Filmele lunii martie

in , by Larisa, aprilie 01, 2013
În martie am vizionat ceva mai multe filme decât în lunile trecute. V-am spus că sunt pe dos; vine primăvara și eu stau cu ochii la filme. Păi normal, că numai primăvară nu este afară. Luna asta am văzut și filme noi și vechi și bune și proaste. La unele am râs, la altele am plâns, câteva m-au ținut lipită de canapea, altele le-am închis după 10 minute. Dar să o luăm cu începutul.  Ce filme mi-au plăcut luna asta....


1. Oz the Great and Powerful(2013). Am mai vorbit despre el și am mai spus că mi-a plăcut foarte foarte tare. M-a binedispus la maxim, m-a încântat povestea, m-a făcut să visez și m-a teleportat în lumea copilăriei. L-am văzut la cinema și mi s-a părut cel mai 3D film 3D văzut vreodată, semn că tehnologia avansează bine, mi-a plăcut cum este regizat, nu m-a plictisit și a fost "sărat și piperat" atât cât trebuie. Jocul actoricesc nu este de oscar, dar nici rău nu-i. Concluzie: vedeți-l!

2. Silver Linings Playbook(2012). Am ezitat multă vreme să-l văd și știți de ce ? Pentru că a fost nominalizat la oscar. Da, clar am ajuns la concluzia că gusturile mele și ale academiei nu corespund, deci ar fi mai bine să ne vedem fiecare de ale noastre. Însă până la urmă i-am dat o șansă și mă bucur că am făcut-o. Mi-a plăcut foarte tare și deși nu-mi place deloc moaca lui Bradley Cooper, recunosc că aici a jucat bine. Mi-a plăcut și Jennifer Lawrence (o știam din The Hunger Games) și chiar cred că i se cuvenea oscarul pentru acest rol. Revenind la filmul în sine, l-am găsit genial. Este o îmbinare perfectă între comedie și dramă, cu replici simpatice, amuzante și inteligente, cu o interpretare bună a actorilor și un simpatic Robert De Niro acolo în spate, cât să condimenteze totul. Concluzie: Unul dintre cele mai bune filme nominalizate anul acesta la oscar!

3. The Aviator (2004). Este un film mai vechi, realizat în 2004, de Martin Scorsese, despre care am știut întotdeauna, dar am omis să-l văd. Iată că-i veni vremea. Oameni buni, Di Caprio ăsta joacă excepțional! Pe bune! Eu nu înțeleg de ce nu i se apreciază mai mult și mai bine talentul?! Rolul din The Aviator mi s-a părut, pe bune, unul dintre cele mai desăvârșite interpretate de el. Filmul este bazat pe fapte reale, este povestea lui Howard Hughes, un om bogat dar excentric, nonconformist, cam ca toți bogații, dispus la orice sacrificiu pentru a-și atinge idealurile. Dacă nu l-ați văzut, vi-l recomand. Concluzie: un film foarte bun și un Leonardo interpretând excepțional. 

4. The Pianist(2002) este un alt film vechi, de Roman Polanski de data asta, câștigător al multor premii. Povestea nu-i complicată și am citit că-i reală: un talentat pianist polonez este susupus persecuțiilor și obligat să ducă o viață de fugar pe toată perioada ocupației naziste din Polonia, datorită originii sale evreiești și care reușește în final să scape grație, culmea, unui ofițer german cu suflet mare. Însă ce impresionează nu este personajul, cât este războiul, acel conflict sângeros care a schimbat pentru totdeauna vieți, destine,  omenirea. S-au scris sute de cărți, articole, s-au făcut documentare, filme despre cruzimile războiului și despre holocaust, însă nu cred că vom reuși vreodată să înțelegem pe deplin drama acelor oamenii care l-au trăit. Concluzie: este un film bun, cutremurător,  care nu are cum să nu te sensibilizeze.  

5. The Way Back (2010), un alt film a cărui acțiune se petrece pe fundalul celui de-al Doilea Război Mondial. The Way Back este o dramă reușită care mi-a atras atenția încă de la trailer. Nu am putut să nu-i remarc pe Dragoș Bucur și pe Alexandru Potocean interpretând foarte bine alături de Colin Farrell și Ed Harris. Filmul este despre un grup de prizonieri ai Armatei Roșii care reușesc să evadeze dintr-un lagăr siberian. Înfruntând foamea, mizeria, frigul, bolile, străbat mii de kilometri pe jos, spre libertatea mult visată, ajungând în India unde se refugiază până la căderea cortinei de fier. Este tulburătoare puterea și dorința de care dau dovadă și cu care luptă pentru a-și atinge idealul; sunt extraordinare peisajele din locurile pe care le traversează fugarii și mă refer aici în special deșertul Gobi și Munții Himalaya; e impresionant și sfârșitul, dar ăsta vă las să-l descoperiți singuri. Concluzie: un film despre război, despre curaj si despre dorinta de libertate.
  
În rest, am mai văzut:

1. Goya's Ghosts (2006), care nu este un film chiar despre marele pictor spaniol. El este doar un martor, un personaj secundar, în mijloul unor evenimente crâncene: inchiziția spaniolă. Nu este o mare capodoperă cinematografică, însă filmul este interesant, iar interpretarea lui Natalie Portman este remarcabilă. De fapt, mă întreb unde n-a avut fata asta o interpretare de nota 10?! Joacă și Javier Bardem, un rol urât, negativ, oribil, dar il joaca bine. Concluzie: o pagină de istorie neagră, pusă în scenă foarte bine și foarte realist.


3. The words (2012) - și iar mă întâlnesc cu Bradley Cooper în rolul lui Rory Jansen, un tânăr scriitor în culmile succesului: carte vândută în milioane de exemplare, bani, o soție frumoasă și iubitoare, faimă și succes. Dar dacă totusi această cartea mult adorată nu este scrisă de fapt de el, ci copiată cuvânt cu cuvânt dintr-un manuscris vechi găsit pe fundul unei serviete cumpărată de la un magazin de vechituri parizian? Ce se ascunde în spatele acelui manuscris? Va las să descoperiți! Concluzie: un film bunicel, cu o poveste interesantă.


2. Gambit (2012) este o comedie simpatică, simplă, fără pretenții, dar cu gust, un film usor de digerat, plăcut. Eu l-am văzut pentru că joacă Colin Firth și într-adevar omul asta nu dezamăgește niciodată. El face de fapt tot filmul, cu accentul lui britanic. Concluzie: funny, merită să-l vedeti și să vă amuzați.  

Și ca să nu mă lungesc, pentru că dacă scriu tot, clar scriu un roman, mai spun doar că am mai văzut:
 
Lincon (2012): subiect bun, o pagină memorabilă din istoria Statelor Unite, un președinte curajos ce luptă pentru o cauză nobilă, nimic de zis, însă îngrozitor de plictisitor: prea puțină acțiune, prea puțin suspans și prea multe detalii și treburi politice explicate cu amănuntul. Era să mă ia somnul de câteva ori. Mi-a plăcut interpretarea lui Daniel Day Lewis, dar cred că Denzel a jucat mai bine. Mi-a plăcut și Tommy Lee Jones în rol secundar. Și mai mi-a plăcut mult Sally Field în rolul primei doamne.  Concluzie: un film istoric și cam atât.
 
Les Misérables(2012)- bun film, original, buni actori, bună muzică, dar clar necorespunzător gusturilor mele. La fel cum n-am văzut The Artist anul trecut că e alb negru și n-am apreciat Anna Karenina pentru că este teatru, n-am "gustat" nici Mizerabilii. Păcat, distribuția și povestea sunt de excepție. Însă pentru cine i-a apreciat originalitatea, sunt sigură că a fost un film minunat. Concluzie: Bun, doar dac
ă apreciați musical-urile.
 

Nu mai vă spun și ce am mai revăzut, ce nu mi-a plăcut în mod deosebit, sau ce am închis după 10 minute că ne apucă toamna. Le găsiți pe toate pe lista mea IMDB dacă vreți să vă inspirați.  

Voi le-ați văzut? Ce ați mai văzut nou? 
 


SHARE 47 comments

Add your comment

  1. :)) esti o adevarata "devoratoare" de filme! ;)
    Am vazut si eu: Oz the Great and Powerful(m-am simtit din nou copil!), The Aviator (mi-a placut mult!), The Pianist (impresionant, special, sensibil = excelent!), Lincon (o lunga lectie de istorie), Les Misérables (iubesc musical-urile).
    Mi-as dori sa vad Goya's Ghosts - multumesc pentru idee.
    Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si eu incep sa cred ca sunt devoratoare de filme si culmea mi-am gasit o pereche la fel ca mine :)). Nici nu se putea altfel! M-as muta la cinema daca as putea :)).
      Goya's Ghosts e un film bun, un pic cam dur, dar merita vazut.
      O zi si o saptamana minunata Carmen!

      Ștergere
  2. Din lista ta numai The Aviator am vazut! O adevarata performanat ptr mine! :)))))))
    O saptamana frumoasa draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))
      Trebuie sa recuperezi :p.
      Saptamana faina si tie Minnie!

      Ștergere
  3. Din toata lista am vazut Silver Linings Playbook(2012)
    Mi-a placut extremmm de mult!!!

    Luna asta nu prea am vazut filme interesante. This is 40 am incercat ieri dar m-am lasat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut si eu This is 40, dar n-am mai scris despre ca nu mi-a placut f tare si apoi scriam un roman aici, nu mai citea nimeni :)).
      Ma asteptam la o comedie simpatica, dar m-a enervat. Prea toti erau nervosi si irascibili acolo.

      Ștergere
  4. Am vazut Pianistul, Gambit, The Words si Mizerabilii. Urmeaza sa vad saptamana aceasta si Silver Linings. La Gambit m-am uitat tot pentru Colin Firth si un pic pentru Cameron Diaz, pentru accentul american :P, la Pianistul m-am uitat pentru ca ma pasioneaza tot ce inseamna Holocaust si mi-a placut filmul, desi pe alocuri este unul dintre cele mai dure pe marginea acestui subiect. The Words mi-a placut in mare parte, dar parca ma asteptam la mai mult, sa se intample ceva mai multe, nu stiu exact cum sa-ti explic :D
    Iar la Mizerabilii m-am uitat, pentru ca am vazut si celelalte doua versiuni si pentru ca, bineinteles, am citit cartea. Nici eu nu ma dau neaparat in vant dupa musicaluri, dar mi-a placut mult si versiunea aceasta, mai ales ca respecta firul povestii din carte. Si desi stiam tot ce se intampla, tot am lacrimat la final!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mizerabilii este dupa parerea mea genul ala de film care ori iti place, ori nu-ti place deloc. Nu-i cale de mijloc :)). Eu ma asteptam sa nu-l "gust", dar l-am vazut totusi, mai mult pentru ca imi placeau actorii.
      The Words si mie mi-a lasat aceeasi impresie. Mi s-a parut interesant subiectul, dar paca i-a lipsit ceva....

      Ștergere
    2. Tocmai am terminat de vizionat "Silver Linings Playbook". Mi-a placut, dar nu asa de mult pe cat ti-a placut tie:P, desi Bradley Cooper imi place si pe Jennifer o stiam tot din The Hunger Games. Sincer, mi-a placut tot filmul, mai putin finalul - cumva prea banal pentru subiect, prea clasic. Ieri am vazut "The Debt", din 2010. Daca nu l-ai vazut cumva,ti-l recomand cu mare drag.

      Ștergere
    3. Da, sfarsitul este intr-adevar cam banal.
      N-am vazut The Debt, mersi de recomandare. O sa-l caut si o sa-l vad in curand.

      Ștergere
  5. ei lasa , ca iese soarele si o sa ne incanti cu imagini minunate :)

    RăspundețiȘtergere
  6. mi-am notat cateva filme pe care nu le-am vazut, sper sa apuc sa le vad curand...macar sa termin proiectele astea plictisitoare :D si aici vremea e insorita, dar e un vant si rece, brrr. cred ca a fost mai cald de craciun. te pup, sa ai o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la mine e cam la fel Milena, soare dar frig!
      Spor la treaba cu proiectele. Am si eu o multime de chestii de facut, dar parca mi-e lene sa ma apuc de ele :))

      Ștergere
  7. Wow! Chiar te uiți la filme, nu glumă!
    Mie îmi plac filmele și mai vecchi și mai noi:
    - What's up doc?
    - Anul bisect (Leap year)
    - Pe aripile vântului
    - The sound of music
    - Little women
    - North and south
    - Love comes softly
    - Fireproof
    - Yours, mine and ours
    - Mândrie și prejudecată\
    Te poți inspira din lista de mai sus...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ador filmele si ador sa merg la cinema. M-as muta intr-un cinema daca as putea, sau mai bine mi-as face unul acasa :)).
      Multam de lista Iuliana, unele dintre ele le-am vazut, o sa le caut si pe cele pe care nu le stiu.

      Ștergere
    2. Ok! :)
      Dacă pui în practică ideea cu cinematograful, să mă chemi și pe mine pe la tine!:D

      Ștergere
  8. Pianistul este un film superb, impresionant, care nu are cum sa nu te miste, asa cum ai spus si tu. Filmul prezinta o realitate cutremurătoare a unor timpuri trecute. Toate detaliile sunt surprinse cu multă acuratete, astfel încat finalul filmului te lasa fara cuvinte si te pune pe ganduri. Mizerabilii in schimb m-a dezamagit. Cand am aflat ca va aparea in cinematografe am fost incantata, dar cand am aflat ca este un muzical, am fost dezamagita. Nu mi-a placut deloc ideea, deoarece romanul Mizerabilii nu este o carte care sa poata fi ilustrata printr-un muzical. Mizerabilii prezinta o poveste cutremuratoare despre dreptate, dragoste, perseverenta, corectitudine si sacrificii, o adevarata lectie de viata, a carei valoare este diminuata, dupa parerea mea, prin transpunerea cartii intr-un film muzical. Tot mesajul cartii s-a pierdut prin transpunerea in acest film muzical. Am vazut doar cateva minute din film, la restul nu m-am putut uita. Poate ca actorii au jucat bine, poate ca au fost create costume si scene frumoase, dar ideea centrala a cărtii transpuse nu a fost deloc surprinsa asa cum ma asteptam in acest film.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact asta este si parerea mea despre Mizerabilii, Alexandra. Nu mi s-a parut genul de carte si genul de poveste care sa fie transpusa intr-un misical. Tocmai de aceea prefer ecranizarea mai veche, din 1998.

      Ștergere
  9. Paiii...eu mereu imi propun sa vad cate ceva si in cele din urma esuez lamentabil. :P Am citit la Mihaela pe blog (sper sa nu ma insel) ca ne recomanda Gambit si am vrut sa-l vizionez, dar am tot amanat, iar din lista ta mi-a atras atentia The words, desi nici eu nu sunt o mare fana a lui Bradley. :P Dar mi-a placut cum l-ai descris si daca mi se face o pofta nebuna de vizionat filme in urmatoarele zile s-ar putea sa-l caut pe net. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gambit chiar e placut de vazut. E un film simplu si amuzant. O sa te binedispuna clar, Nice!
      The words in schimb are o poveste frumoasa, interesanta, insa cum am scris si mai sus intr-un comentariu Andei, ii lipseste parca ceva, "sarea si piperul".

      Ștergere
  10. si eu o sa ma duc sa vad Oz the Great and Powerful. Saptamana trecuta am fost si am vazut Identity Thief si m-a amuzat teribil. Eram foarte prost dispusa si filmul asta mi-a readus zambetul pe buze. In seara asta voi alege unul din lista ta. A ! Am mai vazut si Playng For Keeps, l-ai recomandat data trecuta, sa stii ca mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am vazut Identity Thief, dar daca zici ca-i funny, o sa-l vad si eu. Merci de recomandare.
      Playng For Keeps l-am vazut si eu luna trecuta, mi-a placut, nu-i rau. Oz the Great and Powerful sa te duci sa-l vezi cat este la cinema. Chiar merita vazut in 3D, asta face totul!

      Ștergere
  11. Te-ai orientat bine!
    Favorite ”The Way Back” și ”The words” pentru Jeremy Irons.

    RăspundețiȘtergere
  12. Vedeam filme ca si tine cu mai multi ani in urma. Puteam sa vad film dupa film :) Fara sa ma plictisesc.
    Probabil ca m-am cam saturat de ele. Am vazut cam tot ce se putea vedea, din toate genurile.
    Din lista ta de aici doar The Aviator a vazut si eu candva. ;)
    Nu cred sa ajung sa mai vad vreunul din ele fiindca nu ma atrag. Adevarul e ca am trecut si printr-o perioada grea in care n-am mai putut vedea filme si inca n-am iesit din ea...La fel e si cu muzica...
    O zi cat mai reusita sa ai maine! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau sa citesc asta Elly. Dar sa stii ca unele filme te pot relaxa si te pot face sa uiti de probleme. Cel putin mie asa mi se intampla. Mai ales o comedie simpatica, usoara, cum ar fi Gambit.
      O zi frumoasa si tie Elly!

      Ștergere
  13. O sa ma inspir si eu din lista, pe unele le-am vazut, iar de Silver Linings Playbook sunt chiar intrigata si tocmai il caut sa-l vad online :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Silver Linings Playbook chiar merita vazut. Nu cred sa fi citit review-uri negative despre el. E chiar simpatic.

      Ștergere
  14. Nu.... Nu le-am văzut! Și nici nu ne-am mai uitat: iarna sunt în top filmele. Acum suntem cam mereu afară, mai ales că s-a mai încălzit!
    Pup, Lari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai nici eu nu ma uit in timpul zilei la filme. Nici n-as avea timp :).
      Insa seara imi place sa ma relaxez vizionand cate unul, indiferent de anotimp.
      Te pup Maria, o saptamana usoara si insorita iti doresc!

      Ștergere
  15. Am văzut Aviatorul şi Pianistul. Pianistul m-a impresionant în mod special, cum spui tu, nu are cum să nu te cutremure. În rest, văd, revăd tot felul de filme, documentare, de toate felurile, dar nu întotdeauna reţin numele. Doar dacă este ceva cu adevărat deosebit (desigur, din punctul meu de vedere), ţin minte... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Pianistul n-are cum sa nu te cutremure.
      Eu tocmai de aceea mi-am creat lista pe IMDB, ca altfel, nu retineam mare lucru.

      Ștergere
  16. Wow, câte ai văzut!
    Deci mă bucur mult că ai văzut și ți-a plăcut Silver Linings Playbook, mie mi-a plăcut mult de tot și mi-au mai placut din ce ai văzut tu: Les Misérables, The Aviator și The Pianist...

    Dar TREBUIE musai să văd The Way Back că nu l-am văzut până acum și tot am vrut :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai da am vazut multe, ca daca primavara intarzie pe aici, petrec destul de mlt timp in casa :)).
      The way back merita vazut, singura chestie care as putea sa i-o reprosez este actiunea care decurge mult prea monoton la un momentdat, incat s-ar putea sa te plictiseasca. Dar daca ai rabdare pana la sfarsit si-i acorzi atentie, n-ai cum sa spui dupa ca nu-i un film bun, sau cel putin ca nu-i o poveste tulburatoare.

      Ștergere
  17. Nu prea am avut timp sa urmaresc filme dar pot spune ca ultimul vazut a fost The Hunger Games pentru ca citisem primele doua carti si vroiam sa vad cum e si filmul si sa cunosc personajele! :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, The Hunger Games mi-a placut si mie. L-am vazut acum ceva timp, la cinema. Cartea n-am citit-o.

      Ștergere
  18. deci trebuie vazut Oz the Great and Powerful , esti probabil al 50-lea blog pe care vad ca apare Oz the Great ...deci inseamna ca e bun filmul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si chiar am scris de 2 ori luna asta despre el :))! Inseamna ca mi-a placut chiar foarte mult :)). E fain filmul, dar trebuie sa iti placa povestile.

      Ștergere
    2. bifat ca vazut :) si nu pot sa zic ca am stat sa ma uit la el din obligatie :) chiar mi-a placut .

      Ștergere
    3. Ma bucur ca ti-a placut :)!

      Ștergere
  19. Oz nu mi'a placut deloc, slab de tot! Ma asteptam la ceva mai bun! :(
    Eu am inceput sa caut filme din 1990- 2000 si am dat de niste filme exceptionale, cu mult peste cele noi aparute.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, stii cum se zice, gusturile nu se dicuta!
      Pai sa faci si tu o lista sau sa scrii niste review-uri ca sa ma mai inspir si eu.

      Ștergere
  20. Multe dintre filmele mentionate de tine sunt si pe lista mea, dar timpul liber e cam putin din pacate :(.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Usor-usor o sa le vezi! Asa este, timpul asta e o problema pt toata lumea...de-ar fi mai mult...

      Ștergere
  21. Le-am vazut pe cele nominalizate la Oscar, iar in martie am vazut in plus TED si This is 40. Doua comedii de weekend. In rest, nu prea am avut timp nici pentru filme, nici pentru carti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. TED nu-l stiu!
      La mine martie a fost bogata in filme, dar aprilie, cel putin pana acum, foarte saraca. In ultima vreme nici eu n-am mai avut timp...

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS