Primăvara aceasta a fost foarte generoasă cu noi, locuitorii din Touraine. Dacă în februarie au înflorit primii pomi, iar în martie deja magnolia îți muta nasul cu parfumul ei, acum la început de aprilie natura parcă a explodat de-a binelea și mult mai devreme decât în anii trecuți. E a treia primăvară pe care mi-o petrec aici (Pfff, cum trece timpul ăsta!) și parcă niciodată vremea caldă nu s-a instalat atât de repede. Am pus paltonul la naftalină de vreo lună, centrala termică este închisă și ea de ceva vreme, deci toate lucrurile merg spre bine. Cel puțin din punct de vedere al vremii, că la restul, Dumnezeu cu mila! Glumesc desigur! 


Eu cred că vremea are o foarte mare influiență asupra noastră. Sau cel puțin asupra mea are sigur, v-am mai spus. Când e cald și soare mă simt mai veselă, mai cu chef de viață, față de zilele mohorâte, în care n-aș vrea nici să mă ridic din pat. Cu toate acestea mă cam sperie puțin încălzirea asta bruscă; acum doi ani când s-a întâmplat ceva asemănător, am petrecut pe 14 iulie la cel mult 14 grade. Sper că anul acesta să nu se întâmple la fel, nu de altceva, dar se anunță o vară cu mulți kilometrii la bord, fie ei cu treabă, sau la plimbare. Încă nu este sigur, dar dacă totul merge conform planului, (și asta se întâmplă cam rar la noi!) pare a fi o vară interesantă.

Însă până la vară iaca vine Paștele și vine repede de tot, weekendul următor va fi deja aici, iar eu n-am nici un plan pentru asta. Adevărul este că aici nu prea simt sărbătorile pascale așa cu le simțeam în România. Nu știu dacă este de vina faptul că sunt într-o țară străină, unde e greu să sărbătorești când ceilalți nu o fac, sau poate că m-am depărtat eu ceva mai mult de divinitate, dar nici francezii nu prea au tradiții în ceea ce privește Paștele. De fapt ei nu prea au tradiții de nici o sărbătoare, decât cel mult obiceiuri împrumutate de la alții. Că or fi avut și le-au pierdut, că n-or fi avut niciodată ca noi, nu știu, cert este că, în afară de câteva ouă roșii, altceva eu n-o să fac. Poate doar să mă bucur în continuare de primăvară...

Apropo de asta, am ieșit mult din oraș primăvara asta, parcă mai mult decât de obicei, fie cu treabă, fie la plimbare, astfel că am putut observa mai îndeaproape natura de dincolo de oraș. Peisajele sunt de vis: curțile pline de iarbă, pomii înfloriți, arborii, arbuștii cu frunze proaspete... Cred că niciodată nu am realizat cu adevărat cât de uluitor este acest anotimp. Și culmea, exact anul ăsta am fotografiat cel mai puțin. Dar nu-i bai, uneori e plăcut să păstrăm anumite momente doar pentru noi. Apropo de asta, ați văzut The Secret Life of Walter Mitty? E tare, tare fain, vi-l recomand!

Vă las la final cu câteva poze făcute vinerea ce a trecut în parcul din cartierul meu, când mi-am luat păturică de acasă și am mers cu sotu' și Azorel de-am stat întinși pe iarbă. A fost perfect. 

Să aveți o săptămână execelenta și spor la pregătirile pentru Paște! 










SHARE 24 comments

Add your comment

  1. Şi ce parfum discret se simte din fotografiile tale! :) Şi eu am pozat mai puţin primăvara asta, dar am privit-o mai mult şi am păstrat-o doar pentru mine. Să te bucuri cât mai mult de primăvara ta, Larisa! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ciresul nu prea miroase, dar liliacul miroase splendid. De fapt asa am realizat acum vreo saptamana ca e gata inflorit. Dupa mirosul de pe strazi :)). Multumesc Mira, incerc sa ma bucur cat mai mult. Asemenea si tie!

      Ștergere
  2. Si eu sunt cam in aceeasi stare cu Pastele si desi pe aici e ceva tam-tam e tot de conjunctura - zi libera, copii cauta oua de plastic ascunse prin gradina/casa de catre parinti, gratarele clasice si cam atat.
    Dupa ce percepi sarbatorile asimilate unei traditii, e mai greu sa le sarbatoresti fara traditii...
    Om vedea. Oua rosii insa musai!

    Si cand pozele din parcuri pot sa confirm ca aici nici in cel mai de primavara moment nu arata asa - de la clima si de la stilul american care e un pic cam monoton.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E mai greu fara traditii si e greu si sa sarbatoresti intr-un anume fel doar tu, cand ceilalti in jur nu o fac, sau o fac altfel. Noroc ca acum Pastele ortodox pica in aceeasi zi cu cel catolic. Cel putin vom sarbatori in aceeasi duminica, chiar daca o vom face diferit. Cel putin am vopsea de oua!

      Gradinile de aici am observat ca-s tare dichisite primavara, dar dichisite artificial, totul rasare peste noapte. Copacii ar mai avea sa-i planteze direct infloriti :)).

      Ștergere
  3. Am vazut The Secret Life of Walter Mitty si mi-a placut tare mult si mie!
    Aici este mai racoare zilele astea si cam mult vant, dar de Paste vor fii iarasi =20, cel putin asa se lauda meteo.
    Eu sunt convinsa ca si francezii serbeaza Pastele dar ei fiind catolici îti da impresia ca nu au sarbatori! Mie imi place sa urmaresc o slujba la ei, este atat de serena si plina de pace!
    pupici si sarbatori frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E dragut filmul. Eu am fost cam reticienta la inceput, dar pe parcurs m-a cucerit.

      Am fost si eu la cateva slujbe catolice, mai mult de curiozitate, nu chiar de Paste, ci in cateva duminici. Intr-adevar e foarte placuta si linistitoare slujba. In plus bisericile sunt luminoase si invaluite in parfum de flori (nu de lumanari) ceea ce da o stare de bine.
      Multumesc, asemenea si tie!

      Ștergere
  4. Minunata primavara la tine sau... ai stiut tu cum s-o pozezi :D Multumesc pentru aceasta portie de fericire!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un pic din amandoua :))
      Ma bucur ca ti-a placut, Anda!

      Ștergere
  5. filmul The Secret Life of Walter Mitty l-am vazut în ianuarie, la cinematograf. Mi-a placut mult :) Imaginatia nu are limite si integritatea caracterului va fi întotdeauna o forta de neînvins si de necombatut!
    O saptamâna frumoasa iti doresc in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am fost mai reticienta cu filmul la inceput. Nu prea ma incata Ben Stiller. Insa pana la urma mi-a captat toata atentia. E chiar super interesant.
      Saptamana frumoasa si tie!

      Ștergere
  6. Am intrat pe blog si mi-a atras atentia titlul articolului tau, tocmai vin de la o sedinta foto cu...liliac si sakura. Si cu lalele si panselute. Am petrecut intreaga zi in Herastrau si nu regret, chiar daca acum ma doare teribil capul.
    Evident ca sunt foarte entuziasmata de capturile mele, abia astept sa le descarc. :)) :P :D Intre timp iti admir imaginile din Tours, aveti niste parcuri tare faine. :)
    Eu evit nebunia din weekend si prefer sa ies la plimbare in timpul saptamanii. Acum este vacanta si peste tot o aglomeratie de nedescris.
    Si eu iti doresc o saptamana minunata. Eu ma pregatesc de ploi nesfarsite si temperaturi scazute care ma vor tine o saptamana in casa. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In cazul asta abia astept "capturile" pe blogul tau. Si eu prefer sa ies la fotografiat in timpul saptamanii, in special mai la sfarsitul dupa-amiezii cand lumina e mai blanda. Insa in parcul de langa mine este exact invers. Fiind aproape de un liceu, in timpul saptamanii e plin de elevi chiulangii :)).
      Saptamana faina si tie Nice! Am auzit ca se apropie un val de frig la voi. Sper sa nu tina mult si sa n-ajunga si pe aici :)).

      Ștergere
  7. Wow ce frumoase sunt ultimele poze!
    Sa stii ca anul asta, tocmai m-am intors din tara si nu am nici un spirit de Sarbatori si nici pregatita fizic nu sunt! In ultimii ani am cam pierdut semnificatia Sarbatorilor, nu prea ma mai bucur ca in copilarie.
    Filmul nu l-am vazut dar o sa il caut chiar acum :). Ms de recomandare, chiar nu stiam ce filme sa mai vad

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa o vacanta frumoasa in Olanda sunt convinsa ca acum ti-e mai greu sa reintrii in rutina zilnica.
      Iti recomand filmul Alicee, poate fi chiar considerat un "film de calatorie" si stiu ca tu esti fana ;).

      Ștergere
  8. vaaiii ce frumosi sunt! eu aveam un cires in gradina si nu stiu din e motiv este acum uscat :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai poate o fi fost batran, nu stiu, zic si eu.
      Aveam si eu unul la tara, dar era din ala simplu, cu flori albe...

      Ștergere
  9. Buna ziua,

    Pozele dumneavoastra sunt deosebite si-mi aduc aminte de Muzeul Satului din Sighetul Marmatiei (nu am mai ajuns acolo din 2006), ne incarca de energie!

    RăspundețiȘtergere
  10. Mult mai fain apar pozele pe blog decat pe Facebook. E mai bun blogspotul. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Facebookul modifica rezolutia pozelor din cate am observat. Pe blog le import de pe g+, arata mai de doamne-ajuta, dar si g+imi pare ca le modifica.

      Ștergere
  11. Eu incerc sa restrang sarbatorile acasa, acasa la noi si mai putin la altii, asa as gati mai mult, sa decorez sa simt in tihna. Imi plac reuniunile la casa parintilor sotului dar cred ca traditia va dainui daca fiecare isi va face in casa lui si o scurta vizita ar fi suficient.

    Superbe poze, chiar daca copacii s-au mai scuturat, imi place sa simt parfumul primaverii.

    Paste fericit si timp frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de aceeasi parere cu tine. Nu sunt o mare fana a vizitelor lungi si dese, nici macar de sarbatori. De exemplu cel mai fain Craciun l-am petrecut acum doi ani; acasa si in doi -trei daca-l contam si pe Azorel :)). A fost perfect.

      Paste fericit si tie!

      Ștergere
  12. Ieri am lipsit la apel,dar azi sunt prezenta.Tu faci niste poze atat de frumoase...Probabil ca pana sa fiu pe-aici ,tu puneai mai multe,dar astea care ni le arati sunt minunate.Nici eu nu ma omor de sarbatoarea asta,cu pregatiri si preparate ca alte batrane.Fac atat cat sa ne simtim bine.Biserica o privesc de la balcon zilnic si ce vad nu prea ma mai atrage.Merg cand am chef si nu e nimeni,decat eu cu dumnezeu.Sarbatorile sunt un pic mai zbuciumate pentru mine ,decad mi s-au dus parintii si caut sa treaca mai reprede.Sa fi sanatoasa ,vesela si directa ca pana acum!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Imi dau si eu silinta sa invat si sa exerses cat mai mult in ceea ce priveste pozele.
      Aceasi "relatie" o am si eu cu biserica. Daca simt, merg singura intr-o zi obisnuita, in liniste. Fara aglomeratie, fara imbulzeala.
      Paste fericit alaturi de cei dragi (in special de nepotica) va doresc!

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS