Sfârșitul săptămânii ce tocmai s-a încheiat ne-a găsit pe toți patru în grădină. Bine, pe Azorel mai puțin, e hoț și s-a mai furișat în casă. După o iarnă lungă si destul de anevoioasă anul acesta, cu vreme mohorâtă bună pentru orice altceva mai puțin pentru ieșit afară, weekendul acesta a venit ca o eliberare, o evadare in natură, o adevărată îmbătare cu aer curat. Curtea ne aștepta într-o stare cam deplorabilă, strigând parcă să o primenim un pic. Așa ca ne-am mobilizat, am mai curățat și aranjat una-alta. A fost minunat, mai ales că vremea in Touraine s-a încălzit considerabil și -șoc!- nu a plouat aproape deloc! Ne-am bucurat de primele flori, de iarba verde, de mirosul inconfundabil de pământ proaspăt ieșit din iarnă (Erika și de gustul lui, dar eh, trece și etapa asta!), de mișcare, aer proaspăt și de un hamburger delicios pe final, duminică la prânz.



Nu sunt foarte multe flori ieșite în grădină momentan. Câteva brândușe doar, plantate anul trecut, o noutate în curtea noastră, zambile și narcise. Va mai dura vreo săptămâna-două cel puțin până natura va exploda, mai ales că vremea se anunță în continuare călduță. Am plantat ceapă, usturoi și am semănat mărar și pătrunjel, asta după ce săptămâna trecută am pregătit rasadnitele cu semințe de varză, gogoșari și ardei. Am făcut ordine și curățenie, am strâns resturile de peste iarnă, am tuns trandafirii și hortensiile, am curățat aleile și alte cateva munci necesare în această perioadă. Desigur, Andrei a fost cel care s-a ocupat cu greul, el are tot meritul. Eu am făcut mult mai puțin, unul dintre motive fiind evident, cineva trebuia să o supravegheze pe Erika. Curtea este o noutate pentru ea, un teritoriu vast și provocator de descoperit. Astfel, aleargă peste tot, caută, pune mâna, rupe, gustă, statul cu ea nu mai este deloc stat, ci un semi-maraton.

Însă și așa zilele petrecute afară au fost cu adevărat reconfortante. Gradina este o bucurie, o oaza ce mă eliberează de tensiune sau stres, un loc unde mă încărc pozitiv, ma regăsesc și mă deconectez de la orice problemă. Tocmai de aceea încercam să o lăsam cât mai simplă și evităm sa ne complicăm cu lucruri ce ne depășesc puterile sau timpul. Munca în grădină vrem să rămână mereu o plăcere, nicidecum să o transformăm în corvoadă. Am încheiat weekendul într-un ton optimist, cu un hamburger de casă. Ador hamburgherii, mai ales cei pregătiți acasă și chiar dacă nu-s cel mai sănătos preparat din lume, din când în când nu strică. Mai ales ca mâine mă așteaptă un examen, urmat de o nouă săptămână cu provocări. Să vedem ce-o să iasă. Dar dacă afară e soare nu are cum să nu iasă bine, nu-i așa?












SHARE 16 comments

Add your comment

  1. O primavara frumoasa, alaturi de cei dragi!

    Sorin Cernev

    RăspundețiȘtergere
  2. Și aici încet - încet natura se trezește la viață. Astăzi ne-am bucurat de 16 °C. Prin grădină doar brândușele ne bucură cu florile colorate, e și firesc, pe aici cu câteva zile în urmă ne dădeam cu sania. :)
    Vă doresc o primăvară minunată și plină de satisfacții.
    Multă baftă mâine la examenul pe care îl ai de susținut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam atâtea grade au fost și la noi. Minunat, pentru ca și aici ne-am dat cu sania nu demult.
      Mulțumesc, sa fie!
      O primăvara frumoasa și ți-e și spor la grădinărit!

      Ștergere
  3. Bafta la exmen!si poate ne scrii si noua reteta de hamburger .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult!
      E simplu, carne de vita tocata friptă pe grătar/grill/tigaie, brânza ceddar, pusă peste carne sa se topească puțin, castraveți murati, ceapa, ketchup, maioneza, muștar și chifle (mie îmi plac cu semințe -se găsesc o mulțime de sortimente), pe care le frig putin. Îmi plac cu cartofi prăjiți și o mana de salata verde alături.

      Ștergere
  4. Iti amintesti cand spuneam de Erika,cum va trebalui prin gradina anul asta?A sosit vremea!Spor si bafta la toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, chiar ne-a ajutat sa plantam ceapa😂Multumim, spor la toate!

      Ștergere
  5. Mult succes la examen! Degetelele Erikai sumt un deliciu, asa cu pamant cum sunt ele :) Dar sa-l faci de rusine pe Azorel pe blog nu se face, auzi la ea, hoț :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Este cam hoțoman, sta ce sta și imediat se furiseaza in casa, cum prinde vreo usa deschisă.😂

      Ștergere
  6. Degetelele in pamant, dupa ce trece de degustat, o placere cred ca a tuturor copiilor!
    Bafta la examen! Spor in toate!
    pup

    mihaela pojogu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc,Mihaela! Îți doresc o primăvara minunata!

      Ștergere
  7. Buna seara, ati fost norocosi deaorece ati putut sa faceti curat si sa calcati efectiv in propria gradina. Din pacate, in tara, in anumite judete, pamantul a fost chiar plin de apa sau cel putin cu multa umiditate, fapt pentru care noi nu am reusit sa facem prea multe. In schimb, datorita vremii frumoase, sentimentul acela de libertate s-a regasit si in sufletele noastre. Va doresc o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-a zvântat destul de bine, ploaia ne-a ocolit din fericire in ultima vreme! Mulțumesc, asemenea!

      Ștergere
  8. hahaha, vad ca Erika a descoperit parfumul si culoarea florilor. Minunat cum a crescut - parca mai ieri ne anuntai ca esti însarcinata!
    O primavara minunata sa aveti! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Creste foarte repede, timpul trece cu viteza. Mulțumesc, Carmen! O primăvara minunata și vouă!

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS