De ceva vreme trebăluiesc la o listă cu toate castelele de pe Valea Loarei. Inițial am conceput-o pentru mine personal, dar mai apoi m-am gândit că n-ar strica să o pun pe blog, poate va servi și altcuiva. Am consultat mai multe surse, site-uri ale oficiilor de turism, cărți, ghiduri; am adunat toate castele cunoscute, le-am scăzut pe cele transformate în hoteluri, restaurante, crame, instituții și pe cele reședințe-private, într-un cuvânt pe cele neincluse în circuitul turistic (dar care se pot desigur admira din exterior) și mi-a dat lista de mai jos. Le-am îngroșat pe cele mai importante, am adăugat link la cele vizitate de mine și am pus în dreapta site-ul internet al fiecăruia. Lista rămâne deschisă, cu siguranță voi mai descoperi și altele în timp. Nu mă mut încă! Am început cu enumerarea de la Gien, și am încheiat-o la Angers, pentru că acesta este porțiunea aproximativă înscrisă pe lista UNESCO (mai exact porțiunea între Sully-sur-Loire și Chalonnes-sur-Loire, 280 km și 800 km²). 
  
lista castelelor de pe valea loarei franta

**sursa foto: wikipedia  

Câte castele sunt în total pe Valea Loarei cu tot cu hoteluri, crame, reședințe, instituții? Multă lume se întreabă dar nimeni nu știe exact. Probabil lista de mai jos înmulțită cu 2, 3, 4, habar n-am, dar bănuiesc că ar fi așa după plimbările pe care le-am făcut în regiune. E suficient să mergi 40 de km la întâmplare pe o șosea națională, că la fiecare 10 minute vei exclama "Ia uite, încă un castel!" 

De la Gien la Orléans

Château de Gien - site internet

Château de Trousse-Barrière - siteinternet
Château de Pont-Chevron - siteinternet
Château de Saint-Brisson-sur-Loire - site internet
Château de la Bussière - siteinternet
Château de Sully-sur-Loire - site internet 
Château du Duc d'Antin - siteinternet
Château Chamerolles - siteinternet
Château de Chateauneuf sur Loire - siteinternet
* Lista completă a castelelor dintre Gien și Orléans o găsiți aici : OT Loiret

De la Orléans la Blois

Château de la Ferté-St-Aubin - site internet
Château de Dunois (Beaugency) - –site internet
Château de Meung-sur-Loire - site internet
Château de Talcy - site internet 
Château de Vendôme - site internet
Château de Lavardin - site internet
Château de Montigny - site internet
Château de Châteaudun - site internet
Chateau de Chambord - site internet
Chateau de Blois - site internet  
Abbaye de Fleury (Saint Benoît sur Loire)- site internet


* Lista completă a castelelor dintre Orléans si Blois o găsiți aici: OT Cœur Val de Loire 

De la Blois la Loches

Château de Beauregard - site internet
Chateau de Cheverny - site internet
Château de Villesavin (Muzeul Mariajului) - site internet
Château de Troussay (cel mai mic castel de pe Valea Loarei) - site internet
Château de Fougères-sur-Bièvre - site internet
Château de Lassay-sur-Croisne (Le Moulin) - site internet
Château de Valençay - site internet
Château de Selles-sur-Cher - site internet
Château de Saint Aignan - siteinternet
Château de Montpoupon- site internet
Château de Montrésor - site internet
Château de Loches (Cité Royale de Loches) - site internet
 * Lista completă a castelelor dintre Blois și Loches o găsiți aici: OT CœurVal de Loire, OT Blois, OT Tourainecoté sud  

De la Blois la Tours 

Château de Chaumont-sur-Loire - site internet
Château de Gué-Péan - site internet
Donjon de Montrichard - site internet
Château de Chéméry - site internet
Château de Chanteloup - site internet
Chateau de Chenonceau - site internet
Chateau de Clos-Lucé (ultima reședință a lui Leonadro DaVinci) - site internet
Chateau d’ Amboise- site internet
Château Gaillard (Amboise) - site internet
Château de la Bourdaisiere (gradină remarcabilă )- site internet
Château de Valmer (gradină remarcabilă) - site internet
Château de Jallanges - site internet
 * Lista completă a castelelor dintre Blois și Tours o găsiți aici: OT Touraine

De la Tours la Saumur

Château de Luynes - site internet
Château de Cinq-Mars-la-Pile - site internet
Château de Champchevrier - site internet
Chateau de  Langeais - site internet
Chateau de  Villandry - site internet
Château de Candé - site internet
Château de Saché (Muzeul Balzac) - site internet 
Chateau Azay-le-Rideau - site internet
Château de la Chatonnière (gradină remarcabilă) - site internet
Château de l’Islette - site internet
Chateau d’Ussé - site internet
Forteresse Royale de Chinon - site internet
Château du Coudray Montpensier - site internet
Château de Gizeux - site internet
Chateau du Rivau - site internet
Chateau de Montsoreau - site internet
Chateau de Brézé - site internet
Chateau de  Montreuil-Bellay - site internet
Abbaye de Fontevraud - site internet
* Lista completă a castelelor dintre Tours și Saumur o găsiți aici: OT Anjou, OT Touraine

De la Saumur la Angers

Chateau de  Saumur - site internet
Château de Boumois - site internet
Château de Montsabert - site internet
Château de Martigné Briand - site internet
Château de Brissac - site internet
Château de Baugé - site internet
Châtea du Lude - site internet
Château de Montgeoffroy - site internet
Château de Plessis-Bourré - site internet
Château de Montriou - site internet
Château de Plessis Macé - site internet
Château de Serrant - site internet
Château de Villévêque - site internet
Chateau d'Angers - site internet
*Lista completă a castelelor dintre Saumur și Angers o găsiți aici: OT AnjouOT Saumur

*Poze cu fiecare castel (nu personale), care duc către site-urile oficiilor de turism sau wikipedia, plus o hartă, găsiți în albumul de pe Pinterest (da, exist și acolo!).

S-ar putea sa te intereseze si:


SHARE 39 comments

Add your comment

  1. Superb! Unul din cele mai bune și documentate articole de travel citite în ultima vreme.
    Ffff, util!! Pot spune ca m-ai luminat cu privire la Valea asta minunata a Loarei :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Bia! Da, am muncit ceva la ea, dar cel putin am muncit cu drag :p.

      Ștergere
    2. Excelent articol, subscriu la parerea Biei. Si pe mine m-a luminat in multe probleme legate de vizita pe V. Loirei.

      Ștergere
    3. Multumesc! Nu pot decat sa ma bucur in cazul asta :).

      Ștergere
  2. Larisa, felicitări pentru această listă extraordinară, ştiu că ţi-a luat timp, dar când munceşti cu drag, nimic nu e greu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mira! Asa este, nimic nu-i greu cand e facut cu drag :).

      Ștergere
  3. Un articol foarte bun si bine documentat!
    Imi pare rau ca am reusit sa vad doar 3 castele dar ma bucur ca le-am vazut pe cele mai frumoase! In funtea listei pentru urmatoarea vizita in Franta este Villandry pentru superba gradina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Eh, daca zici ca le-ai vazut pe cele mai frumoase, atunci e bine. Apropo, n-ai scris pe blog despre ele, asa-i? Sau am ratat eu articolele?

      Ștergere
  4. Wow! Asta da ghid turistic! Minunate trasee ne-ai sugerat aici! Pe toate mi-as dori sa le parcurg, toate castelele as vrea sa le vad... Of, anul acesta ne este imposibil, dar.. poate la anul. Multumim ♡

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te astept Carmen la o plimbare intr-un an. Sigur o sa-ti placa. Pupici :)

      Ștergere
  5. Si eu care imi imagineam ca sunt ceva mai multe ca la noi,dar nu atatea si numai pe valea Loarei.Ai devenit o autoritate in domeniu.Toate cele bune !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt o multime numai aici. In toata Franta cred ca sunt fara numar :)). Toate cele bune!

      Ștergere
  6. Sunt foarte frumoase castelele de pe V. Loarei si articolul cu siguranta va fi util pentru iubitorii de frumos, de aventura, istorie si arhitectura. Si fotografie, evident.
    Vai, pana am retinut eu numele a 3-4 castele mi-a luat o eternitate. De vazut o sa am ocazia sa le vad pe blogul tau, deja am bifat cateva, dar de ajuns pe meleaguri franceze imi dau seama ca nu am nicio sansa. Eu abia am reusit, dupa multe stradanii, sa vizitez Castelul Bran. :)) Deci nu, nu visez la Villandry sau Chambord. Pentru ca sunt realista.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nice, nu se stie niciodata. Poate intr-o zi o sa ajungi, si nu numai in Franta ci si prin alte locuri faine. Viata este destul de imprevizibila adesea, nu stii pe unde te poate purta.
      Cum scriam si in articol, initial am facut lista pentru mine, dar apoi m-am gandit ca n-ar strica s-o pun aici, poate va folosi celor care vor sa viziteze regiunea si ajung pe blogul meu.
      Seara faina iti doresc!

      Ștergere
  7. Ar fi o idee de business pentru tine: tururi organizate la castelele de pe valea Loirei, cu degustare de produse locale ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, cam complicat. Ca sa fac un business adevarat imi trebuie un curs/diploma ceva in turism. As putea doar asa "la negru" sau pentru plecrea personala :)).

      Ștergere
  8. buna treaba ai facut aici! nota 10!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Acum o ora mi-a incoltit ideea de a planifica o vacnta aici, probabil se va materializa in 4-5 ani ... excelenta treaba sa aduni atata informatie, cu siguranta o sa imi fie de folos.

    RăspundețiȘtergere
  10. De la Villandry a plecat ideea, ma bucur ca l-am ragasit in recomandarile tale, nici nu stiam ca sunt atat de multe.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am citit totul depre Valea Loarei si m-a ajutat foarte mult sa fac un plan de calatorie. Este un ghid excelent si iti multumeasc!
    As avea o intrebare referitoare la cazarea in Tours. Am gasit doua posibilitati convenabile si nu stiu ce sa aleg. Una este in oras si m-ar atrage pentru ca atunci cand ne intoarcem mai putem sa ne plimbam in jur si alta in cartierul 2 Lions care ne-ar ajuta la accesul mai usor la drumurile spre castele. Poti sa ma sfatuiesti ce sa aleg? Este aglomeratie mare pe strazi in Tours si ar fi dificil de iesit/intrat din/in oras in fiecare zi? Sunt probleme mari cu gasirea locurilor de parcare?
    Renata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Renata,
      Ma bucur ca ti-a fost de folos blogul meu :).

      Cat despre intrebarea ta, Tours nu este chiar foarte mare sau foarte aglomerat, nu cred sa fie probleme cu iesirea si intrarea in oras in fiecare zi. Traficul este mai intens la orele de varf, gen dimineata intre 7-9 sa zicem si seara intre 17-19, dar in perioada de vara majoritatea firmelor si institutiilor sunt in vacanta. Dar chiar si in afara sezonului de concedii Tours nu este un oras imposibil sau sufocant. Categoric va fi mai simplu la 2Lions, dar eu daca as fi in locul vostru as alege cazarea in centru, tocmai pentru a profita seara de plimbari. Este foarte dragut centrul istoric, mai ales in sezonul cald, este viu, animat, cu stradute inguste si o multime de terase, e pacat sa nu profiti.

      Insa trebuie verificat daca hotelul are parcare. Intr-adevar problema care se ridica in centrul orasului este exact aceasta, a parcarilor, majoritatea fiind cu plata, iar in cele fara plata e greu de gasit loc. Imi poti spune unde in centru este pozitionat hotelul ca sa-ti dau mai multe detalii?

      Ștergere
  12. Multumesc Larisa,
    de fapt este un studio "Studio Calme au coueur de Tours" cu adresa: 5 bis rue Jean macé. Pe site precizeaza ca exista posibilitatea de a parca gratuit in zona, dar nu stiu la inceputul lunii iulie cand venim noi, cat de greu va fi sa gasim loc. Daca poti sa afli ceva, mi-ar fi de folos. Cartierul 2 Lions pare ca e mai greu accesibil pe jos din ce vad eu pe Google si asta ne va cam rupe de oras. Am citit pe un site ca ar exista parcari gratuite pe malul Loarei, dar nu stiu in ce zona ar fi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, din 2 Lions nu prea poti merge pe jos pana in centrul orasului, decat cu masina sau cu autobuzul.
      In schimb, din cate am vazut pe google, rue Jean Macé este la cateva minute de centrul istoric, puteti profita din plin. Straduta pe care este situat studioul nu o stiu, dar imprejurimile le cunosc destul de bine, este o zona pe care am frecventat-o, in plus am locuit cateva luni nu departe (Place des Halles).
      Stradutele din zona studioului sunt cu locuri de parcare gratis, in principiu s-ar pute sa fie ok sa gasiti parcare. In plus nu este chiar o zona comerciala acolo, sa parcheze multa lume, doar localnicii.
      Sunt parcari pe malul Loarei, dar sincera sa fiu nu stiu daca sunt gratis sau nu. Eu mai degraba as avea mai multa incredere pe stradutele din oras decat pe cheiul Loarei.

      Ștergere
  13. Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Poate revii cu impresii dupa calatorie. Mi-ar face placere :)

      Ștergere
  14. Frumos. Multumim de munca care ai depus-o.

    RăspundețiȘtergere
  15. Frumos. Multumim de munca care ai depus-o.

    RăspundețiȘtergere
  16. Colbeanu Andrei03.10.2017, 11:03

    http://www.chateaumuseegien.fr/ pt chateau musee de Gien. update adresa de internet

    RăspundețiȘtergere
  17. Colbeanu Andrei03.10.2017, 11:51

    http://chateaudetroussay.com/?page_id=46&lang=en update pentru Chateau de Troussay.

    RăspundețiȘtergere
  18. https://www.chateau-saint-brisson.com/ update pt. Chateau Saint Brisson

    RăspundețiȘtergere
  19. Colbeanu Andrei03.10.2017, 13:29

    http://www.chateau-de-la-bussiere.fr/uk/ site pt Chateau de la Bussiere

    RăspundețiȘtergere
  20. http://www.chateauchamerolles.fr/en

    RăspundețiȘtergere
  21. http://www.chateau-de-beaugency.com/en/ pt. Château de Dunois (Beaugency

    RăspundețiȘtergere
  22. http://www.chateau-de-villesavin.fr/#

    RăspundețiȘtergere
  23. https://www.chateau-moulin-fraise.com/ - Château de Lassay-sur-Croisne (Le Moulin)

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumim foarte mult,Larisa!

    RăspundețiȘtergere
  25. http://www.lachatonniere.eu/index.php/en - site pt Château de la Chatonnière

    RăspundețiȘtergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS