Jardin du Luxembourg Paris Franta

In timpul vizitelor mele la Paris va spun drept ca am cam ocolit parcurile si gradinile. Nu ca nu imi plac, Doamne fereste. Le ador! Insa din dorinta de a cuprinde cat mai mult din ce poate oferi acest oras, lista de locuri de vizitat fiind extrem de lunga, le-am cam ignorat in favoarea altor locuri pe care le credeam mai interesante. Rau am facut! Ah, ba da...am vazut Gradina Tuileries, dar hai sa fim seriosi, pe asta nu prea ai cum sa o ratezi, fiind langa Luvru.

Cu ceva timp in urma am vazut printre pozele prietenei mele Ileana un parc parizian care mi-a atras atentia si intreband-o care este acesta, ca arata minunat si eu nu-l stiu, ea mi-a raspuns ca este Gradina Luxembourg. Inca de atunci mi s-a parut un loc fascinant si am zis ca data viitoare cand ajung la Paris trebuie sa merg acolo. Ileana a retinut acest lucru si astfel, cand a facut planul drumetiei noastre prin capitala, a inculs pentru mine si celebra Jardin du Luxembourg, pe care si ea o adora de altfel. Bine a facut, pentru ca va spun cu mana pe inima, este una dintre cele mai frumoase gradini care le-am vazut vreodata!

Jardin du Luxembourg Paris Franta

Gradina Luxembourg este situata in Cartierul Latin, aproape de Saint Germain des Prés si se intinde pe 23 de hectare, din care doar 21 sunt deschise publicului, sau cel putin asa am citit, ca nu am masurat personal. Jardin du Luxembourg inconjoara palatul Luxembourg, astazi sediul senatului Frantei si ambele au fost realizate pe la 1612, la initiativa Mariei de Medici. Fiindca regina era originara din Florenta, fireste ca sufletul ei italian se reflecta atat in arhitectura cladirii, inspirata de palatul Pitti, cat si in designul parcului, amenajat dupa gradina florentina Bobolli. Deci, iata un colt de Italia in mijlocul Parisului! De-a lungul timpului, dupa moartea Mariei de Medici, gradina si palatul sufera diverse schimbari, in mai multe reprize si ajung chiar inchisoare in timpul Revolutiei Franceze, sau sediu de stat major al flotei aeriene, in timpul ocupatiei germane din al Doilea Razboi Mondial. Dupa ce situatia se calmeaza, ambele ajung in proprietatea statului francez, unde se gasesc si astazi. 

Pe mine m-a cucerit! Este un loc minunat, preferat atat de parizieni, cat si de turisti, un loc perfect pentru relaxare, meditatie, lectura sau plimbare printre plantele colorate, arbori si arbusti, unde se ascund numeroase statui si cateva fantani. Gradina respira un aer parizian desavarsit, fiind la fel de rafinata si eleganta ca intregul oras de pe malul Senei. Asa ca daca nu ati vazut-o, faceti-o cat mai repede, cu prima ocazie cand ajungeti la Paris. Merita din plin!

Jardin du Luxembourg Paris Franta

Jardin du Luxembourg Paris Franta
Jardin du Luxembourg Paris Franta
Palatul Luxembourg

Jardin du Luxembourg Paris Franta

Jardin du Luxembourg Paris Franta

Jardin du Luxembourg Paris Franta
Fantana Médicis
Jardin du Luxembourg Paris Franta

Jardin du Luxembourg Paris Franta

Jardin du Luxembourg Paris Franta

SHARE 38 comments

Add your comment

  1. Este senzationala, iar fotografiile sunt de exceptie. Fantana Medicis e preferata mea. :) Am si eu poze pe blog cu acesta minunata gradina si cu Palatul Luxembourg, am si o amintire mai draguta, parintii mei au fost acolo in 2011 si la un moment dat, imi aduc aminte cum am sunat-o pe mama sa-i povestesc cum a fost in prima zi de munca(tocmai ma angajasem) si cand am intrebat-o unde e mi-a raspuns senin ca o deranjez ca tocmai face poze in Gradina Luxembourg, iar cerul e propice acestei activitati. :)) I-am zis: in Gradina Luxembourg sunteti, ce viata frumoasa au unii, eu sunt in masina 311. :( :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))Tare!
      Multumesc Nice! Da, este un loc foarte fain, cum spuneam eu am cam ocolit parcurile, pentru ca intotdeauna am vrut sa vad cat mai mult cu fiecare vizita, pentru ca niciodata n-am stat prea multe zile in Paris. Dar asa usor usor incep sa acopar....

      Ștergere
  2. Frumoasa gradina iar prima poza mai mult decat superba. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Andreea :)! Este un loc superb...Mi-ar fi placut sa merg in perioada asta, toamna, sa fotografiez...dar n-am putut....poate intr-un alt an.

      Ștergere
  3. Cum sa nu te cucereasca asa ceva! Ai o mana si un ochi genial , pentru ca reusesti sa surprinzi niste cadre geniale! Absolut minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cris!!!! :*...ma straduiesc cat pot si eu :D!

      Ștergere
  4. superbe pozele! chiar nu am vazut gradina aceasta cand am fost la Paris, e pe lista de datile viitoare. o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa mergi Milena! Este faina in orice anotimp cred :)!

      Ștergere
  5. tare-as vrea sa...tandalesc..p-colo :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Am fost si eu acolo cred ca prin 2001, am uitat exact cand si stiu ca ma impresionat si pe mine frumusetea locului! Fotografiile tale sun superbe.
    O zi frumoasa Larisa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi Minnie, asemenea! Cred ca o sa incep sa vizitez mai multe gradini si parcuri de acum incolo pe unde merg...

      Ștergere
  7. foarte frumoasa. nu cred ca am ajuns. nu tin minte

    RăspundețiȘtergere
  8. Pai sa te duci, la urmatoare vizita ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. E absolut superba!
    As vedea-o, numai de-as ajunge la Paris! :)
    M-au vrajit toate acele flori roz...o nuanta minunata, aproape la fel, si la petunii, si la muscate.
    Fotografiile sunt excelente!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc :)! Da, Elly, era plina de ghivece cu flori roz, in special muscate. Mi s-au parut ca dau asa o nota vesela si colorata locului...

      Ștergere
  10. Foarte dichisit e parcul-gradina. Minunate-s instantaneele tale :) Sa faci o rubrica speciala, ca sa stiu la fix in ce parc sa merg, daca ajung sa vin la Paris :) Un weekend perfect, Larisa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Dani. Sa stii ca n-am vizitat prea multe parcuri in Paris, vreo 3 doar, dar asta merita cel mai tare o plimbare dupa parerea mea :)

      Ștergere
  11. Eu cand am fost nu l-am prins asa inflorit si nu mi-a placut atat de tare! Era si Kari cam smiorcait asa ca nu ne-a lasat sa ne plimbam in voie! :) La urmatoarea vacanta in Paris trebuie sa il revad! mai ales ca prima data am ratat fantana :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca depinde de anotimp, Alice :). Eu am facut pozele astea in septembrie, pe la mijloc...Nici eu nu stiam de fantana, dar spre norocul meu, prietena mea cunostea parcul cu ochii inchisi :)

      Ștergere
  12. Eu am fost în martie şi era o vreme rece, rece, mohorâtă, aşa că nu am stat prea mult şi nici nu arăta atât de vesel :) ca în fotografiile tale încântătoare. În concluzie, e musai să merg din nou, dar la început de vară cred totuşi că este mult mai frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mira! La inceput de vara as vrea si eu sa mai merg, sau chiar in timpul verii...

      Ștergere
  13. Îmi plac pozele! Autorul meu este un francez, Alexandre Dumas, care scria de acest oraș. Ai citit ceva scris de el? Eu scriu o carte, având ca model cărțile lui. Se numește Cufărul cu povești.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc Maria. Desigur ca am citit din Alexandre Dumas, doar este unul dintre cei mai cunoscuti si apreciati scriitori francezi :).Scrii o carte, interesant...bafta multa in continuare :)!

      Ștergere
  14. e un loc superb din paris! mi-am amintit de clipe frumoase.pupp

    RăspundețiȘtergere
  15. am vizitat-o si vara si toamna... e minunata!
    frumoase fotografii ai fact, Larisa draga! imi plac atât panoramele cat si perspectiva din care ai fotografiat vasele acelea enorme cu flori!
    sa ai o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Carmen, asemenea!
      Sper sa mai ajung in acesta gradina si in alte anotimpuri, ca e tare minunata si poate data viitoare am noroc de o zi insorita :)

      Ștergere
  16. Nici eu nu am fost prima data aici, dar a doua oara n-am ratat-o, am vrut un picnik dans le jardin, caci e un loc recunoscut pentru asa ceva, dar din păcate nu am prins o zi cu soare. Oricum e extraordinar de frumoasă, cea mai frumoasă grădină din Paris...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu Bia nu am prins o zi insorita din pacate. De fapt nu stiu cum s-a facut dar niciodata n-am prins o zi insorita la Paris :))...Ah da, o singura data, cand eram doar in trecere, venind dinspre aeroport :))

      Ștergere
  17. Minunate fotografiile!
    În timpul verii parcul este şi mai spectaculos. Debordează de flori de sezon, una mai colorată decât alta. Din păcate parcul l-am văzut din mers,fără a-l imortaliza în poze. Dar e trecut pe listă pentru următoarea vizită :)
    Un început de săptămână excelent să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cora. Vara nu am ajuns, dar sper sa o fac vara urmatoare. Mi-ar fi placut sa surprind si toamna adevarata acolo, dar nu stiu daca voi avea ocazia anul acesta...

      Ștergere
  18. E minunata, eu am colindat-o de atatea si atatea ori cand locuiam in Paris. E minunata vara, si Parcul de la Versaille e si el o locatie care nu trebuie ratata.
    Privelisti incantatoare..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul este ca francezii sunt experti in gradini faine. Toata tara este plina de ele... Clar nici gradina Versailles nu este de ratat :).

      Ștergere
  19. Trebuie sa recunosc ca este frumoasa, dar pe mine chestiile astea prea studiate nu ma atrag. Prefer ceva lasat sa creasca in voie, fara prea mari interventii din partea omului. Imi plac in schimb cladirile care au acel aer de vechi, de elegant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si mie imi plac locurile naturale, mai salbatice, imi plac in general drumetiile, pe munti, pe dealuri, prin paduri, pe mauluri de rau..pe unde o fi, natura sa fie :). Dar si gradinile amenajate imi plac, au farmecul lor, iar unele parca chiar te lasa fara cuvinte la cat sunt de elegante...

      Ștergere
  20. Si mie mi-a ramasa in inima! Acolo mi-am dat seama ce inseamna "joie de vivre'Daca as reusi sa ajung iar la Paris ,n-as rata-o pentru nimic in lume!

    RăspundețiȘtergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS