Zilele astea m-am plimbat foarte mult prin Tours. Atât de mult cât să-mi ajungă tot anul. Am profitat de faptul că este mama aici și vorba aia, nu puteam s-o țin în casă și am mai profitat și de vremea caldă și însorită. Cu ocazia aceasta mi-am scos și aparatul la plimbare, așa greu cum este și mi-am imortalizat orașul în plină vară. Știți?! Vara orașul meu mi se pare gol. Poate din poze nu s-ar zice, însă eu așa îl văd, așa îl simt. Pe străzi plutește un aer de vacanță, încă de la orele dimineților, și asta pentru că majoritatea localnicilor sunt plecați în concedii. Cu toate acestea Tours nu rămâne chiar pustiu În lunile de vară dau năvală turiștii. E plăcut să-i vezi și să te pierzi printre ei! Cred că avantajul de a locui într-un oraș turistic, este acela că vara te simți în vacanță chiar dacă nu ești.



Acum vă las cu un șir interminabil de poze, care sper să nu vă plictisească. 
 
 Apropo, voi cum vă petreceți vara? 

Primăria din Tours.
Este o clădire impresionantă pe din-afară, însă nici interiorul nu se lasă mai prejos: este un adevărat muzeu. Am intrat însă cu o singură ocazie, atunci  când m-am căsătorit.

Rue Nationale
Este "strada de shopping", cu multe magazine de o parte și de alta, acum brăzdată și de tramvai.

 Tramvaiul din Tours este nou, încă nu este dat în folosință. Circulă fără pasageri deocamdată, cred că fac teste, pentru trafic, sau pentru linii. Marea inaugurare va fi la sfârșitul acestei luni.

Pont Wilson, vechi pod de piatră peste Loara

Pont Wilson

O tersă noua la piciorul podului

Roata din Tours 
Nu este mereu aici, ci doar câteva luni pe an, iarna și vara. Nu m-am dat niciodată în ea, dar intenționez să o fac pentru că sunt tare curioasă de panorama care se vede de sus.

Caruselul 
Sunt două în oraș. Nu m-am dat, firește, e pentru copii!

Pont Wilson

Pont Wilson și Loara, destul de umflată pentru perioadă aceasta din an. 
Apropo de Loara... 
Vara, de obicei, fluviul este destul de secat, astfel că ies la vedere o mulțime de plaje cu nisip fin, numai bune de pus cearceaful și lenevit la soare. Uneori apa scade așa de mult, că te plimbi prin albia seacă în anumite locuri. Ei bine, cam așa era și săptămâna trecută joi...

 ...În schimb vineri lucrurile s-au schimbat radical. 
Peste noapte fluviul a crescut semnificativ, toate plajele din ziua precedentă, inclusiv cea pe care lenevisem eu, erau sub apă, apă care curgea la vale cu o viteză icredibil de mare. Toate așa, brusc, peste noapte. Și atunci mi-am amintit cum am dormit eu cu cortul pe o insulă a Loarei cu vreo 3 ani în urmă. 
Pfff, never again!
 

Catedrala Saint Gatien din Tours-construită între 1170 și 1547. 
Încă mai mă întreb cum reușeau oamenii la vremea respectivă să construiască asemenea coloși? Și mai ales pentru ce atâta opulență?

Micul tren turistic din Tours.
În schimbul a 6.50 euro faci cu el turul celor mai importante obiective turistice din oraș. 


Gradina Prébendes


 Restaurantele din centrul vechi, așteptându-și clienții

Place Plumereau- sufletul orașului, "buricul târgului"


Vieux Tours

Vieux Tours

Vieux Tours

Vieux Tours

Vieux Tours

Case medievale cu bârne din lemn

Nu-i așa că orășelul meu este simpatic?!
 
 Un weekend excelent vă doresc!
SHARE 58 comments

Add your comment

  1. Bineinteles ca orasul tau este simpatic, foarte frumos pe deasupra, si sunt sigura ca este o incantare sa-l vizitezi, chiar si cand este mai mult sau mai putin pustiu. Te-ai urcat in acea roata? Se vede orasul de sus? Ne arati si noua niste poze? S'il vous plait :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In roata din poza nu m-am dat niciodata. Chiar ma gandeam zilele astea, dar n-am reusit s-o conving nici pe maica-mea nici pe Andrei :)).
      M-am dat in una asemanatoare de la marginea orasului, intr-un parc de distractii, dar de acolo n-am vazut nimic interesant :D.

      Ștergere
  2. la noi era fix invers, vara era plin de turisti, de evenimente, era foarte viu orasul. in schimb de prin octombrie...zburau scaietii pe strada :D pana prin martie. da, e chiar frumos orasul tau. am de gand sa ajung si eu odata si odata prin el :)
    in we cred ca mergem la Hampton Court

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe aici prin oras evenimente nu prea sunt mai deloc vara. In schimb sunt diverse festivaluri, spectacole pe la castele. De fapt, cred ca pe acolo misuna mai toti turistii.
      Hampton Court ..am dat acum un search pe google...impresionant castelul! Sa faci multe poze ;)!

      Ștergere
    2. asa pare :) la poze sunt mai rau ca chinezii, deci totul e sub control :D

      Ștergere
  3. superb! si la mine in oras...vara este nebunie...spre sfarsitul lui august ne rugam sa plece :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi dau seama ce e la voi in oras vara! O adevarata nebunie :))

      Ștergere
    2. Imi dau seama ce e la voi in oras vara! O adevarata nebunie :))

      Ștergere
  4. Foarte frumos orasul tau! Chestia cu tranvaiul mi-a placut... fac teste! :)))))
    Bucura-te în continuare de prezenta mamei tale si pupici lui Azorel! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Minnie! Tocmai asta incerc sa fac, de aici vine activitatea mai slabuta pe blog in ultima vreme!

      Ștergere
  5. Am facut o miniexcursie gratis.Foarte placut si interesant.Ai facut o poza cu un o ferestra unde cred ca era un dud,nu? La fel si tie,un week-end placut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posibil sa fie dud. Multumesc pentru vizita si comentariu, ma bucur ca v-a placut plimbarea prin oraselul meu.

      Ștergere
  6. Foarte frumos oraselul tau. Cred ca toata regiunea e frumoasa vara, chiar daca e mai goala, dupa cum o simti si tu...
    Eu sper sa ajung prin acele tinuturi, din nou, intr-o vara

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vara si toamna cred ca este cel mai fain pe aici. Primavara este cam rece, iarna este destul de dezolant peisajul. Iti doresc sa ti se implineasca visul si sa mai ajungi pe aici. Iar cand va fi sa fi, tare mult mi-ar placea sa ne cunoastem :)

      Ștergere
  7. Asta inseamna ca ai tras lozul norocos cu orasul tau!
    Pentru turisti sa fie gol nu-i asa grozav. Imi amintesc de-o vara cand am trecut prin Franta si pe la mijloc de zi eram intr-un orasel-sat si era pustiu. Pustiu de credeam ca e platou de filmare si e zi libera. Nu tu un butic sa cumperi apa, de mancat nici atat, pana si punctul de informare turistica era inchis. Nu misca nimic, nici macar vantul, dar era pitoresc si inflorat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Macar era pitoresc! Probabil ai picat intr-o duminica sau o zi de sarbatoare; atunci chiar ca totul este pustiu, mai ales daca este si un satuc…

      Ștergere
  8. Te invidiez pentru orasul in care locuiesti! As spune in fiecare zi "ce frumoasa e viata"! Si cred ca n-as mai trai nesfarsitele depresii de cand sunt in SUA....
    Superbe poze!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca avem si un munte prin imprejurimi chiar ca era perfect :))… oricum am vazut poze foarte faine la tine din SUA… dar probabil ai dreptate, este o altfel de lume dincolo de ocean, ceva mai diferita…

      Ștergere
  9. Cred ca e placut sa fii turist intr-un oras care nu este f turistic. Ii poti gusta mai pe indelete frumusetile si poti sa il cunosti mai bine. Cred ca iti trebuie multa vointa sau multa cultura pentru a incerca sa descoperi drumuri neinvadate de turisti in orase precum Florenta sau Venetia.
    Pozele tale sunt foarte frumoase, ca de obicei.
    Vacanta placuta cu mama. Este o amintire pe care o vei purta in suflet pentru totdeauna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mirela!
      Cred ca locuind intr-un astfel de oras, inevitabil descoperi acele drumuri si obiective mai putin cunoscute… dar vorba ta, trebuie sa vrei sa le descoperi.

      Ștergere
  10. Eu zic ca-i mai bine ca e relativ pustiu, poti face fotografii mai putin incarcate cu oameni care tot intrain cadru. Mie imi place.
    Tours e un oras foarte frumos, ceva asemanator cu Sibiul as zice.
    Mi-au placut toate imaginile, mi-a placut in mod special tramvaiul vostru destul de SF :) Si steagurile acelea multicolore sunt tare faine. Terasa cu butoaie e si ea foarte draguta. Ce sa mai zic de catedrala?!? Stii ca sunt slabiciunea mea catedralele gotice. Nu stiu de ce le faceau atat de inalte. Poate ca fie mai luminoase, mai aproape de Dumnezeu si poate si ca omul, credinciosul de rand, sa fie cumva coplesit de marimea lor...sa nu indrazneasca sa fie altfel decat umil... :) Poate catoate acestea la un loc. Si in primul rand, pentru ca puteau sa le faca asa, decoperisera un stil arhitectonic care le permitea sa construiasca ceva cu o verticalitate coplesitoare, suplu si splendid, mai ales. Caci tot ceea ce se incadreaza in acest stil e de-o frumusete ravasitoare. M-am cam dezalantuit...dar stilul gotic e pasiunea mea :)
    O seara faina si un inceput bun de weekend, Larisa draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. *ca sa fie mai luminoase

      Ștergere
    2. Probabil ai dreptate, cred ca unul dintre motive asta a fost: ca oamenii sa se simta coplesiti si umili. Oricum indiferent de motiv, ele tot grandioase raman si pentru noi astazi. Chiar ma gandeam... Peste tot pe unde sunt catedrale gotice, ele domina si astazi orasele, cu toate constructiile moderne din jur. Sunt cu adevarat impresionante. Multumesc Elly, te pup!

      Ștergere
  11. Simpatic, nu glumă!:)
    Eu mi-am petrecut cea mai mare parte din vacanță acasă, o alta la munte, afară, la mare și, în curând, în tabără!:)
    Te pupic! Un weekend frumos să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai inseamna ca ai profitat de vacanta! Ma bucur pentru tine si iti dosc distractie placuta in tabara! Pupici!

      Ștergere
  12. Cred ca e mai frumos așa, decât plin ochi cu turiști... mai ales că ție îți place la casă, deci liniștea (din câte am înțeles :D).
    Eu am mers la mare, ieri ne-am întors dintr-o mini-excursie de la munte (voi posta în curând), iar pe 19 plecăm la munte din nou și ne întoarcem pe 24. Tu nu mai pleci nicăieri?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, cand ma plimb pe undeva imi place sa fie mai liniste; nu agreez in general locurile aglomerate.
      Pai e bine ca te plimbi, profiti de vara in felul acesta, ceea ce este foart frumos. Distractie placuta in continuare iti doresc!
      Deocamdata nu plec nicaieri, poate mai la toamna. Pana una alta, doar iesiri de weekend prin zona…

      Ștergere
  13. Articolul tau a picat la fix, weekend-ul viitor vom fi in orasul tau! Vom vizita cateva castele si speram ca vremea sa tina cu noi :)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. wow, super fain! ce castele ati ales sa vizitati? cred ca va fi vremea buna, sau cel putin asa am citit pe internet.

      Ștergere
    2. Ai sa razi dar pentru 3 zile am plecat initial de la 7 castele, acum am ajuns la 5. Si trebuie sa alegem Amboise sau Clos Lucé :( Celelalte sunt Chambord, Chenonceau, Azzay-Rideau si Villandry bineinteles.

      Ștergere
    3. Eu as alege Amboise :). Mie mi-a placut tare mult peisajul care se vede de sus, castelul fiind pe un deal.

      Ștergere
  14. Nu-i chiar pustiu :p Iar pozele tale sunt superbe! Plimbare plăcută în continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, din poze nu prea pare. Adevarul este ca le-am facut si intr-o sambata…
      Mersi mult!

      Ștergere
  15. M-ai făcut să mai iubesc un orășel pe lumea asta! :) Ai cu adevărat niște fotografii extrem de... apetisante. Acum, ce mă fac? Fiindcă vreau să văd Tours. :)
    La un moment dat, cineva de-acolo m-a dus în Reims, apoi, într-alte zile, în Luxembourg. Văzându-mă entuziasmat de Reims, mi-a zis: "Stai să vezi în Luxembourg cum e!". Mi-a plăcut, da, dar Reims mi-a rămas mult mai aproape de suflet. Și persoana tare se mai mira, nu înțelegea nicicum că m-am îndrăgostit de Reims, de îmbinarea aceea optimă între medieval și contemporan din atât de multe puncte de vedere...
    Să nu te oprești niciodată din fotografiat! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos!
      La Reims n-am fost niciodata, dar cred ca e tare fain. Oricum nordul Frantei este destul de ofertant si plin de farmec, chiar daca nu este atat de promovat precum sudul.
      Luxembourgul l-am vizitat si eu vara trecuta. Mi-a placut, e dragut, n-am ce zice…dar parca mi-au placut mai mult alte orase din Franta…

      Ștergere
  16. Imi place asa de mult orasul tau, in special partea veche (dar nu numai). E frumos cand locuiesti intr-un oras in care poti fi turist oricand vrei tu. :-) Si eu incerc sa ma dau turist cat mai des pot aici in Toronto, inca mai am atat de multe de descoperit!
    Da' pe Azorel nu l-ai luat la plimbare? :-)
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  17. Cum sa lipseasca Azorel?! :)) A fost si el, doar ca n-am pus poze cu el de data asta. Cum ma vede ca ma pregatesc sa ies incepe sa latre, sa se agite, sa fie sigur ca-l iau si pe el :)).
    In Toronto cred ca ai destule de descoperit; e un oras mare si cred ca destul de interesant…

    RăspundețiȘtergere
  18. Categoric este un oras superb, iar tu reusesti de fiecare data, prin fotografii, sa-i surprinzi perfect farmecul si stilul. :) Pe mine cel mai mult ma fascineaza acel pod grandios peste Loara, Podul Wilson. Iar cladirile sunt foarte frumoase, pe gustul meu, parca tot din piatra alba...sau nu vad eu bine? :D

    Despre cum imi petrec eu vara...ce rost are sa discutam despre lucruri triste? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nice! Imi pare rau ca treci printr-o perioada trista si nu pot decat sa-ti doresc sa se indrepte lucrurile, sa se rezolve problemele, oricare ar fi ele...

      Cat despre pod, cred ca francezii aveau o manie cu podurile acestea de piatra. In fiecare localitate in regiunea mea este cate unul. Intr-adevar sunt masive, impozante.

      Cu toate astea am citit ca prin anii '70 s-a prabusit.

      Ștergere
  19. In ce minunatie de oras traiesti! Bravo! Si ce bine ai reusit sa-l surprinzi in atatea poze de-a dreptul Amazing! :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Frumos oras. Place tramvaiul, e ochios :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Foarte frumos orasul, superbe fotografiile!

    RăspundețiȘtergere
  22. VAAAAAAAI! ce minunatii ne-ai prezentat aici! superbe fotografiile tale si... super-superbe locurile fotografiate! Multumesc pentru plimbare... nu ca mi-ar lipsi plimbarile (tu stii ca si mamica mea este la mine si serile, ne masam talpile dupa umblatura fara pauze!) dar alta este atmosfera în Franta... minunat!
    Timp fain în continuare, alaturi de mamica ta. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi dau seama ca va masati talpile dupa fiecare zi. Si la noi este cam la fel... Dar las' ca-i bine! Profitam de timpul pe care-l aveam impreuna.
      Multumim Carmen! Asemenea si voua! Pupici!

      Ștergere
  23. Doamne, ma indragostesc de fiecare data de orasul tau, asa cum il arati in fiecare postare. Chiar mi-ar placea sa il vizitez intr-o zi.
    Cu drag,
    Georgiana Lungu

    RăspundețiȘtergere
  24. Tare frumos in orasul tau si e si liniste :)...eu ma plimb mai mult pe la Venezia si mai mult in afara centrului istoric pentru ca e mai mult ca plin in perioada asta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi dau seama ca acolo trebuie sa fie prapad vara de turisti, mai ales prin centrul istoric. Insa cred ca si plimbarile prin zone mai putin cunoscute sunt faine.

      Ștergere
  25. Frumos-frumos locul în care trăieşti, Larisa. E plăcut să cutreieri oraşul tău şi să poţi mereu să descoperi ceva interesant. Neapărat să te dai cu roata, şi singură dacă nu găseşti un doritor să te însoţească. Oricum, nu vei fi singură acolo! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Locuri noi se pot descoperi oriunde, trebuie doar sa vrem sa le descoperim, sa le cautam. In plus, eu cred ca pana si acelasi loc, poate arata diferit, in functie de moment, de anotimp si de ce nu, de felul in care alegem noi sa-l privim.

      Da, odata tot o sa ma dau in roata, vorba ta, chiar si singura. Sunt tare curioasa de ce se vede de acolo de sus.

      Ștergere
  26. Arata superb Tours! Ma faci sa vreau sa iti fac o vizita :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te astept :p! Credeam ca v-ati oprit si in Tours cand ati vizitat Valea Loarei...

      Ștergere
    2. Nuuu... pai n-as fi scris eu despre asa frumusete? :)

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS