Capricioasă și perfidă indolența Loarei 

Natura și omul  
Confluența dintre Vienne (prim plan) și Loire (plan secund) în dreptul localității Candes Saint-Martin. În plan îndepărtat centrala nucleară de la Chinon 


Loara este cel mai lung fluviu al Franței. Își are izvoarele în Masivul Central și străbate aproximativ 1000 de km până la oceanul Atlantic . 

Teritoriul cuprins între Sully sur Loire până la Chalonnes sur Loire (280 km) a fost inclus în lista UNESCO în anul 2000 cu titlul de peisaj cultural excepțional.

Valea Loarei oferă o îmbinare perfectă între patrimoniul cultural (castele, fortărețe, sate tradiționale) și cel natural creat de fluviu

Centrala nucleară Chinon 
12 reactoare nucleare (4 centrale) funcționează pe Loara, producând aprox. 18% din energia electrică a țării

Sus pe deal

Ulițe pe dealuri la Candes Saint-Martin 

Cărări uitatede vreme

Spre Loara la Candes Saint-Martin

Cu barca

Vechi port la Candes Saint-Martin

 ...să privești bătrânul fluviu cum își duce apele la vale. 
Dacă o privești cu atenție o să vezi cât este de vie. 


SHARE 36 comments

Add your comment

  1. In Olanda nu avem decat o centrala nucleara, dar sunt cateva în Germania aici aproape de noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunteti mai eco acolo. Aici daca numai 2 sunt langa mine, cate or fi in total :)). Oricum stiu ca francezii au printre cele mai multe din Europa parca.

      Ștergere
  2. Superbe imagini. Multumim de plimbarea pe batranul fluviu...

    RăspundețiȘtergere
  3. frumos...
    excursie cu cafeaua in mana si papuci in picioare!
    in sfarsit, "pohta ceam pohtit"! :)
    buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Privelişti de vis.
    Să ai o zi liniştită.

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare mult imi doresc sa petrec macar un concediu pe Valea Loarei... e minunata, indiferent de anotimp!
    Superpe peisaje! Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Carmen, asemenea!
      Da, e frumos, dar de preferat vara. Sau macar primavara sau toamna :)

      Ștergere
  6. Uite asa mai vizitez si eu Franta ca in afara de Coasta, Paris si Lyon nu am fost pe nicaieri.Rusine mie.Oricum superbe pozele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rusine! :))
      Ei, lasa ca ai timp si oricum si zona ta acolo e foarte faina. N-am vazut-o, sper la vara!

      Ștergere
  7. Multumesc pentru calatoria virtuala. Nu stiam ca este inclusa in patrimoniul Unesco. Foarte frumoase locuri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Valea Loarei da este si cred ca si merita la cate castele si alte monumente sunt pe aici!

      Ștergere
  8. Eu vreau sa reiei postarea la vara, sa fie cu mult verde si mult soare :)
    Mi se pare mie sau e cam namoloasa Loara? Sau o fi din pricina precipitatiilor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer si eu vreau sa revin acolo la vara :))
      Desi la vara or sa fie cam secate ambele rauri :D.
      Da, iarna creste foarte tare debitul si este plina de namol si nisip.

      Ștergere
  9. Am avut parte de o plimbare pe Valea Loarei!Multumim frumos, ai transmis prin aceste imagini foarte multe emotii.

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunata !!! Deci eu vroiam sa vin pe Valea Loirei sa vad castele, dar acum cand vad ce frumos si ce locuri minunate imi prezinti...trebuie sa reevaluez planul :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In principiu castelele sunt cele mai interesante, dar pe langa ele mai sunt si alte locuri dragute de vazut gen sate, orase, fortarete etc. Acum depinde si de timp.Dar oricum e bine sa le imbini putin.

      Ștergere
  11. Larisaaaaaa , primeste-ma si pe mine pe Valea Lorei ca nu mai pot :D E minunat! Promit sa fac cinste pentru cele mai bune tipsuri de vizitat :D

    RăspundețiȘtergere
  12. Frumos peisajul cu vechiul port. Parca are o poveste si un secret aparte. Cel putin asa imi transmite din fotografiile tale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era o placuta acolo pe care scria ca, in trecut, pe acolo se traversa raul cu pluta. Omanii isi urcau carutele si traversau pe malul celalalt. Acum sunt doar cateva barcute ....avem poduri :)

      Ștergere
  13. Îmi place ”Miercurea fără cuvinte”.
    Un prilej de văzut multe fotografii.
    Favorite sunt cele cu bărci - 10,11,12.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Corina! Vara se fac si plimbari cu barcuta pe rau...

      Ștergere
  14. Frumoasa plimbarea de azi pe Loara. :) Mi-am ales si cateva favorite: imaginile 8, 9 si 10. Superbe! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nice! Astept sa vina vara sa mai ma intorc in zona...

      Ștergere
  15. Imi aduce aminte de Prut! Cam asa se vede cand merg acasa, e legatura dintre Ro.si Republica Moldova. :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am vazut niciodata Prutul, n-am ajuns prin zona....dar mie mi-a inspirat intotdeauna Dunarea...

      Ștergere
  16. Super poze!
    Lari, ți-ai schimbat fotografia!:)

    RăspundețiȘtergere
  17. Este o minunăţie pe Valea Loarei, iar fotografiile tale sunt încântătoare. Cât de minunat trebuie să fie pe acolo primăvara, vara, dar şi toamna, mai ales când e sezonul viilor! O plimbare cu bicicleta pe Valea Loarei ar fi o aventură care tare mi-ar plăcea... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e drum amenajat de bicicleta pe malul raului de-a lungul intregii regiuni. Exista chiar un traseu marcat chiar "castelele loarei cu bicicleta". Toamna este ideal, cand se culeg viile.

      Ștergere
  18. Sa-mi scuzi ajungerea tarzie ...stii ca stau prost cu timpul. :)
    Poate ca ajungeam de ieri, la WW, dar am vazut ca ai pus prea multe cuvinte. :)
    Nu-i nimic, tot o postare frumoasa ramane, cu fotografii minunate. Loire e o emblema a Frantei. Pentru Franta ea inseamna viata, vin si castele. Ceea ce e superb!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No problem Elly, tot aici ma gasesti :))
      Am pus cate o legenda la fiecare poza, nu m-am putut abtine :))
      Zi frumoasa sa ai!

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS