Iată c-a venit și vara peste grădina mea... Și n-a venit singură, ci cu atât de multe de făcut încât am început să regândim planurile de amenajare și să ne orientăm spre tot ce este simplu, minimalist și cu cât mai puțin de muncă. Am înțeles de la vecini că foștii proprietari aveau un grădinar ce venea regulat, ceea ce explică din plin prezența atâtor plante, arbori și arbuști. Nu spun că nu-mi plac, dimpotrivă, însă la fel de mult îmi place și îmi doresc ca grădinăritul să rămână o plăcere, nicidecum să devină o corvoadă. Prin urmare, cu inima un pic strânsă o să purcedem la tăiat o mare parte din ...ceea ce avem. O curte cât mai degajată, deschisă, cu peluze întinse cu iarbă verde, cu câțiva arbuști cât mai pitici, doi trei pomi fructiferi și cu un mic potager, așa de dragul de a mânca ceva din curte, cred că este suficient.
 
În rest am investit o mulțime de bani în diverse mașini, că nah, ne trebuiau: mașină de tuns peluza, mașină de tuns gardul viu, mașină de mărunțit frunze și lemne. Cu siguranță este mult mai ieftin să stai la bloc! Și-atunci pentru ce ne mai trebuie curte? Pentru că per-ansamblu nici nu se compară! Nici nu-mi mai amintesc de când n-am mai profitat atât de mult de natură fără să fiu nevoită să plec de acasă și cred că de când eram copil n-am mai observat atât de atentă succesiunea anotimpurior. Mese pe terasă, cărbuni aruncați rapid în grătar, seri lungi cu prietenii la un pahar de vin spumant, cafeluța de dimineață  învăluită de parfumul florilor... E de lucru, dar sunt și avantaje. Iar cea mai bună investiție de până acum a fost achiziția a două șezlonguri, plus o măsuță. Ți-este mai mare dragul să stai pe ele cu o carte în mână, la umbră, savurând o limonadă rece.   

Câteva imagini: 

 Prima dalie inflorita
 Nu s-au prins toti crinii, doar cativa. Acesta galben este preferatul meu. Ador florile galbene!


 Un gard viu de hortensii. Pacat ca sunt undeva dosite si nu ne putem bucura de ele. Anul viitor le vom elibera un pic.

 Doua sezlonguri pe care le impartim la trei. Trebuie sa-i luam urgent si lui Azorel ceva :))

 Primul ardei din gradina.

 In curand vin si rosiile. Apropo, uitasem cat de placut miros frunzele de rosii. A rosii :D

 Cu visinele n-am facut mare branza... Sunt mici si cam acre :(








 Inca ne bucuram de trandafiri 

 Lavanda plantata de noi primavara trecuta

 Un crin mic si amarat

 Hortensii roz. Sunt si cateva albastre printre ele.

Mi-am pus si cateva floricele colorate in jardiniere. Sunt superbe si inveselesc nebanuit de mult terasa.

 Pere...

 Smochine...

 Castraveti...

 Rosiile si ardeii. Sunt cam inghesuite, nu ne-am dat seama. La anu' o sa stim mai bine :))

In spate este varza pe care o tot mananca puricii in ciuda tratamentelor repatate.
 Andrei s-a amuzat o zi intreaga sa tunda gardul viu pe toate partile. Unde mai pui si ca are aproape 2m latime...


 Planta-dragon


 S-a trecut iasomia :(. Cred florile de iasomie sunt printre  cele care n-as vrea sa se treaca niciodata...

Trandafirul meu preferat. Galben :))
SHARE 16 comments

Add your comment

  1. Si mie imi plac florile galbene. Iar culoarea galben e preferata mea, in vestimentatie, vara.
    Super frumoase sezlongurile voastre, sa va bucurati de achizitie. :)
    E ceva de munca in gradina, dar cand iti privesti rezultatele nu-ti mai incapi in piele de mandrie si satisfactie. Cred ca se merita. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nice, la mine e culmea! Imi plac florile galbene desi galbenul nu este nici pe departe culoarea preferata :)). Nici eu nu inteleg cum vine asta...
      Multumim,incercam sa ne bucuram de sezlonguri desi nu prea e timp de stat si lenevit :))
      Seara placuta Nice! Chiar ma intrebam ce se intampla de nu ai mai publicat nimic, dar am vazut ca este un articol proaspat. Merg acum sa vad despre ce e vorba;)

      Ștergere
  2. Hehe, încep să se complice lucrurile. :) Cel mai naşpa este când trebuie să pleci în vacanţă şi nu ai pe cine lăsa să se ocupe de grădină. :) Iar când te întorci nu ştii pe ce să pui mâna mai repede pentru aduce totul la normal.
    Vişinele nici aici nu s-au făcut deloc. A fost o ploaie acidă care a făcut prăpăd.
    Foarte vesele şi drăguţe sunt şezlongurile! Mov, culoarea mea preferată, atât la flori cât şi la decorurile din casă.
    Cum adică nu s-au prins toţi crinii? Nu au înflorit sau nu au ieşit din pământ?
    Crinul acela galben care îţi place ţie se numeşte "Country Yellow". Ştiu că nu are parfum. Un crin galben cu un parfum special este soiul "Conca d'Or". Are formă de trompetă şi seara miroase demenţial. Poate îl găseşti prin magazine. Aici am pus o poză cu el. http://corasbflori.blogspot.ro/2015/03/frumuseti-seducatoare.html
    În rest, ţine-o tot aşa. Îmi place cum arată grădina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, m-am gandit si eu la treaba cu vacanta, noroc ca anul asta o sa fie mai prin toamna. Poate atunci n-o sa mai fie nevoie de prea multe lucruri. Dar daca am fi plecat acum de exemplu, clar era o problema :D
      Si mie imi place mov, desi recunosc sezlongurile le-am luat culoarea asta din intamplare. Eu ma gandeam la ceva verde, dar din pacate n-am gasit la momentul respectiv.
      Crinii nu au iesit toti, n-au germinat bulbii. Asta este, o sa mai cumpar anul viitor. Restul, cei care au iesit, trei sunt deja infloriti si altii imbibociti, chiar sunt curioasa :)). La anul o sa fiu mai atenta la soiurile parfumate, mi-ai mai recomandat tu cateva. Dar si asa neparfumati tot invesesc gradina. Au niste nuante superbe.
      Multumesc Cora! Spot si tie!

      Ștergere
  3. da, e mai ieftin la bloc, dar satisfactiile? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. ei, acum vei itelege tot mai bine ceea ce povesteam eu anii trecutu :) Eu locuiesc la casa de 12 ani si este SUPERB sa ai curtea ta, gradina ta.
    Noi nu avem legume, nu avem decat flori. Si avem vecini extraordinari, care primesc cheile casei de cate ori plecam chiar si pentru 2 zile - florile trebuiesc udate :))
    Un start bun in noul anotimp! Bun venit vara! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am inceput si noi sa ne cunoastem vecinii. Majoritatea sunt ceva mai in varsta decat noi, dar sunt foarte de treaba. Unii ne-au invitat chiar la un aperitiv intr-o sambata sa ne cunoasca :)). Pana acum n-am apelat la ei, desi ne-au propus.
      Data trecuta cand am fost plecati am rugat un amic care locuieste in apropiere sa treaca sa mai arunce cate o privire. Noroc ca a plouat in perioada respectiva si n-a fost cazul de udat :).
      Multumesc, asemenea si tie, Carmen! O vara superba!

      Ștergere
  5. Buna seara, o gradina frumoasa este o gradina in care punem suflet, o pasiune se cultiva si se dezvolta prin munca noastra, asadar felictari pentru decizia de a ingriji tot ceea ce aveti, personal in acest weeknd trecut mi-am confectionat propria pergola pentru trandafirii mei cataratori, rosii si albi, contrar asteptarilor a iesit minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, pentru a avea o gradina frumoasa trebuie sa punem suflet in ceea ce facem. De fapt asta este valabila pentru orice in viata. In niciun domeniu nu putem excela fara pasiune. Noi deocamdata suntem la inceput, in faza de descoperire a gradinaritului :))
      Felicitari pentru gradina si spor in continuare!

      Ștergere
  6. Foarte frumoasa gradina ta! Trandafirii cataratori si hortensiile sunt superbe! Si sezlongurile. Sa va bucurati toata vara de gradina voastra, se vede ca investiti mult timp in ea. O vara frumoasa si rodnica sa aveti1

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ramona! Ne place sa ne ocupam de gradina, este o activitate de timp liber foarte placuta, unde mai pui ca se desfasoara si in aer liber. Pe de alta parte, recunosc, suntem si entuziasmati pentru ca este primul an la curte :))
      O vara frumoasa si tie! Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  7. Arata foarte bine in gradina voastra, fiecare coltisor, bolta din fata casei. La cat de mare e Azorel merge si ceva improvizat, ca un cos, prins intre sezlonguri.
    xo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Azorel se urca de obicei pe masuta din mijloc. Crede ca ala este scaunul lui :))
      Multumesc Mihaela, bolta cu trandafiri imi place si mie. Anul viitor o sa incercam sa o recondintionam un pic...

      Ștergere
  8. Superba gradina ta. E drept ca la casa e mult mai bine decat la bloc ... mai ales daca ai asemenea curte :). Planta dragon imi place foarte mult! Si pergola plina de trandafiri rosii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E mai bine dar este si mai mult de munca. Probabil ca statul la casa depinde de fiecare dintre noi, de cat de dispusi suntem sa investim timp, bani sau efort in gradina. Si poate ca mai depinde si de varsta, poate ca la 20 de ani nici noi n-am fi fost dispusi...

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS