Urâtă vreme la noi în Touraine! Frig, ploaie măruntă, ceață, cam așa a arătat weekendul acesta la malul Loarei. Bine, n-a fost bai, pentru că oricum nu aveam vreun eveniment deosebit sau vreo ieșire în plan, dar oricum puțin soare și ceva căldurică nu strică niciodată, nu-i așa? Noroc că în timpul săptămânii se mai nimerește câte o zi mai plăcută, astfel că mai putem profita, în funcție de timp, să mai buchisim prin grădină. 



Astfel, pe acum vreo săptămână, împreună cu al meu soț (mai ales el, trebuie să recunosc!) am făcut jardinierele, adică am plantat floricele colorate pentru la vară. Vecinii le făcuseră, afară se încălzise suficient cât să nu înghețe plăntuțele, așa că am zis să nu rămânem în urmă și să purcedem la treabă pentru a fi siguri că vom avea la vară terasa plină de culoare. Îmi amintesc mereu de vremurile când locuiam în apartamentul din Tours și admiram cu jind cascadele de floricele de la ferestrele unora, dar mai ales curțile pline de jadiniere cu flori din localitățile pe unde ieșeam la plimbare în weekend. Iată că a venit astăzi și vremea mea să mă bucur de așa ceva, așa că am plecat spre magazinul de plante cu o listă în buzunar, după un studiu amănunțit pe internet, și cu un buget bine stabilit. Firește că ne-am întors acasă cu lista neconsultată și cu bugetul total depășit, însă ce mai contează, ne-am înveselit terasa cu vreo zece jardiniere colorate și variate. 

Ce floricele am ales și în ce combinații? Păi n-am putut să le aleg chiar pe toate, deși tare aș fi vrut dar am ales așa: begonii, impatiens, geranium liere duble și simple (adică muscate « curgătoare »), petunii, calibrachoa și lobelia. Am făcut câteva combinații care sper să reușească:  
  • impatiens albe + begonii roșii, despre care am citit că se potrivesc în zonele mai umbroase, așa că le-am pus pe terasa de nord în niște ghivece de piatră vechi, pe care le-am găsit aici când ne-am mutat; 
  • geranium lierre limple și duble (adica mușcate în cascadă) în combinația mov-roz-alb; 
  •  calibrachoa + lobelia (sunt curioasă!); 
  •  petunii albe + rosii, pentru că nu costau mult și arătau destul de bine. 
Mă mai tentau mai multe, bacopa, bidens, verbină, dar le-am lăsat pe anul viitor. 
  
Vă țin la curent cu evoluția lor. Data viitoare vă povestesc și despre straturile de flori pentru la vară ;). Mai multe poze găsiți pe picassa


 impatiens albe + begonii roșii









 calibrachoa + lobelia 

 geranium lierre limple și duble (adica mușcate în cascadă)


SHARE 19 comments

Add your comment

  1. o-ho...dar stiu ca ai ceva...si jardiniere...si gradina...o sa stai in Rai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut cateva si anul trecut si au fost o splendoare toata vara. Anul asta le-am dublat :))

      Ștergere
  2. pai asa e simplu, eu mi-am pus seminte in ghivece si in apartament...sa vedem ce o sa iasa....plante aromatice, gura leului, patrunjel si marar si menta, pe care intre timp am cumparat-o din lidl....Dar ieri am cumparat alte ghivece asa ca de Paste floricele mele sper sa fie rasfatate! Si mi-au inflorit violetele puiuti luate din noiembrie din gradina botanica impreuna cu crinul pacii si ceva ferigi. poze iti pun pe fb...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce dragut! Sa pui poze ;). Mie nu prea mi-au mers semintele. Am semanat ceva aromatice acum cateva luni in ghivece, gandindu-ma sa am inainte sa se faca cele din gradina, dar dupa ce au rasarit s-au uscat imediat :(.

      Ștergere
  3. Imi plac mult! Sunteti foarte bravo, va admir!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Facem si noi ce putem :p. Ne place sa avem vara terasa plina de flori :).

      Ștergere
  4. Bravo ! Nu e o treaba prea placuta sa te ocupi de jardiniere, dar ce satisfactie o sa iti ofere toata vara. Miunate jardinierele de piatra !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vrut sa-mi mai completez colectia insa preturile sunt cam maricele. In plus, pe cele din piatra nu le-as putea suspenda pe marginea balustradei. Multumesc, Dani, spor la toate cele!

      Ștergere
  5. Sunt absolut superbe jardinierele voastre , Larisa ! Sa va creasca floricele mari si frumoase si sa va incante in fiecare zi !
    O saptamana frumoasa ! Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt curioasa cum vor arata peste cateva luni :)).
      Multumim, saptamana frumoasa si tie si spor la toate!

      Ștergere
  6. Sunt felurite modele de jardiniere, eu ador cele din lemn sau decorate cu motive florale, sunt la preturi ridicate comparativ cu cele clasice insa parca, periodic, merita un mic moft, va pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt dragute jardinierele din lemn, insa pentru exterior nu-s chiar practice, dupa cativa ani se deterioreaza si capata o culoare urata. Cele din piatra mi se par ideale, doar ca sunt destul de scumpe, cel putin aici. Asa ca pana una alta cea mai rentabila varianta ramane tot plasticul :))

      Ștergere
  7. Dar ce denumiri! :D Sunt foarte pe dinafara cu florile, dar iti doresc mult spor cu ele, sa se faca mari, colorate, parfumate, frumoase, etc. :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce crezi ca eu pana anul trecut le stiam? :)) Habr nu aveam. Dar am studiat cu spor, traiasca internetul ;)!

      Ștergere
  8. Ce frumos, sa iti mearga toate bine si sa iti umple terasa de culoare. Si eu sunt pasionata de flori la ghiveci ( orhidee, muscate, petunii, plante aromatice, violete) dar anul asta trebuie sa o las mai moale ca ne mutam la casa noastra (apartament de fapt :)) ) si nu stiu cum se vor incadra acolo in peisaj. Anul viitor sigur imi cumpar si eu multe, abia astept <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ramona! La fel iti doresc si tie!
      Am vazut eu ceva pe facebook si mi-am dat seama ca iti plac si tie floricelele. Este o pasiune faina. O sa vedeti voi la momentul respectiv, dupa ce va mutati, cum aranjati si ghivecele.

      Ștergere
  9. Foarte frumoase combinatiile!!!! Am pus si eu cateva petunii si begonii, dar la frigul de aici mi e frica sa nu le gasesc inghetate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O,da, si aici e frig :(. Sa speram ca nu mai dureaza totusi mult, e aproape 1 mai.
      Spor la treaba!

      Ștergere
  10. Sa va bucurati de ele! :) Uite o idee super si pentru curtea si veranda casei mele de la tara. Nu stiu, chiar nu am remarcat nicio jardiniera, doar niste ghivece pe scari, dar ar fi fabulos sa avem si noi cateva mai deosebite.

    RăspundețiȘtergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS