde te îndrepți apoi? Păi unde vrei. Malurile fluviului sunt pline de locuri faine unde să întinzi păturica. De preferat sunt cele din afara orașului, unde este mai plăcut și mai liniște, plus o priveliște mai drăguță, pe lângă un sat de preferat, à la campagne cum s-ar zice.  

Eu propun satul Candes Saint-Martin, unul dintre cele mai frumoase ale Loarei, la confluenta acesteia cu râul Vienne. Este un sat încărcat de istorie, aici fiind locul unde a trăit și decedat Sfântul Martin, episcop de Tours. La o aruncătură de băț mai la vale de Candes Saint- Martin, găsim satul Montsoreau, la fel de splendid, cunoscut mai degrabă pentru castelul sau. Va mai aduceți aminte de romanul lui Alexandre Dumas "Doamna de Montsoreau"? Ei bine despre Montsoreau ăsta este vorba. Deși localitățile sunt despărțite de doar 2 km, sunt nu numai în departamente diferite, între ele fiind granița de departament, dar și în regiuni diferite:  Centre și Pays de la Loire. 
 
E un loc foarte fain pe care eu îl recomand, unul dintre cele mai frumoase locuri care le-am văzut pe Valea Loarei. Am fost doar în trecere, fiind în aceeași zonă cu locul unde am făcut drumul vinului Saumur-Champigny, nu am zăbovit prea mult și nici nu am făcut poze, dar am rams în minte cu imaginea Loarei la Candes Saint Martin și Montsoreau în amurg. Toamna asta n-am mai apucat să mă întorc, acum nici nu se mai pune problema, că a venit iarna, dar va fi timp anul viitor, nu mă mut în altă parte. 

Și acum că am găsit și locul, avem și bunătățile, să întindem păturică, să ne așezam și noi pe ea, să ne delectăm papilele gustative cu bunătățile din coș și ochii cu peisajul din jur. 
 
Bon appétit mes amis!


SHARE 30 comments

Add your comment

  1. exat asta am vrut azi...bagheta , branza , struguri...mi-am pus pofta in cui :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul este ca la voi chiar e vremea de picnic :))

      Ștergere
  2. Larisa, tu stii cat de frumos ai povestit? Ai facut ca totul sa para atat de simplu, de firesc...de usor. Si de placut :)
    Locuiesti cu adevarat in locuri minunate.

    Noapte buna!


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Elly :*! Incerc doar sa vad partea simpla si placuta a lucrurilor, e mai frumos asa. Orice loc poate fi minunat cred eu, depinde de cum il vedem si-l etichetam noi pana la urma. O zi frumoasa!!!

      Ștergere
  3. Niște poze superbe...
    La mulți ani România! La mulți ani Larisa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu cred ca m-as plictisi niciodata de vizitat fortarete medievale, dar cu siguranta pare tentant un picnic pe malul Loarei, asa cum l-ai descris tu. :)
    Totul pare atat de idilic, de fresh, de simplu...
    Eu cred ca as avea stare doar sa mananc si sa privesc, cu siguranta as pleca sa caut locuri inedite pentru a le fotografia. :P Macar sa ajung acolo...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu fac la fel Nice, daca peisajul este frumos imi trece si foamea :)) si fug sa fac cat mai multe poze :))!
      Eu iti doresc sa ajungi pe aici si oriunde mai vrei tu!!!

      Ștergere
  5. O fii frumos nu zic nu dar si Romania e frumoasa!
    La multi ani Romania!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E frumoasa si Romania Minnie, ca peisaj, nu zic nu, si e frumoasa in fiecare zi nu doar astazi pana la urma :)

      Ștergere
  6. hai mai Larisa, nu ai intrat si tu in rand cu lumea? cand da patriotismul pe afara tu ne duci la francezi? da Minnie, Romania e frumoasa, dar ma enerveaza oamenii care vad asta doar de ziua ei, ca sa fie n rand cu turma (si nu ma refer la tine, doamne fereste,imi tin parerile pentru cei pe care ii cunosc personal :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))
      Si pe mine ma enerveaza treaba asta, adica oamenii care iubesc Romania brusc si doar astazi si in rest vorbesc numai de rau. Daca tot o iubesti atata, pai iubeste-o in fiecare zi :)).

      Ștergere
  7. De vis si neaparat de incercat. Nu cred ca m-as putea plictisi de istoria zonei si de frumusetea ei. Citind descrierea ta, mi-ai conturat o poveste ireal de frumoasa.
    Esti o norocoasa, Larisa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Iulia :)!
      Nu stiu cat de norocoasa sunt, dar incerc, cum spuneam si mai sus, sa vad partea frumoasa a lucrurilor si a locurilor intotdeauna, fara sa imi bat prea tare capul cu partile negative. Cred ca numai asa se nasc povesti frumoase. Ma bucur tare ca ti-a placut, e o zona faina!

      Ștergere
  8. Ce frumos!Si imaginile, si mai ales felul tau de a scrie!
    http://www.asparklyhanger.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
  9. Te invidiez pentru locul in care traiesti, chiar te invidiez... Frumos, frumos, frumos!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am ales eu locul, cred ca m-a ales el pe mine :)) sa a fost sa fie :D

      Ștergere
  10. Acum astept cu nerabdare vara ca sa pot sa am experienta unui picnic.. desi ar trebui sa fiu acolo pe malul Loarei ca sa o simt din plin :D O duminica frumoasa sa ai Larisa si fa-te bine1 Ptr gat sugerez un pic de miere amestecata cu zeama de lamaie pe care o inghiti usor usor .. Cateva linguri fac minuni !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un picnic este fain oriunde, vara sa vina :))
      Multumesc, acum sunt ceva mai bine, fata de zile trecute. Sper sa se mai incalzeasca afara totusi...

      Ștergere
  11. Uite că mi-ai amintit de Loire à vélo :) Acum câteva luni bune am tot căutat informaţii despre Valea Loarei şi am aflat, cum mă aşteptam de altfel, că poţi merge şi cu bicicleta, ceea ce este foarte fain. Cât despre picnic... hmmm, cred că anul ăsta am cam ratat un asemenea moment. Aşa că, să vină vara mai repede! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Mira, exista trasee turistice pentru bicicleta care includ multe obiective turistice din zona, inclusiv marea parte a castelelor. Este foarte promovata ideea, cum spuneam, de oficiile de turism din regiune ceea ce este foarte frumos. Am pus pe cuvintele "la Loire à vélo" un link catre un sit unde sunt mai multe informatii.

      Ștergere
  12. Sa-mi pastrezi si mie un loc daca se poate :)
    Vin negresit!
    Si eu tot visez la un picnic intr-un loc din acesta pitoresc, cu peisaje frumoase, cu bunatit din partile locului, dar nu am reusit! :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca iti pastrez Alicee! Te astept ;)!
      Si eu abia astept sa vina vara, sa pun in practica :))

      Ștergere
  13. Cum la noi bate vântul de numa și stă să.... ningă, cred, așa de bine mi-a căzut articolul acesta, cum nu-ți imaginezi :) Aștept primăvara :)))
    Am visat asa frumos încât deja îmi faceam plan ce eșarfă să-mi cumpăr pentru primăvară, poate ieșim la un picnic pe malul... Someșului :) Mă și văd pedalând, pfff... nu mai am așa mult de așteptat, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca putin Bia!! Inca putin...
      Si mie scriind articolul asta mi s-a facut pofta de un picnic si ma gandeam cand vine primavara aia oadata :)).

      Ștergere
  14. Buna Larisa,
    Primele doua imagini cam tradeaza( mai mult a doua), din imaginea a doua nu prea arata a Londa, prima imagine poate fi facuta si in Romania, a 3 imagine ce mai ofera ceea ce este sugestiv titlului, ca in rest nimic special in toata povestea asta.
    Oricum eu din pacate nu am plecat din Romania, motiv pentru care ma bucur nespus sa vad postari ce prezinta alte tari, regiuni, atracti turisti.
    Ar fi fain daca ai veni si cu ceva materiale video, poate unul si cu tine, mersi in avans!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur ca astfel de peisaje pot exista oriunde, un picnic se poate face oriunde in natura. Eu personal il fac pe malul Loarei ca aici locuiesc momentan. Cat despre video, eu nu prea fac in general, iar de postat pe blog niciatat...

      Ștergere
  15. Ah, ce bunatati ! Eu nu ratez piata in nici un loc pe care il vizitez, si mereu plec cu bratele pline :) O sa retin informatia cu Valea Loarei pe bicicleta, cred, ca le-ar place enorm copiilor daca am ajunge in Franta sa o vada in ritm lent, pedalat :) Merci !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da sa stii ca nici eu nu ratez piata si incerc mereu sa ma intorc acasa cu ceva traditional. Cat despre bicicleta, cred ca pentru copii este foarte fain si nu numai pentru ei. Seara frumoasa Dani!

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS