Unde să mergi în perioada Crăciunul în Paris daca nu spre locurile unde poți admira decorațiunile și luminile instalate special pentru sărbători? Dacă la târguri de Crăciun francezii nu excelează, la decorații cu siguranță știu să-ți ia ochii. Lumini stradale, vitrine care mai de care mai inovatoare, în perioada această nici nu știi în ce colț al Parisului să o apuci. Însă cu toate tentațiile pariziene, anul acesta știam exact unde vreau să merg: să văd strălucitorul brad cu susul în jos care tronează sub acoperișul Galeriilor Lafayette de pe boulevardul Haussmann. 

Galeriile Lafayette Paris Franta



Sub celebra cupolă centenară a clădirii care numai a centru comercial nu seamănă, ingeniosul brad prinde rădăcini în nervurile arhitecturale ale somptuosului dom Art Nouveau ca să uimească vizitatorii în perioada sărbătorilor de iarnă. Un brad răsturnat, acesta conceptul bradului de Crăciun de la Galeriile Lafayette de anul acesta. Vinovat pentru această creație originală este se pare Luis Viola-Nevado, care a dorit ca bradul să semene cu o bijuterie. Și chiar seamănă este...cum să vă spun... impunător, colosal, îndrăzneț, încărcat, colorat, exact ca o bijuterie fastuoasă, opulentă  făcută special să iasă în evidență.
 
După un an de concepție și pre-montaj în ateliere, acest "arbore" special de 25 m înălțime a fost asamblat într-o noapte și-o zi de o echipă a celui mai renumit centru comercial din Paris. Fabricația s-a făcut etaj cu etaj, începând de la sol, de fiecare dată bradul înălțându-se cu câțiva metrii pentru a lăsa loc unui noi strat. 

Am mers la Paris să o aștept pe mama și pentru că în mod normal trebuia să ajungă în jurul prânzului, m-am gândit că ar fi plăcut să profităm de după-amiaza pe care o aveam la dipozitie ca să vizităm câteva obiective. M-am orientat mai mult spre evenimentele temporare organizate cu ocazia Craciunui, gen târguri, festivaluri, vitrine, întrucât pe celelalte le putem găsi și în restul anului, însă întârzierea avionului, așteptarea mult prea lungă a bagajelor și ploaia enervantă ne-au cam dat o parte din plan peste cap. Astfel am renunțat la Târgul de Crăciun de pe Champs-Elysées, pe care eu oricum l-am văzut în 2011 (culmea, pe lapoviță!) și după o pizza rapidă am mers direct pe boulevardul Haussmann. 


Am intrat în magazin pe o vreme în care Parisul moțăia pe cea mai mohorâtă vreme pe care am prins-o vreodată în capitala Franței, am traversat în goană culoarul cu buticuri Prada, Chanel, Gucci sau Armani și am ajuns la brad. L-am admirat și pozat de pe toate părțile, atât de jos cât și de la balcoanele etajelor. Mi-a plăcut foarte mult și deși probabil că mulți dintre voi l-ați vedea mai degrabă un kitsch de prost gust, mie chiar mi s-a părut provocator, special, remarcabil, creat special să ia ochii. 

După ce am făcut turul centrului comercial, ne-am așezat la una dintre cafenelele amenajate pe fiecare etaj, pentru un capucino. Cu bradul fundal zău că a fost cel mai bun capucino băut vreodată, ca să nu mai zic că am prins și spectacolul de sunete și lumini, când bradul își schimbă culorile pe ritmuri de muzică clasică. Superb! 

Dar Galeriile  Lafayette nu uimesc anul acesta doar cu bradul, ci și cu vitrinele, tema fiind "Crăciunul Monstru". Astfel, monștrii mai mari sau mai mici, colorați, cu un ochi, doi, sau trei se dansează în vitrine, făcând un spectacol ce amuză deopotrivă copii și părinții. Cel mai simpatic dintre toți este Gustave, monstrul roz care stă tolănit regește, cercetând galeș toți privitorii. Nu știu dacă am dat în mintea copiilor, sau cel puțin dacă am dat măcar nu eram singura, dar vă zic sincer că am admirat fiecare vitrină și fiecare monstru în parte.

Bradul și vitrinele se pot admira până la sfârșitul lui decembrie. În plus, în fiecare an  galeriile Lafayette impresionează vizitatorii cu câte un brad inedit și vitrine decorate cu stil.

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta
 
Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta

Galeriile Lafayette Paris Franta


Deci vedeți până la urmă Audrey Hepburn avea dreptate: Paris is always a good idea. Chiar și de Crăciun! 

ps: pozele sunt făcute cu telefonul. Încep din ce în ce mai mult să mă gândesc la un aparat foto mic...

SHARE 18 comments

Add your comment

  1. vqaaaiii cate luminiteeee, superb!!! mercic de plimbare!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata superb in fotografii; imi si imaginez forfota din Galeriile Lafayette; cred ca toata lumea fotografia "bradul"...Multumim Larisa; uite ca daca nu am ajuns noi in Paris, a ajuns Parisul la noi ;-) prin ochii tai ;-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O da, in ciuda preturilor era foarte multa lume. Majoritatea cascau gura :)) asa ca mine, dar erau si persoane care cumparau.

      Ștergere
  3. Chiar impresionant! Doamne ce lux si maretie! Pozele chiar cu telefonul sunt la inaltimea edificiului.La noi la orice dugheana de magazin, te atentioneaza sa nu pozezi.Frumos!Craciunul il petreci in famile si se simte bucuria ta ,ca a venit mama.Spor la treaba si zile bune sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar foarte mult lux. Magazinele, cladirea, bradul totul...sunt si aici locuri unde fotografiatul este interzis, de exemplu chiar astazi am vizitat interiorul primariei din oras unde nu era voie sa fotografiem.
      Multumesc, spor la treaba asemenea!

      Ștergere
  4. superbe fotografiile tale! asa deci, a venit mamica! ce ma bucur pentru voi! ♥ A sosit la Gara de Nord, vreau sa zic, cu trenul?
    In octombrie 2011 am fost ultima data în Galeriile Lafayette ( Fluctuat-nec-mergitur) ... Acest magazin este grandios, indiferent de anotimp însa cred ca în preajma Craciunului este FABULOS!
    O vacanta minunata sa aveti! ignorati vremea :))
    PS: La mine e primavara! nici macar lapovita nu avem, nici bruma... Craciunul va fi verde!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A venit cu avionul, dar ne-am intalnit in oras, uneori asa procedam, nu mai merg eu pana la aeroport.
      Eu nu mai fusesem pana acum la galeriile Lafayette din Paris. Vazusem cateva prin alte orase, inclusiv in Tours, dar nu se compara. La Paris totul este grandios, mai ales de sarbatori.
      Multumesc Carmen, spor la pregatiri si vacanta placuta asemenea!

      Ștergere
  5. Da, langa asa un brad as stau si eu la un capucino, 2,3,4 :)) Iar pozele sunt destul clare, au iesit super bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) nici eu n-as mai fi plecat de acolo, mai ales ca afara ploua.
      Multumesc!

      Ștergere
  6. N-am cuvinte!! Superb!
    Desi fusei și eu in doua escapade sanatoase la Paris, in Galeriile astea ultra celebre n-am ajuns niciodata... Normal, în perioada asta n-am fost niciodata la Paris... încă :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu mai fusesem la galeriile Lafayette desi m-am tot tinut sa o fac si asta nu pt magazine ci pt cladirea deosebita. Insa iarna asta bradul rasturnat m-a convins :))

      Ștergere
  7. Va salut cu drag,

    Este ceva impunator, asemenea multor altor locatii din Europa, in aceasta perioada a anului este minunat sa ai ocazia de a vizita asemenea evenimente si targuri. Sarbatori Fericite tuturor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, sunt multe targuri, expozitii, spectacole in perioada asta. Eu personal nu prea obisnuiesc sa plec inainte de sarbatori, dar se mai gaseste una alta de vazut mai aproape sau mai departe de casa.

      Ștergere
  8. Este minunat, referitor la aceasta perioada si expozitii va lansez o invitatie, daca aveti ocazia sa treceti chiar si in fuga pe la primaria din Viena, sau institutiile din Berlin, de altfel cred ca toate marile capitatele si orase etaleaza asemenea "capodopere". Sarbatori Fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Viena cred ca este superba in aceasta perioada, insa din pacate n-am drum intr-acolo.

      Ștergere
  9. Crăciun fericit, Larisa! Te pup! :* :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Maria, asemenea si tie impreuna cu cei dragi!

    RăspundețiȘtergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS