Am mai spus-o deja, însă chiar dacă mă repet, vă zic cu mâna pe inimă că ador luna mai! Ador mirosul ierbii proaspete și mirosul copacilor abia înfrunziți. Iubesc multitudinea de flori colorate în toate nuanțele. Mă încântă parfumul liliacului și al salcâmului și mă simt bine când afară temperaturile sunt rezonabile. Îmi place să aștept vara, să știu că urmează 3 luni de vreme caldă și apoi alte 3 de toamnă colorată. În mai îmi place să-mi fac planuri de vacanță și de weekenduri relaxante. În mai îmi place să mă plimb, să raspir și să simt mai mult decât în oricare altă lună din an.



Săptămâna asta am făcut o plimbare neprevăzută prin Grădina Botanică din Tours. Nu este foarte aproape de mine, prin urmare nu merg des acolo. Însă având ceva treabă în partea respectivă de oraș, m-am gândit că ar fi plăcut să mă relaxez câteva ceasuri în mijlocul naturii. Am luat și aparatul foto cu mine, presimțind că voi găsi ceva interesant de fotografiat. Azorel m-a însoțit cuminte și m-a așteptat tolănit, cu limba scoasă, în timp ce eu pozăm fiecare floare. A fost tare plăcut!

Ador compania lui, însă din păcate nu am voie cu el în toate zonele grădinii. Sunt anumite porțiuni, unde câinii sunt interziși, fie ei și ținuți în lesă. Cu toate astea am trișat, pentru că nu m-am putut abține să nu fotografiez multitudinea de culori care mi se afișau în fața ochilor. Noroc că am un câine mic! Nimeni nu-l observă, dar nici el nu este stricător.

Nu prea am ales bine momentul zilei pentru fotografii. Știam asta, dar n-aveam încotro. Am ajuns la Grădina Botanică exact la amiază, când soarele este cel mai sus, drept urmare lumina n-a fost chiar prielnică. Umbrele și contrastul sunt un pic cam dure și evidente, dar asta este acum, poate zilele următoare voi reveni mai spre apus.


Am intrat prin spate, nu pe la intrarea principală și mi-a sărit în ochi o băncuță lângă o tufă de liliac. Este o plăcere să zăbovești preț de câteva minute, sau chiar mai mult dacă ai timp.


Flori de toate culorile! Nu le-am reținut numele, poate voi recunoașteți o parte din ele.






M-am oprit și la rațe, că de obicei, și am căutat printre multitudinea de păsări rațele mandarin. Sunt absolut superbe!





Lângă seră, am găsit niște măslini, cu măsline coapte, chiar trecute și câțiva portocali. Deci uite că și în Tours sunt! Doar la Grădina Botanică, ce-i drept. Pentru moment m-am teleportat cu gândul pe malul Mediteranei....



Spre ieșirea din celălalt capăt am găsit și o boltă cu trandafiri albi. Mi-am adus aminte cât iubesc aceste flori și că de-abia aștept să înflorească prin oraș. Știu o grădină de trandafiri lângă Tours, Prieuré de Saint-Cosme, grădină unde am făcut pozele de nuntă și unde probabil voi face o vizită pentru o sesiune foto în iunie. Abia aștept!

Astăzi și ieri au fost zile libere în Franța. Ieri pe 8 mai a fost Ziua Victoriei în Europa. Este vorba despre victoria Aliaților (și a Franței implicit) împotrivă Germaniei Naziste. Ziua marcheaz sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial, în Europa doar, că pentru alții el a continuat.
  
Astăzi, 9 mai, este Înălțarea. Știu, pentru unii abia a fost Paștele, pentru alții deja este Înălțarea. Din păcate vremea nu este așa de frumoasă ca să îmbie la plimbări. Însă mai e puțin până la weekend!

SHARE 45 comments

Add your comment

  1. Și mie îmi place luna mai și liliacul și salcâmul și florile și temperaturile... Și Franța (așa cum știam deja) are multe zile libere în care oamenii se pot bucura de natură :) Minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe aici nu a inflorit inca salcamul. Sau poate nu sunt salcami multi in oras, nu stiu.
      Da, in mai aici sunt multe zile libere, insa nu stiu cat de mult se bucura francezii de natura :p!

      Ștergere
  2. Daca am avea o asemenea gradina botanica si in Bucuresti... Of, of, m-ai "omorat" cu imaginile astea. Te invidiez, Larisa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fata de Gradina Botanica din Bucuresti, asta de aici este muuult mai mica, dar este normal pe de o parte, si Tours este un oras mic. Insa da, este foarte dichisita

      Ștergere
  3. Da, pentru ca si aici a fost cald zilele asta totul a "explodat"!
    O adevarat mireasma e parfum în aer! Nu avem noi portocali sau maslini, dar daca ma duc la zoo, acolo este si pavilionul cu tropice, cine stie!
    O zi faina îti dores si un weekend minunat, si noi suntem liberi pana luni! >:d<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, nici eu n-am portocali decat la gradina botanica :)). As vrea eu sa am pe strada :p.
      Weekend placut Minnie! Ma gandeam eu ca si la voi este unul prelungit.

      Ștergere
  4. te-ai frantuzit, si francezii iubesc luna mai, dar din alte motive :D glumesc, si eu ador luna mai si liliacul:)

    RăspundețiȘtergere
  5. adorabil post !!! ce-mi placeeeee...

    RăspundețiȘtergere
  6. E foarte frumoasa Gradina Botanica din Tours. :) Si foarte reusite fotografiile. :)
    Avem si noi una in oras, dar am fost de atatea ori incat, sincer, m-am cam plictisit de ea, as vrea sa vizitez ceva nou. Ratustele noastre(cele obisnuite) sunt destul de sperioase, iar mandarine nu am vazut. :(
    Si eu iubesc luna mai. Mai ales datorita amintirilor, cireselor si florilor de tei. :) La noi liliacul a trecut deja. De fapt...a venit vara. Avem, practic, doar o luna de primavara adevarata: aprilie. Desi, anul acesta, in ultimele saptamani din aprilie au fost temperaturi tot de vara. Asa e aici, in sud.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nice!
      Adevarul este ca pana acum n-am fost niciodata acolo primavara. A fost prima data. De obicei merg in parcul de langa mine, simpatic de altfel, dar mult mai mic.
      Ratele mandarine si aici sunt rare. In afara de Gradina Botanica n-am mai vazut in alta parte, in schimb peste tot sunt rate obisnuite.
      Am auzit ca la voi a venit deja vara. Clima este din ce in ce mai ciudata cu fiecare an...
      Seara placuta iti doresc!

      Ștergere
  7. Superba gradina! Nici nu vreau sa-mi imaginez cum mirosea acolo sub liliac. Aici inca n-am vazut sa fie...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miroase tare placut.Cred ca seara se simte mai tare parfumul.
      Mi-as dori foarte tare o curte a mea, cu mute tufe de liliac, asa cum era la bunici...

      Ștergere
  8. Aceasta luna este preferata mea, totul prinde culoare si totul pare mai frumos.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce frumusete, Larisa draga! Primavara este si anotimpul meu preferat, totul reinvie la viata, implicit si eu. Superbe poze.
    Un sfarsit de saptamana cat mai relaxant!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Tina!
      Ma bucur ca iti plac. Da, primavara are farmecul ei...
      Weekend placut si tie iti doresc!

      Ștergere
  10. Cred că a fost o "excursie" pe cinste!:) Foarte frumoasă activitatea voastră! Fotografiile sunt minunate!
    Te pup!
    Weekend plăcut, Lari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, a fost o dupa-amiaza placuta, mai ales ca a fost soare si cald.
      Weekend placut si tie Maria!

      Ștergere
  11. Superbe imagini. Umple-ţi sufletul cu ele, pentru ca să ai rezerve pentru la iarnă! we plăcut

    RăspundețiȘtergere
  12. E superb totul. Atatea flori necunoscute mie si atat de colorate...e grozav. Imi plac foarte mult, mai ales ca si mie imi plac lunile de primavara. Dar imi place si aprilie. :)
    Am recunoscut trandafirul, magnolia, niste nasturasi, liliacul si ...cam atat :)
    Ce pot sa mai spun? Le-am privit de cate 3 ori :) Iar ratusca e atat de colorata si ea...o frumusete.
    Sa ai o zi frumoasa, Larisa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu le cunosc pe toate din pacate, dar e suficient sa le admir.
      Tu esti norocoasa ca poti admira o multime de flori in propria gradina.
      Seara faina Elly!

      Ștergere
  13. Ce frumos ! Ce flori superbe ! As sta de dimineata pana seara in gradina aia si tot nu m-as plictisi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu as merge mai des daca ar fi mai aproape de mine :(.

      Ștergere
  14. superbe fotografiile tale! Larisa draga, nu esti singura acre adori aceasta luna plina de parfum si culoare!
    Un weekend minunat iti doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Carmen. A fost un weekend placut, dar cam rece vremea :(.

      Ștergere
  15. Ce fotografii frumoase, Larisa, superbe! Uite ca eu nu ma pot hotari ce luna imi place mai mult, in fiecare gasesc un anumit farmec. Dar sigur ca mai este o luna faina si tare colorata, buna de fotografiat! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mira!
      Ai dreptate, fiecare luna are farmecul ei, e greu de ales una preferata.

      Ștergere
  16. Şi eu încep să ador tot mai mult fotografiile tale :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu am fost sambata la Gradina Botanica din Bucuresti. Flori nu am vazut decat in sere, in rest, destul de putin...Ce vad in pozele tale e mai mult decat o minunatie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici e exact invers, in sere nu prea sunt flori, in schimb parcul e plin.

      Ștergere
  18. Nu stiu cum sunt altii insa pe mine doua lucruri ma aduc pe culmile extazului: florile si coloristica! Imaginile tale le imbina perfect.

    RăspundețiȘtergere
  19. Sunt de acord cu Anda...te invidiez....totul este superb, iar rata e minunata...se incadreaza perfect...
    inca odata : te invidiez :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca peste tot se gasesc colturi frumoase de natura de care ne putem bucura.
      Oamenii de aici se ingrijesc mai mult de gradini si de aceea majoritatea arata fain.

      Ștergere
  20. La noi, în Craiova, Grădina Botanică e un adevărat dezastru: poarta e ruginită, gardul e pe jumătate dărâmat. În interior sunt câteva lacuri ( care seamănă mai mult cu niște mlaștini) urât mirositoare, niște bănci pe care ți-e frică să le atingi să nu cumva să se spulbere, niște buruieni și ici colo câte o floare (nu știu ce caută în acest loc din preistorie)... Într-un an s-au furat lebedele de pe lacul din parc...
    Mulți spun că romnii pleacă în străinătate, dar cred și eu: ce să faci într-o țară unde economia e la pământ, parcurile, grădinile botanice, zoo, muzeele etc. sunt praf, iar 80% din populație e formată din „Ion de la raion” și „țața Floarea de la colțul străzii”.
    În general ne credem mari și tari, ne mândrim cu noi, dar cei din afară (părerea mea) ne consideră niște maneliști, niște hoți etc. Poate tu știi mai bine ce părere au despre noi. Dacă îmi răspunzi, te rog să o faci la mine pe blog sau cel puțin să mă anunți printr-un scurt comentariu (tot la mine pe blog), deoarece îmi e destul de greu sădeschid câteva zile în șir postarea ta, uneori fără rezultat.
    Îți doresc o zi minunată! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Iuliana,
      Cand comentezi la postari, imediat sub comentariu, exista o casuta "aboneaza-te prin email". Daca o bifezi, vei primi o notificare la adresa ta de email, cea cu care te inregistrezi, atunci cand iti raspund, deci nu va mai fi nevoie sa revii la postare.

      Dupa cum ai observat eu raspund la toate comentariile cititorilor, individual. Doar ca uneori o fac cu intarziere datorita timpului limitat.

      Ai drepate, exista multe cazuri de locuri neingrijite in Romania si este pacat. Probabil ca cei care ar trebui sa se ingrijeasca de ele, au devenit mult prea nepasatori.

      Ștergere
    2. Aaaa... nu știam!
      Înseamnă că atunci nu ai avut timp și ai scris mai târziu, iar eu nu m-am mai uitat... Se poate!:D
      Era o glumă (păcat că e fff aporape de adevăr): Un străin vizitează România:„Ce țară frumoasă! Păcat că e locuită!”
      P.S. Nu se referea la oamenii de treabă, care sunt și așa rari.
      Nu mai critic, pt că și așa eu nu fac nimic pt a o schimba...
      Îți doresc o seară plăcută!:D

      Ștergere
    3. Eu casuta de abonare o folosesc cam la toate blogurile pe care le urmaresc. E practica; primesti pe mail raspunsul autorului :).
      O seara placuta si tie Iuliana.
      Din pacate nu putem singure sa schimbam lucrurile in tara. Dar sa incercam sa fim optimiste; poate in cativa ani va fi mai bine.

      Ștergere
  21. Nu am vazut ceva mai frumos in ultimele zile.:D

    RăspundețiȘtergere
  22. Mi-a placut mult articolul DVS. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS