Astăzi, 25 iulie 2013, Azorel împlinește 2 ani. Să ne trăiești micuț cățel și să ne aduci tot atâtea bucurii câte ne-ai adus și în acești aproape 2 ani. Spun aproape pentru că nu s-a născut la noi acasă, ci l-am cumpărat ulterior, când avea vreo 2 luni. Avem certificatul de naștere! Nu-mi vine să cred cât de repede a trecut timpul și cât de mare s-a făcut (în cazul în care un yorkshire terrier poate fi mare!). Nu mai știu acum cum era viața noastră înainte de el, dar știu sigur că n-aș mai putea să mi-o imaginez fără mutrița lui haioasă, care mă binedispune oricât de supărată aș fi, fără năzbâtiile lui obișnuite, fără plimbările zilnice, fără lătratul care trezește toți vecinii și fără multe alte lucruri simple pe care le împărtășim în fiecare zi.

Nu știu nici câți dintre voi înțeleg atașamentul față de un câine, o pisică, sau față de orice alt animal de companie, dar probabil cei care au unul acasă, cunosc: Azorel este clar este un membru al familiei, chiar dacă nu are 2 picioare și e ceva mai blănos ca noi. Îmi amintesc cu drag, de parcă ar fi fost ieri, de ziua aceea de octombrie, când am mers la magazinul de animale. Îmi amintesc momentul în care l-am văzut acolo în vitrină, mic, negru și pufos. Îmi amintesc momentul când l-am luat prima dată în brațe și cum l-am îndrăgit pe loc. Nu știu dacă noi l-am ales pe el, sau el ne-a ales pe noi, dar știu că suntem norocoși că ne avem astăzi. Să te faci mare, micuțule, să fii sănătos și să ne bucurăm împreună mulți ani de aici înainte. Te iubim! 

Câteva din secretele lui Azorel:

- Contrar dimensiuniilor, este un cățel foarte inteligent. Învață repede și este foarte ascultător.
- Cerșește orice mănânci. Poftește și mănâncă, dacă îi dai, cam orice mâncăm și noi, din simplul motiv că mâncăm noi. Probabil ar pofti și la crochetele pentru câini dacă ne-ar vedea pe noi ronțăindu-le.

-Se urcă pe masă când plecăm. L-am surprins de câteva ori, când nu și-a dat seama că unul dintre noi a rămas totuși acasă.

-Doarme cu noi în pat, uneori cu cracii în sus, deși când era mic intenționam să-l învățam să doarmă în pătuțul lui. Am cedat prea ușor.
-Când era mic a făcut de câteva ori pipi în pat. A luat bătaie și a înțeles că nu ăla este wc-ul.
-Nu l-am dresat, pentru că nu am vrut, îmi place să aibă personalitatea lui. Desigur că l-am învățat totuși câteva reguli de bun simț: șezi, culcat, afară, somnu', la locul tău, cine a venit? etc.

-Când era mic nu lătra. Ne-am speriat. Acum lătră mult, tare și la toată lumea. Lătră nu pentru că este un câine rău, ci pentru că este fricos.

-Este foarte-foarte timid cu alți câini, chiar și cu cei de talia lui și mai ales cu fetițele. De obicei îl aleargă ele pe el.

-Este cetățean francez cu pașaport în regulă, spre deosebire de noi care suntem imigranți;

-La toamnă intenționam să-i cumpărăm o parteneră, o fetiță yorkshire terrier. V-am spus că ador terrierii?!

Am pregătit mai jos o colecție de fotografii făcute de-a lungul acestor 2 ani. Fiecare îmi este dragă, fiecare îmi trezește o amintire, fiecare repezinta un moment unic. 

Atenție, urmează un șir kilometric de poze cu Azorel!


Câteodată doarme la fel ca un om, învelit și cu capul pe pernă 

Prima lui tură de iarnă pe munte! Conculzia: îi place!


Momente petrecute cu Azorel


Una din pozele mele preferate


Prima poza - octombrie 2011

România 2012 

Un adevarat iubitor de munte 

Poftind la tartiflette 

Cu cracii în sus

Când era mic, era negru...cu timpul a devenit gri


Prima noapte la cort


Era rău de mic :))!

Primul zbor cu avionul. În cușca lui omologată, la aeroportul Charles de Gaulle, 
așteptând îmbarcarea.


Eu chiar încep să cred că limba lui este prea lungă să încăpă toată în gură!
 
După o zi pe munte.


Prima întâlnire cu oceanul


Să ne trăiești micuț cățel!

  Mai multe poze pe Picasa.

SHARE 37 comments

Add your comment

  1. Aveti un catelus calator si cu personalitate! sa va traiasca
    La multi ani Azorel!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani Azorel! Doamne, cat de dulce este! Si eu vreau un catelus, discut cu sotul meu de ceva timp si daca la început doream sa luam un labrador - pentru ca nu lasa par prin casa - acum, tot mai mult ne gandim cat de greu este la iesiri, excursii cu masina, intrari in hotel, etc... cu un catel de talie mare. Unul micut, ca Azorel, il iei sub brat si ai plecat! :))) superbe fotografiile vostre! am sa le arat lui Helmut, poate ca la anul vom avea si noi un soi de Azorel :))
    Sa fiti fericiti si sanatosi, ca mai mult nu aveti ce sa va doriti de la scumpetea asta mica!
    Seara faina sa aveti! Cu tort pentru Azorel si foc de artificii :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Plecatul in vacanta, excursii, weekenduri a fost si pentru noi motivul pentru care am ales un catel de talie mica. Nu este imposibil nici cu un caine mare, dar clar este ceva mai greu. Cu unul ca Azorel e floare la ureche. L-am plimbat cu masina, cu trenul, cu avionul, la mare, la munte, la hotel, la restaurant. Nu prea este refuzat nicaieri.
      Bine, pentru noi un alt motiv important a fost faptul ca locuim intr-un apartament si nu avem curte, dar in cazul vostru nu se pune problema.
      Daca nu un catel mare si nici unul mic, ati putea sa va luati un catel de talie medie. Sunt terrieri, de exemplu, de talie mica spre medie foarte simpatici. In plus sunt vioi, jucausi, nu miros si nu lasa par.
      Multumesc Carmen! Ham Ham-iti multumeste si Azorel :)).
      Seara frumoasa!

      Ștergere
    2. am avut în Sibiu un foxterrier si stiu cum sunt! jucarie cu cheita :))) Doi ani l-am avut pe Leo înainte de a ne muta în Germania. L-am dat spre adoptare unei familii care si-l dorea tare mult si care stiu ca il iubeste asa cum l-am iubit noi. Insa... conditiile de a avea câine in Germania sunt absolut altele fara de România... aici nu as avea voie sa las un pui de catel singur acasa si la serviciu nu am voie deasemenea sa-l iau... Bani pentru babysitter nu am :)))))
      te pup. O seara faina!

      Ștergere
    3. Nu ai voie sa lasi catelul acasa? Nu stiam.

      Ștergere
  3. dar cum se uita la lumanare :))))) adevarul e ca are o fata ...iti vine sa-l musti de coada.la multi ani, Azorel, tanar catel :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Me=ultumesc!
      :))) cred ca de fapt mirosea "prajitura" si se intreba cand poate servi :p!

      Ștergere
  4. ce frumos! sa va traiasca si sa va aduca bucurii in continuare! te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Eheeee....ce zi frumoasa si fericita pentru cel mai frumos catelus pe care l-am vazut vreodata si cu cel mai potrivit nume posibil. Daca ar fi sa-mi iau un nou catelus, cu siguranta as cauta unul ca Azorel. Sau poate ca destinul mi l-ar aduce in cale cumva.
    Larisa, eu de cand l-am cunoscut pe Azorel m-am indragostit de el. Definitiv. Imi plac ochisorii lui veseli si inteligenti, imi place cum sta cu limbuta scoasa, cum alearga cu urechiusele fluturand, imi place blanita lui sclipitoare, parca de matase... Imi place totul la el si ti-am spus mereu asta.
    Imi plac si toate micile lui secrete. Sunt adorabile, ca si el :))
    Eu inteleg perfect ce inseamna acest atasament. Cand am pierdut pe Tiger, motanelul, am plans vreo saptamana, zi de zi apoi ceva mai rar si nici macar nu m-am gandit sa fug imediat sa caut altul, sa-l inlocuiesc. N-as fi putut. Apoi exact peste 7 saptamani l-am gasit pe Snow... Da, e gasit la o pisicuta salbatacita si munca de a-l imblanzi a fost o mare provocare. Am sarbatorit si eu o luna de cand Snow e in casa noastra. Chiar acum, cand scriu aici, Snow e la feresatra, sta pe pervaz, privind la mine cu ochisorii lui albastri. :) Si mieunand usor, caci e foarte vocal, stiind sa-si cera orice drept. Acum vrea sa fie mangaiat :)
    Trebuie sa-ti spun ca "sirul kilometric" de fotografii a fost prea scurt pentru mine :) Am incercat sa intru si pe Picasa, ajung acolo insa primesc mesajul "Acea pagină nu a fost găsită." Nu stiu de ce...

    La multi ani, mititelule Azorel! Sa fii intotdeauna vesel si fericit si sa le faci Larisei si sotului sau viata cat mai frumoasa!
    Te pup, Larisa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pff, da Elly, ai dreptate, link-ul nu mergea pentru ca nu era setat sa fie public. Am uitat. Acum ar trebui sa fie ok.

      Vezi, pana la urma Snow te-a gasit pe tine. Eu chiar cred ca ei ne aleg pe noi, nu noi pe ei, desi noi traim cu impresia ca este invers. Probabil la un momentdat destinul iti va aduce in cale si un catelus, exact pe cel potrivit. Ti-am mai zis, cred ca este groaznic sa pierzi un prieten drag, asa cu a fost Tiger si iti doresc sa nu mai treci vreodata prin asta!

      Multumesc mult Elly, la fel iti doresc si tie pentru Snow, o viata cat mai frumoasa si sa va bucurati impreuna in fiecare zi, multi, multi ani de aici inainte. Te pup! Va pup pe amandoi!

      Ștergere
    2. Am fost, am vazut, superbe toate. Cred ca am dat +1 peste tot. Daca n-am dat undeva...mi-a scapat. Azorel e un scump. :)
      Weekend placut!

      Ștergere
    3. Multumesc Elly! Te pup! Weekend placut si tie!

      Ștergere
  6. Drăguț foc! Și tu, și el, și băiatul, dar pe el nu prea l-am văzut, sunteți drăguți rău de tot! El e un poznaș care face cât doi! Pozele sunt frumoase, foarte frumoase, și aș fi vrut mai multe, dar poate le păstrezi pentru altă dată, deci am răbdare!;) Nouă ni s-a stricat aparatul și trebuie dus la reparat. Până atunci, pozele vor fi făcute cu telefoanele!
    Succes la găsirea fetiței! Trebuie să fie și pe placul vostru, dar și pe cel al cățelului. Va fi foarte frumos, cred! Abia aștept să văd cum arată norocoasa!
    La mulți ani, pentru dulcele Azorel! Să crească mare și frumos! Să aibă sănătate și fără injecțiile suplimentare... Doar cele care trebuie. Felicitări pentru cum l-ați crescut!:)
    Vă pup! O viață frumoasă, Azorel!
    :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Maria!
      Mai multe poze gasesti pe albumul de pe Picasa, am pus uun link la sfarsitul articolului. Acum functioneaza, poti intra acolo sa le vezi. Incerc sa nu pun multe poze in articole (chiar daca imi mai scapa!) ca sa nu para kilometrice. Multi cititori nu apreciaza articolele lungi.
      Tu nu ti-ai dori un catelus? Sau o pisicuta?
      Te pup!

      Ștergere
  7. La mulți ani cu întârziere! Niște poze tare drăgălașe!

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi, multi ani, Azorel!!! Stiu ce inseamna viata alaturi de un caine. Mare sau mic e aceeasi fericire si aceeasi siguranta ca orice ai pati intr-o zi, oricat de greu si urat a fost la serviciu, oricat de depresat ai fi, cand vine si ti se aseaza in poala sau cand ii vezi fata de dupa usa trec toate si uiti totul si ai curajul sa incepi o noua zi.
    Sa va bucurati de Azorel cat mai mult timp!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Raluca!
      Exact asa este. Oricat de proasta ar fi o zi, un catel, sau o pisica, reuseste sa o faca mai frumoasa.

      Ștergere
  9. Deci Azorel este Leu! :) Ţi-am mai spus că şi eu am avut în copilărie tot un Azorel, tot micuţ şi la fel de simpatic. Să vă trăiască! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. e scump tare, parca e din reviste!
    sa va traiasca multi ani si sa va bucurati de el, ca-i tare frumos

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi ani pentru Azorel, sa fie sanatos si cel putin la fel de plin de viata ca si pana acum!
    Sunt fanul lui Azorel, il urmaresc de mult la tine pe blog (sunt o vulpe iubitoare de catei :-))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult!
      Cred ca ar fi bucuros sa stie ca are o vulpe admiratoare pe blog :p.
      Si bine ai revenit! A fost o perioada destul de lunga anul acesta in care nu prea ai mai scris nimic. Vad ca ai revenit in ultimele luni. O sa intru si eu sa recuperez.

      Ștergere
  12. Vai, cum am putut eu sa ratez ziua lui Azorel? Dragul meu catelusi frumos, sa ai parte de o viata fericita si sa ai stapani care sa te adore!:)))
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ham-ham-hauuuu (iti multumeste Azorel) :))
      Si iti multumesc si eu draga Minnie!

      Ștergere
  13. Frumosule, dragule, rasfatatule sa cresti la fel in fiecare zi! :)
    Fata naiva te iubeste, sa stii. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia uite cati admiratoi are Azorel! Ce-ar mai da din coada daca ar sti :p.
      Multumesc mult!

      Ștergere
  14. Multi ani ptr micutul nazdravan! Ce mai zboara timpul! Pitica mea face 5 in august si nu-mi imaginez viata fara ea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo, la multi ani in avans!!!
      Am vazut in poze ca este o adevarata lady!

      Multumesc Renutzule!

      Ștergere
  15. Nu prea ai cum sa nu-l iubesti pe Azorel. E simpatic foc! :) Cu o mica intarziere, La multi ani si din partea mea. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nice! Daca l-au vedea acum cum doarme, cu burta in sus :))

      Ștergere
  16. Am si eu o catelusa Amstaff de 10 luni, am incercat sa o dresez dar e prea incapatanata, totusi am reusit sa o invat cate ceva din lucrurile de baza cum ar fi : sezi, asteapta, iesi afara, latra. E o scumpete de caine, dar daca vede caini straini abia pot sa o mai tin in lesa sa nu ii manance :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa-ti traiasca! Nu cunosteam rasa, dar m-am uitat acum pe net. Seamana cu Pitbull-ul nu?

      Ștergere
  17. Are „ lipici ” băiețelul ăsta . . . M-a făcut să-l plac din descrierea ta și din poze . E un scump , Larisa . . . În plus , are personalitate , necesită afecțiune și înțelegere .
    La mulți ani , Azorel ! Împliniri multe și cât mai multe clipe frumoase petrecute alături de „ familia ” ta ! \
    ECA

    RăspundețiȘtergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS