Nu știu voi cum sunteți, dar fără o sărmăluță și o felie de cozonac pentru mine parcă nu-i Crăciunul. Știu că sună a clișeu, mai ales pentru cei ca mine care locuiesc departe de România, dar zău că așa este. Îmi plac o mulțime de alte preparate, dar parcă de Crăciun îmi place să merg pe varianta tradițională, chiar și aici departe de meleagurile natale, pe malul Loarei, la Amboise.

Prin urmare am cumpărat toate cele necesare, plus varză murată adusă la un magazin sârbesc de undeva de prin estul Europei și cu ajutorul mamei (sau mai degrabă mama cu ajutorul meu) am pregătit înainte de Crăciun cozonacii și am rulat sărmăluțele. Totul a fost gata la timp pentru cina din seara de Ajun, réveillon de Noël, cum îi zice pe aici, obicei pe care l-am preluat și noi, deși acasă sărbătoream Crăciunul la prânz pe 25. Am făcut focul în șemineu, am aranjat casa și masa, ne-am făcut frumoși, am măritat sarmalele cu un vin din Corsica și între  două feluri de mâncare am deschis cadourile care se strânseseră destul de multe sub brad. Fiecare s-a bucurat de ceea ce a primit, cu mine în frunte; anul acesta Mosu' mi-a adus ce-mi doream cel mai tare: o bicicletă

Cum a făcut Mosu' ca bicicleta, care vorba aia e voluminoasă, să rămână o surpriză până în ultimul moment e poveste lungă. De fapt sub brad era împachetată frumos doar o cutie care conținea coșul, casca, genuncherele, plus alte materiale suplimentare, ceea ce recunosc a reușit să mă ducă în eroare, în timp ce bicicleta propriu-zisă se afla într-o anexa exterioară. A ajuns "sub brad" exact în momentul când primisem și scotoceam în coșul cu auxiliare. Eram așa de concentrată că nici n-am băgat de seamă când Andrei a adus-o de pe terasă în sufragerie, exact prin spatele meu.
 

 Bucuria a fost atât de mare că în ziua de Crăciun vă dați seama că nu m-am putut abține să nu ies la o plimbare. E drept că m-a ajutat și vremea care a fost destul de cladă pentru aceasta perioadă. Pe internet scriau 10°, la farmacia din colț termometrul arăta 15°, în fine, să zicem că de Crăciun la Amboise or fi fost vreo 12.5°, iar dacă adăugăm și soarele în ecuație putem spune că vremea a fost numai bună de plimbare. 

Am ieșit prin spatele casei, am traversat șoseaua Tours-Blois și am luat la pedale drumul ce lungește Loara până la pod, având tot timpul panorama impunătoare a castelului Amboise în stânga. Cu cerul atât de senin și iarba atât de verde pe malul fluviului, zău că aveam impresia că e primăvară. Am traversat primul braț al Loarei până pe île d'Or, insula locuită de pe Loara, și am mers spre capătul ei unde știam că există un parc împădurit foarte mare cu o mulțime de piste asfaltate sau nu, numai bune de biciclit. Era multă lume la plimbare tindnd cont că era Crăciunul. Majoritatea pe jos, doar eu cu bicicleta, ceea ce m-a bucurat într-un fel, că oamenii se mai gândesc și la mișcare de sărbători nu numai la mâncare. Pe de altă parte aici nu se mănâncă nici mult, nici greu, îmi amintesc când o prietenă franțuzoaică a nimerit la noi de sărbători a rămas un pic uimită de ce și cât mâncăm în această perioadă.  


După Crăciun în ciuda vremii care se anunță exrem de rece, chiar câteva grade sub 0, am plănuite câteva activități și vizite prin regiune, activități care includ desigur și ceva castele, că vorba aia unde altundeva să-mi duc musafirii aici pe Valea Loarei. Măcar soare să fie...
   
 
 Însă până atunci vă urez un Crăciun fericit în continuare, alături de cei dragi vouă!

PS: Săptămâna asta am reușit să ajung și la târgul de Crăciun din tunel. Foarte fain și anul acesta!

SHARE 28 comments

Add your comment

  1. Si eu am avut sarmalute in fruze de vita de vie si cozonac dar am mai facut si o ciorba de perisoare pentru pranzul de Craciun di faguri ca desert pe langa cozonac :-D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si in foi de vita sunt bune, dar recunosc ca mie cel mai mult imi plac in foi de varza murata. Pe de alta parte, la mine aici dunt greu de gasit ambele :)), noroc cu un magazin sarbesc. Craciun Fericit!

      Ștergere
  2. Crăciun fericit si un An Nou mai bun! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa sunt si eu, fara sarmale si cozonac nu este Craciun adevarat, dar eu cum nu am avut foi de nciun fel, am facut ardei umpluti. Pe langa acestia, ciorba de perisoare, cozonac si semiluni. Si am preluat si noi obiceiul italienilor si ne-am infruptat din bunatatiui in ajunul Craciunului. Craciun fericit in continuare. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merg si ardeii umpluti!
      Eu am gasit un magazin sarbesc in zona. Au si varza murata ( foarte buna, aproape ca a noastra) si vita de vie murata. Incearca pe la magazinele est-europene, sigur sunt si pe la voi, s-ar putea sa gasesti.
      Craciun Fericit!

      Ștergere
  4. Sarbatori cu bine in continuare!Ce cuminte ai fost,daca Moul ti-a adus o bicicleta !Super! Sa sti ca dupa 35 de ani ,zilele trecute la Lisa,am reusit sa merg si eu din nou.Imi voi lua la primavara.E buna pentru miscare ,chiar daca ai mei ma fac... ,sti tu cum.Te imbratisez !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca va place sa bicicliti atunci nu mai conteaza ce zic ceilalti. E o activitate chiar placuta, ca sa nu mai vorbim despre cat este de sanatoasa. Sarbatori Fericite in continuare! Va imbratisez si pupici pentru Thea!

      Ștergere
  5. Craciun fericit cu multa liniste! Tare fain cadoul tau de anul asta si ma bucur ca incerci sa te bucuri de traditile romanesti si departe de casa. Noi nu am avut sarmalute de Craciunul asta dar primim in ajun de Revelion si abia le astept!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ramona, sarbatori cu bucurii si voua!
      Acum chiar ca abia astept sa vina primavara :))
      Cat despre sarmale, Craciun, An Nou, nu mai conteaza, important este sa nu lipseasca :p

      Ștergere
  6. Ce-i drept , nici la noi nu au lipsit sărmăluțele și cozonacul . Meniul a fost compus din :
    1. salate ;
    2. friptură ;
    3. sărmăluțe ;
    4. czonaci ;
    5. două feluri de prăjituri .

    Cât despre „ cadou ” , a fos și el compus din mai multe lucruri :
    1. un telescop ;
    2. un microscop ;
    3. un jurnal ;
    4. o oglinjoară cu capac ;
    5. o cutie de bomboane : martzipan , vanilie , cappuccino .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte fain cadou Eca, sau mai degraba cadouri. Sa le folosesti cu placere! Un An Nou plin de bucurii!

      Ștergere
  7. Larisa, iti doresc sarbatori frumoase in continuare!!!!! Te-am citit cu mare drag si la fel voi face si in 2015!!!! Iti doresc sa ai inspiratie in alegerea calatoriilor si in anul care vine!! Te imbratisez!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, asemenea si tie Liliana! Un An Nou cu bucurii si la cat mai multe calatorii in 2015! Sa ne citim cu bine!

      Ștergere
  8. sa te plimbi cu ea pana nu mai poti! mai ales ca ai pe unde.
    vad ca nu mi a luat comentariul la brad, ziceam ca mie mi place foarte mult, e foarte faina ideea, cred ca e cel mai fain brad pe care l-am vazut anul asta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, abia astept sa vina primavara, deja am gasit niste bucle de facut cu bicicleta prin zona :))

      Ștergere
  9. Hehe, 2015 va fi asadar 'Loire a velo' :). Foarte fain cadou, sa te bucuri de el! Spor in toate, Larisa!
    Nicole

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da :)), o sa incerc sa profit, acum daca am reusit in sfarsit sa invat sa biciclesc :))
      Multumesc, asemenea!

      Ștergere
  10. Ce bicicleta frumoasa ti-a adus Mosul cel darnic, acum iti inteleg mai bine incantarea! Pe una din asta m-as sui si eu instant! Sa te bucuri de ea, sa faci multe plimbari relaxante prin oraselul tau primavaratec si nu numai. :D
    La voi parca a venit primavara. Sau e mereu asa? :))
    La noi se anunta geruri si viscole cumplite. Poate se mai prelungeste vacanta cu o saptamana, ca nu m-ar deranja. :)) :P

    Foarte simpatic si bradutul, acum fug sa citesc si articolele restante. Sarbatori fericite in continuare! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nice! Abia astept sa vina primavara! :))
      Noroc ca am apucat sa fac o plimbare de pofta in ziua de Craciun, ca acum s-a cam racit vremea bine de tot si pe aici. Se pare ca a venit frigul din Romania. Numai zapada se lasa asteptata :)).

      Sarbatori fericite in continuare si tie!

      Ștergere
  11. ce cadou frumooooooos! ma bucur mult pentru tine!
    asa deci, ati petrecut Craciunul minunat, cu sarmalute facute de mana mamei si cu cozonac :) Nici la noi nu a fost zapada nici în Ajun si nici în prima zi de Craciu. Abia în a doua zi de Craciun a început sa ninga si... acum avem zapada de 30 cm în curte! Si ninge în continuare si s-a racit brusc, in asa fel încât ne-am speriat un pic! ieri noapte au fost -17°C! Acum trei saptamâni erau +17°C! Dar este minunat :)) Iarna fara zapada nici ca-mi doresc!
    O saptamâna minunata sa petreceti mai departe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici mie nu-mi place iarna fara zapada, insa din pacate numai de ea am parte pe aici :)). Nici vorba de zapada in zona mea, desi acum este destul de frig, sub 0° si ziua, noaptea e ger de-a binelea. Am vazut la TV ca mai toata Europa este sub zapada.
      O saptamna minunata si tie Carmen!

      Ștergere
  12. Casa noua, bicicleta noua! Ma bucur mult pentru tine, ai avut un Craciun grozav cu mama in bucatarie. Ma inteb pe unde o sa o plimbi? deabia astept sa `vizitez` si eu cu voi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Alicee! Chiar ca decembrie a fost luna cadourilor :))!
      In afara plimbarii la Paris, mai am planuite cateva castele in zona si muzee. Acum iarna nu pre-i vreme de stat afara. Merg mai bine iesirile "la interior".
      Un An Nou plin de realizari pe toate planurile iti doresc!

      Ștergere
  13. Acum, pentru ca ultimele ore ale anului 2014 sunt gata să treacă prin clepsidra timpului si anul 2015 este aproape să-şi deschidă primele file albe, necunoscute, trimit urari de sănătate, bucurii şi mult noroc! LA MULTI ANI, Larisa draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! La Multi Ani Carmen! Un an nou cu multa sanatate si bucurii!

      Ștergere
  14. Dar ce a crescut cozonacul! Mi-a lasat gura apa + sarmalele, preferatele mele de Craciun! Si ce vreme de martisor ati avut :P :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate vremea s-a stricat fix dupa Craciun. Macar gerul sa ne mai aminteasca ca este iarna, ca de zapada nici nu se pune problema aici :D.

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS