"Orice drumeție pe munte ar trebuie să se termine cu o baie în mare!" am zis ferm-convinsă în timp ce mă bălăceam în Mediterană imediat după ce am coborât de la Pozzi. Și zău că așa este, senzația aceea de relaxare totală în apele mării după două zile în bocanci pe poteci stâncoase este de-a dreptul divină. Îmi place muntele foarte mult, dar recunosc că și marea are farmecul ei, mai ales când este vorba despre Mediterană și despre apele ei calde și limpezi, de un albastru-turcoaz aproape ireal. Iar Corsica, deși cunoscută mai mult pentru țărmurile ei stâncoase, posedă o mulțime de plaje, ai zice chiar exotice, care mai de care mai ascunse și mai naturale, dacă nu mi-ar lipsi muntele, zău că m-aș duce să lenevesc toată ziua pe nisipul lor.



Și aproape că asta am făcut în ultima excursie în Corsica. Cu o singură excepție, nu a fost zi în care să nu merg pe plajă. Fie că am mers să mă bronzez și să mă bălăcesc, fie că am mers să mă plimb desculță pe nisip, să fotografiez, să citesc, sau pur și simplu să privesc marea, aproape zilnic am fost la țărm. Adevărul este că nici nu eram departe, campingul fiind la 10 minute de mers pe jos de plajă. Din comoditate, aproape mereu mergeam la plaja cea mai apropiată, astfel încât să nu fie nevoie să luăm mașina. Însă într-o duminică am luat-o pentru a merge la Isolella, nici ea prea departe, dar nici accesibilă la picior.  

Micuța peninsulă Isolella, de pe raza comunei Pietrosella, este autentică și plină de șarm, părând aproape o imagine desprinsă dintr-o carte poștală. Chiar cred că i-am trimis mamei una! Situată în Golful Ajaccio, Isolella nu este nici prea sălbatică, ca alte locuri de pe insulă, dar nici prea turistică ori aglomerată, oferind pe lângă câteva plaje interesante, și trasee de drumeție, plus un turn genovez din secolul XVII, dar nu pentru ele venisem noi acolo. Există mai multe plaje în jurul peninsulei, mai mari mai mici, mai stâncoase, mai fine, mai sălbatice sau mai umblate, după gusturile și preferințele fiecăruia, am ales o limbă de nisip între plajele Sante Barbe și Stagnole, numai bun de bronzat, bălăcit și admirat Ajaccio și mai ales îlot-ul (fr, insulă micuță) legat țărm printr-un un trotuar pietruit.
 
Fie vorba între noi, pe mine plajele înghesuite și agitate, decorate cu șezlonguri și umbreluțe fițoase, nu mă prea atrag. Prefer mai degrabă să-mi întind cearceaful într-un loc mai retras, natural și liniștit, unde să pot profita în voie, ceea ce am și făcut de altfel. În mai apa nu era foarte caldă, temperatura fiind undeva la 17-18°C, dar asta nu m-a împiedicat să fac o baie pe cinste. În rest, am lenevit la soare și- vai!- cât de bine a fost!
  














PS: pentru cei care sunt interesați de plajele din Corsica, site-ul plages.tv se poate dovedi foarte ultil. Le aveți aproape pe toate, cu poze și descrieri, este de ajuns să dați un click pe hartă la zona unde sunteți interesați.  

Toate pozele din seria Corsica (mai 2015) le găsiți AICI
 
  Toate episoadele aventurii Corsica (mai 2015) le găsiți în lista de mai jos

Despre Corsica la prima înfățișare (septembrie 2014) citiți AICI
Despre Corsica la a doua înfățișare (mai 2015) cititi AICI
Despre Corsica la a treia înfățișare (septembrie 2015) citiți AICI
Despre Corsica la a patra înfățișare cititi AICI

Citeste si:


SHARE 14 comments

Add your comment

  1. Foarte interesante stancile de la mal. Si plaja este frumoasa, pare salbatica. Nici mie nu-mi prea plac plajele aglomerate, mai ales acolo unde topaie copiii si te trezesti cu nisip prin par si in ochi... (nu ca as avea ceva cu copiii, dar...mai bine nu).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu toți copiii sunt la fel... Și eu sunt copil, însă nu am deranjat vreodată pe cineva la mare.
      Cu nisipul mă jucam într-un loc mai retras, asfel încât să nu fiu în situația de a arunca din greșeală în cineva cu nisipul.

      Ștergere
    2. @Alexandra: Corsica este plina de contraste. Gasesti si plaje intinse, si plaje stancoase, si modernizate si salbatice... Eu zic ca poate impaca toate gusturile. La fel ca si tine prefer plajele mai naturale, sau cel mult undeva la mijloc. Nu-mi plac cele aglomerate, cearceaf langa cearceaf, -sau mai nou sezlong langa sezlong :))- prefer sa ma bucur in liniste de mare.
      Cat despre copii, probabil ca tine foarte mult de educatie si de parinti in general, cat de atent ii supravegheaza.

      Ștergere
    3. @Eca: Foarte frumos! Inseamna ca parintii tai au facut treaba buna! Oricum am vazut si in poze ca aveti o familie foarte frumoasa si va admir pentru asta. Insa din pacate nu in toate familiile lucrurile stau la fel :( Sunt foarte multi parinti care nu-si dau silinta asa tare sa-si educe frumos copiii.

      Ștergere
  2. Da, nu as refuza nici un traseu care s-ar incheia cu o baie in mare, ca o inghetata intr-o zi torida sau o limonada. :) :)
    Stancile alea parca-s hipopotami ingramaditi. Speram si noi ca luna viitoare sa gasim o plaja linistita.
    Seara frumoasa, pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact Mihaela! Ca o inghetata intr-o zi torida, exact asa mi s-a parut baia in mare dupa ce am coborat de pe munte. Divina senzatie!
      Ce fain! Deci miroase a vacanta la voi...

      Ștergere
  3. Foarte frumos locul unde ai ales sa faci plaja, Larisa. Cu adevarat fabulos, nisip fin, liniste, stanci si apa albastra, curata, exact pe gustul meu. Chiar nu vad oameni in jur, asta e perfect! :)) Stii ca ador plajele salbatice. :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erau cceva oameni la plaja, nu multi ce-i drept, dar noi am ales un coltisor de nisip mai restras, intr-o margine. Cam greu de intrat in apa printre pietroialele alea, mai ales ca erau cam alunecoase, dar mai bine asa decat in multime :))

      Ștergere
  4. Nu am vazut apa mai limpede si cristalina ca in Corsica. Am facut nenumarate poze doar apei (nu plajei, nu peisajului, doar apei).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, apa este numai buna de fotografiat. Mie, pe langa claritate, mai imi place si culoarea. Sunt fascinata de nuantele care se schimba pe parcursul zilei in functie de lumina, mai ales de cele turcoaz.

      Ștergere
  5. Imi plac fotografiile. Pare genul de plaja perfecta. Nisip fin, roci interesante, privelisti exotice. Daca as avea un low-cost ce sa zboare in Corsica as merge maine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Da, din pacate e cam lung si scump drumul din Romania. Noi suntem aici mai aproape. Dar cine stie pe viitor...

      Ștergere
  6. Cata frumusete si liniste!Marea e slabiciunea mea,dar acolo ,cred ca mi-ar placea si lenevitul la soare.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este foarte placut lenevitul la soare intr-un asemenea loc. Numai sa nu fie prea soare... Dar e bine ca pe astfel de plaje sunt si ceva arbusti, eu mereu caut locuri cu umbra in apropiere. Cum mi se face cald, cum ma bag la racoare :))

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS