Atunci când ne-am gândit să ne achiziționam o casă, ne-am dorit ca ea să aibă și ceva teren. Altfel ne-am fi orientat cu siguranță spre un apartament de bloc. Am căutat încă de la început case cu o curte medie, nici prea mare să nu ne putem descurca, dar nici prea mică să nu putem profita de ea. O suprafața de aproximativ 1000 m² ni se părea ideală și în acord deplin cu putințele și dorințele noastre. Eh, căsuța noastră are o curte de 1400 m², un picuț mai mult decât am intenționat, dar cu atât mai bine, este loc destul să ne punem visurile în practică. Ne-am gândit încă dinainte să ne mutăm la cum o vom amenaja. Nici nu ne aprobase banca creditul că deja prin minte ne zburau un milion de idei. Ne doream o parte ornamentală, cu flori și arbuști colorați, o mică grădină de legume, peluze întinse și câțiva pomi fructiferi. Din fericire realitatea ne-a răsfățat și avem unde să ne realizăm toate aceste idei, numai că o să dureze ceva. Nu-i bai, cel puțin nu ducem lipsă de ocupație în următorii ani.


Iată cu ce m-am îndeletnicit toată luna martie: 
  
-am plantat ceapă și usturoi și am semănat ceva plăntuțe aromatice. Nu ne complicăm cu prea multe legume și ierburi, dar zău că fără ceapă și usturoi verde nu pot să trăiesc. Mai ales usturoi! N-a zis un amic toamna trecută, mai în glumă mai în serios, că niciodată n-a mâncat mai atâta usturoi cât pe durată sejurului petrecut la noi. Avea dreptate, ce să zic. Noi mâncăm usturoi și la micul dejun. Eh, nici chiar așa, dar înțelegeți voi: ador usturoiul, gătit sau crud, mai ales verde. Și mai ales din grădina mea :).  



-am cumpărat și plantat o căruță de dalii, că doar vă povesteam AICI despre cum am descoperit eu anul trecut aceste flori magnifice. M-am îndrăgostit iremediabil de ele, în momentul de față nici o altă floare nu mi se pare mai impresionantă. Astfel, drumurile mele la magazin primăvara aceasta s-au soldat cu o mulțime de tuberculi, înnebunită de-a binele de varietatea soiurilor, în culori și forme diferite. Fiindcă mai aveam un sac de anul trecut, mi-am alocat o parcelă măricică numai pentru ele, iar pe cele mai deosebite le-am ales pentru alea de la intrare. Cea mov în his pur este preferata mea, dacă mă întrebați. Nu știu de ce dar ador florile mov. 



-am înlocuit câțiva trandafiri urcători, am sădit doi bujori și trei hortensii. Intenționam să înlocuim mai mulți trandafri, fascinați de soiurile variate care se găsesc, noroc că prețurile lor ne-au ținut un pic în frâu. Am ales totuși patru (doi roșii, unul roz și altul galben) pentru pergole, din aceea care înfloresc de mai multe ori pe an, sper să fie la fel de frumoși ca în poza de pe etichetă. Cât despre hortensii, deși aveam vreo 7 tufe am mai plantat 3, în soiuri diferite, oferta la pepiniera din oraș era de nerefuzat. Mi se par niște arbuști extrem de eleganți și găsesc că dau cu atât mai bine în lungul unui zid sau gard. Numai cu bujorii stăm rău, am plantat și anul trecut și acum... nu pare să avem noroc de ei. S-au prins, dar sunt plăpânzi și întârzie să înflorească. 



-am făcut răsaduri de varză, ardei capia roșu, ardei gogoșar, ardei gras și ardei iute. Roșii și vinete urmează să cumpăr când o veni timpul. Mi-am achiziționat și niște mini-sere interesante. 
  

În rest, am făcut curățenie, am vopsit, am tăiat, tuns și am împrospătat pe unde am putut și cât ne-a permis bugetul alocat și timpul, am semănat floricele anuale, etc. Urmează plantarea florilor în jardiniere și semănarea castraveților. Să vedem ce o să iasă. 
SHARE 24 comments

Add your comment

  1. O sa iasa o nebunie de flori si legume. Sunt convinsa :) Numai uitandu-ma la dalii si ma ia cu ameteala :) Bravo, daraga mea gradinareasa !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa speram! Of, daliile... o adevarata tentatie prin magazine. As mai fi luat, dar nu mai aveam unde sa le pun :))
      Spor si tie!

      Ștergere
  2. uauuu, dar aveti ocupatie, nu gluma...Si eu mi-am pus in ghivece din apartament seminte de plante aromatice, patrunjel,marar, panselute, gura leului si am luat de la gradina botanica, rozmarin, pe care deja il folosesc la cartofi si ciorbe si menta pentru mojito, ceai sau fripturi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o activitate destul de placuta de timp liber, deconectanta si antrenanta. In plus petrecem mai mult timp afara ceea ce nu-i rau. Pai si tu ai o adevarata mini-gradina pe balcon din cate povestesti. Spor la treaba in continuare!
      PS: mie aromaticele in ghivece nu mi-au iesit. E a doua oara cand incerc :(

      Ștergere
  3. Tu preferi florile mov, eu le prefer pe cele albastre. Şi dacă se poate în combinaţie cu flori galbene. :)
    Trandafirii achiziţionaţi arată excelent. Şi eu intenţionez în mai să mai cumpăr câţiva. Deocamdată am cumpărat 4 clematite diferite. Mai am 3. Sper că şi florile acestora să fie la fel de frumoase.
    Să ai spor în continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesanta si combinatia de albastru cu galben! Ne-am tot uitat si noi primavara asta la clematite, dar pana la urma am zis pas, nu reuseam sa le stabilim un loc si eu n-as fi vrut sa ma pripesc. Poate la anu'.
      Mersi, spor si tie, Cora!

      Ștergere
  4. La inceput zelul e mare.Sa va tina asa si sa aveti multe rezultate bune!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara, mi se par interesante acele mini-sere, nici nu m-am gandit la asa ceva, de plantat rasaduri am reusit sa fac asta cu fiul meu, pentru ardei iute, intr-o jardiniera destul de mare, sper sa gasesc rasaduri bune de rosii si sa ne apucam de ele, in rest florile sunt principala atractie :)Va pup si spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anul trecut si eu am improvizat o rasadnita, anul asta le-am vazut la magazin si mi s-au parut foarte practice. Sunt usoare si le pot muta cu usurinta. Multumesc, asemenea!

      Ștergere
  6. Buna dimineata, indiferent de ce suprafata avem disponibila pentru gradinarit, daca alocam timp si punem pasiune in ceea ce facem, cu siguranta vom fi incantati de rezultate, indraznesc sa va intreb daca ati reusit din toamna sa obtineti si compost, adica sa va ocupati dumneavoastra de depozitare pentru a fi utilizat in acest nou an?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am avut ceva compost. Insa din pacate nu ma pot lauda ca l-am facut noi, l-am gasit aici gata facut cand ne-am mutat. Fostii proprietari au tot adaugat resturi vegetale intr-o groapa, astfel ca noi cand am ajuns l-am luat de-a gata :)). Insa fiindca l-am terminat, intre timp am mai citit una alta despre cum sa fac si eu in continuare.

      Ștergere
  7. Buna, Larisa !
    Eu vreau sa va felicit din plin pentru minunatia de casa si gradina pe care ati reusit sa le aveti ! Fiti fericiti ! :) Tanjesc si eu dupa o gradina a noastra, toata viata am trait la casa , iar in ultimii trei ani la apartament , ca norocul stam la parter si avem o curte micuta si pietruita . Nu e a noastra si nu pot modifica mare lucru, in schimb am umplut-o cu ghivece cu flori . In fiecare dimineata, de cum da un pic caldura pana toamna tarziu, ne bem cafeluta pe terasa din curte si pentru noi e o fericire curata. E plin de culoare si veselie :)
    Am incercat sa cultiv si niste legume si salate, din astea-a mai simple dar nu merge deloc. M-am confruntat cu armate de purici ( poate de la gardurile vii ), iar caldura e atat de puternica incat a nimicit tot ce i-a stat in cale. Am avut si dalii in ghivece, sunt superbe , dar s-au cam chinuit, n-o sa le mai pun pana o sa avem gradina, iar florile mov sunt si preferate mele ,peste tot unde le vad mi se par cele mai frumoase :) Mai am doar cateva plante aromatice fara de care " nu mai pot trai " ( aici am invatat sa consum cu adevarat aceste plante pe care acum le ador ).
    Spor in tot ce faceti si bucurati-va din plin de coltisorul vostru de rai :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim din suflet, Liana!
      Nu e rau nici la parter, mai ales daca aveti verdeata si va puteti bea cafeluta pe terasa. Si-apoi cine stie... Stii cum se zice, ai grija ce-ti doresti... ;) Si noi tot la parter am stat pana la sfarsitul lui 2014. N-a fost rau, insa din pacate -aveam nici balcon nici gradina :(

      Cred ca anul trecut a fost unul prost pentru culturi. A fost foarte cald, ceea ce a favorizat o multime de boli si daunatori. Si noi aici am avut probleme, am fost nevoiti sa tratem de mai multe ori. Poate anul asta este mai bun.

      Spor si tie in continuare! Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  8. Va fi o gradina superba! Sunteti gradinari pasionati, din ce observ. E prima impresie, dar voi citi in continuare despre istoricul gradinii voastre. Spor si felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos! N-am inceput de multa vreme, ne-am mutat cam de un an si un pic la curte, dar sper sa ne tina entuziasmul :).

      Ștergere
  9. sigur ne vei arata in curand adevarate minunatii in gradina...mult spor!

    RăspundețiȘtergere
  10. wowww ce frumos!!! Abia astept si eu sa "gradinaresc", cand o sa vina timpul clar. Tu esti tare norocoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, si eu am asteptat ceva pana sa gradinaresc :p. Am locuit multa vreme in apartament, visand cu jind la o casa cu gradina...Iar tu momentan ai alte prioritati, am vazut eu pe blog ;)

      Ștergere
  11. Chiar interesantele mini serele acelea, nu am mai vazut pana acum. Abia astept sa ajung si eu la ai mei acasa sa vad ce au mai "gradinarit" (ca si ei s-au pus pe treaba ca lumea :)) ) Spor in toate si la toate (culturile)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu n-am mai vazut astfel de sere, ma gandeam la cu totul altceva. Dar mi-au iesit in cale la magazin si mi s-au parut potrivite pentru ca arata dragut si sunt foarte usoare.

      Ștergere
  12. Stiu de la mama care a "patit-o" ca nu trebuie saditi ardeii iuti in apropiere de celelalte soiuri de ardei , pentru ca prin polenizare se pot iuti si ei , ici colo , cate unul :)

    RăspundețiȘtergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS