După o primă zi prin Milano, a doua trebuia să fie obligatoriu pe malul Lacului Como, nu-i așa? Văzusem poze, citisem pe la alții, nimeni nu se întorsese de acolo dezamăgit, așa că am mers și noi, la sigur. Am ales desigur Bellagio ca punct de reper, aș fi vrut și Varenna dar n-am mai avut vreme. Îmi făcusem temele de acasă, mă documentasem, scosesem o hartă, un itinerariu tematic, ba chiar și programul vapoarelor, ca la față locului să nu folosesc nimic până la urmă. Am realizat într-un final că Bellagio nu se vizitează cu harta în mână, că Bellagio se vizitează cel mai bine fără un scop anume, fără hărți și alte prostii, doar plimbându-te agale pe străduțe, printre clădirile cochete și admirând lacul încins de munții înalți. Însă ce mi-a plăcut cel mai tare la Bellagio a fost ceva ce nu văzusem pe internet, și anume culoarea apei. Nu știu ce-au "vărsat" italienii în ea, la fel cum nu știu nici dacă a fost o întâmplare sau așa este mereu, dar zău că turcoazul ei, Alpii și vilele pe fundal, păreau dintr-o poveste. 

Am ajuns la Bellagio tot pe la prânz, nu știu domn'e cum reușesc alții să fie matinali. Vremea era superbă, așa cum a fost de altfel pe aproape întreaga perioadă a vacanței de anul acesta, doar vântul se ținea de șotii în ziua cu pricina. GPS-ul ne-a dus pe unde a crezut el că-i mai bine, și-anume din Milano la Lecco, urmând ca de acolo să lungim malul Lacului Como până la Bellagio. Până la Lecco am mers ceva mai repede, dar odată întâlnind lacul am încetinit, unul dintre motive fiind șoseaua îngustă și serpentinoasa care cerea extrem de multă atenție (nu ajunsesem în Corsica încă!). Însă și dacă ar fi fost autostradă pe acolo, nu cred c-ar ține sufletul pe nimeni să se grăbească: priveliștile sunt de vis, de-ți vine să te oprești din kilometru în kilometru să admiri sau să faci o poză. N-am oprit firește din kilometru în kilometru, n-aș fi ajuns astfel nicicând la destinație, am oprit într-un singur loc, într-un scuar special amenajat, n-aș mai ști să vă zic acum în dreptul cărei localități. Doar am respirat aerul, am admirat vederea, am tras două trei poze și am plecat mai departe.  


Ajunși într-un final în Bellagio, am lăsat mașina în parcarea amenajată pe Lungolario Manzoni, ne-am luat ca de obicei catrafusele și-am plecat la plimbare. Prima oprire: 10 metri mai în față, la prima bodegă, pentru un capucino, respectiv un irish coffe cu vedere la lac. După vreo oră în care ne-am mai destins puțin după drum, am plecat în explorarea centrului istoric al orașului. Am început cu Piazza Mazzini, care bordează lacul, construită foarte interesant în arcade și lărgită, după cum am citit, prin secolul XVII pentru a mari spațiul, care la perioada respectivă servea unei piețe. Trecem pe lângă Villa Serbelleoni, azi hotel, ratăm desigur strada care ar trebui să ne ducă la punctul extrem al satului despre care citisem în ghid că oferă "un des meilleures panorama du lac" (Merde!), așa că ajungem mai repede decât era cazul în fața Bisericii San Giacomo, în partea înaltă a orașului, construită se pare în stil romano-lombard, undeva în secolul XI. Continuăm pe Via Giuseppe Garibaldi, o străduță îngustă, strânsă parcă de pereții caselor colorate, mai ne aruncăm câte un ochi prin magazine, pe la suveniruri sau diverse alte chestii ineresante și numaidecât coborâm, trecând pe lângă cocheta clădire a primăriei și pe lângă mica biserică San Giorgio.  O tăiem prin "parcul municipal" și ajungem la lac, exact unde am lăsat mașina. Dar ce credeți că plecăm? Nuuuu, nici vorbă.


 Piazza Mazzini



Biserica San Giacomo





O luăm în stânga, pe aleile pline de leandrii. Nu știu dacă v-am zis vreodată despre cât de mult ador leandrii. Plimbarea a fost de vis, cu excepția vântului care nu voia să se potolească deloc. Pfff, vegetația aceea mediteraneană, leandrii înfloriți în toate culorile, munții, of doamne, munții, turcoazul apei  și vilele colorate pe fundal, zău c-am crezut pentru moment c-am ajuns în paradis. Într-una din "încăperile" paradisului, că pentru mine paradisul are mai multe. 









  
După ce-am terminat cu plimbarea în lungul lacului, am revenit în centrul orășelului, unde am luat la pas toate străduțele perpendiculare pe lac: Salita Maraffio, Salita Monastero și desigur Salita Serbelleoni, îngustă și în trepte, cu magazine și buticuri. Ca să fiu mai clară, urcam pe una, coboram pe alta și nu m-aș fi plictisit niciodată. Într-un final am oprit la un mic chioșc, de unde mi-am luat o felie de pizza, pe care am mâncat-o în stradă, pe o băncuță, cu Azorel și limba lui de 5 metrii atentând la ea, plus o înghețată (care apropo, nu mi-a plăcut!). Am mai căscat gura un pic, după care am hotărât să ne îndreptăm spre "casă". Pe drum am putut profita încă odată de imaginea lacului, ce-i drept nu cu o apă la fel de turcoaz ca la Bellagio, gps-ul ducându-ne tot pe brațul Lecoo, deși eu aș fi vrut pe dincolo, pe brațul Como. Am concluzionat atunci că tare faină trebuie să fie chiar și o vacanță întreagă la Como. Munte este din plin, am văzut și mici plaje amenajate pe mal, orașele cochete sunt, cu siguranță n-ai cum să te plictisești. Când va fi vacanța aia, nu se știe încă... Lumea-i prea mare și viața e prea scurtă pentru toate, nu-i așa?


Albumul foto Bellagio-Lacul Como 2014 îl găsiți AICI.


SHARE 36 comments

Add your comment

  1. sa stii ca si noi am vrut sa mergem la Como cand am fost la Milano dar am zis ca decat sa fug prin sate mai bine las pe altadata. oricum, cu masina e alta treaba.
    si cred ca urmatoarea vacanta in Italia pe acolo va fi. vedem, e la intrecere cu Roma :-p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu as alege Roma :)).
      E frumos lacul Como, dar ori sa fii la Milano si sa faci o excursie de o zi, de preferat la Bellagio ca-i cel mai fain, ori sa vii special mai multe zile si sa explorezi zona pe-ndelete, de preferat cu masina, dar sunt si vapoarele. Pe mine m-ar fi tentat niste drumetii pe muntii aia. N-am studiat niciodata problema, dar cred ca lacul se vede superb de undeva de sus.

      Ștergere
  2. Ce peisaje, ce culori... minunate fotografii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cora! Cred ca toate meritele le are peisajul, mai degraba decat fotograful :)).

      Ștergere
  3. Ce tare! Si eu cand m-am intors de acolo am concluzionat acelasi lucru, ca trebuie o vacanta numai in jurul lacului Como :)

    Apa nu e mereu asa, ati fost foarte norocosi! E de la vremea buna + ceva fenomen cu apa la care nu ma pricep (cred ca tine si de temp apei..). Noi cand am fost, vremea era un pic ciudatica, si apa in niciun caz nu era asa. Formidable! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merita o vacanta numai acolo, dar apoi, daca stau bine sa ma gandesc, in cate alte locuri nu marita. Vai, ar fi nevoie de un concediu pe viata :))!
      Referitor la apa, asa m-am gandit si eu ca e vorba de lumina, temperatura (desi era destul de rece), rocile de pe fund, habar nu am. Uite chiar o sa caut :D.

      Ștergere
  4. Eu am in plan in octombrie o fuga de un week-end la lac...sper mult sa am noroc cu vremea, ca altfel apelez la planul B, unde tot am nevoie de vreme buna :D :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu esti norocoasa ca-i nu esti departe. In plus intr-un weekend poti explora mai mult decat Bellagio.

      Ștergere
  5. Imi place ca nu ratati niciodata ocazia sa va relaxati la un capucino :)) La fel fac si eu, doar ca nu atat de des cum mi-as dori, pentru ca evident, sunt mereu intrerupta de "colegul" de calatorie :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca eu nu sunt in general amatoare de capucino, dar in Italia e foarte foarte bun :)).

      Ștergere
  6. Frumoasa zona in jurul lacului Como, inca nu am ajuns, e la bataie cu coasta amalfitiana pentru urmatoarea escapada in Italia :)
    Noi suntem matinali cand mergem pe munte, in rest la fel, tot pranzul ne prinde si pe noi :)

    PS: Nu pot sa cred ca nu ti-a placut inghetata! De ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, da si coasta amalfitiana trebuie sa fie foarte frumoasa. Cred ca este un loc unde poti petrece o vacanta intreaga fara sa te plictisesti.
      Pe munte si noi suntem matinali, ca n-avem incotro, sa ne prinda noaptea nu prea ne incanta :D.
      Iar referitor la inghetata, nu stiu, poate n-am nimerit eu una buna ca cea pe care o mananc de regula aici in Tours - culmea, la o gelaterie italiana :))

      Ștergere
    2. Contrar mitului nu toate gelateriile italiene fac inghetata buna. In zonele turistice ai toate sansele sa mananci o inghetata execrabila. Mai bine intrebi un localnic ca sigur nu dai gres.

      Ștergere
    3. Inseamna ca am avut noi noroc si am nimerit-o buna de fiecare data!

      Ștergere
    4. Sau poate trebuie sa mancati una de aici din Tours :)).
      Glumesc desigur, Monica are dreptate, nu toate gelateriile fac inghetata buna. Tre' sa stii o adresa buna. Ati fost voi norocosi.

      Ștergere
  7. O zona foarte frumoasa de care nu ai cum sa nu te indragostesti la prima vedere. Super fotografiile tale, Larisa! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Nice! Am avut noroc de vreme insorita, altfel poate apa n-ar mai fi aratat asa.

      Ștergere
  8. Minunata zona, asa se vede in imaginile tale! N-am ajuns inca in aceste locuri, sper sa fiu acolo cat de curand. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca ti-a placut asa de mult in Italia, tu, care traiesti in Franta, printre atatea locuri frumoase, inseamna ca era, intr-adevar, minunat. Mi-as dori sa ajung la Bellagio, mai ales ca stiu ca la Las Vegas exista un hotel cu jocuri de apa care si-a luat numele de la localitatea italiana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai ca vin acum si locurile care nu mi-au placut :))
      Insa in principiu Italia e o tara frumoasa de vizitat, nimic de zis.

      Ștergere
  10. Salutare,

    Am ajuns aici in urma cu 3 ani de zile, absolut superb, natura, atmosfera, minunat, felicitari pentru toata descrierea!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pffff, cele mai frumoase poze de la Como pe care le-am vazut in viata mea si nu spun ca sa te flatez... Cu apa ati avut un noroc imens, nu e asa mereu, dar cred ca are legatura cu lumina de afara si poate cu temperatura ei. Ufff... Mai vreau si eu o tura pe acolo. Am vazut numai orasul Como si desigur superbul Bellagio ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multam Bia, e meritul peisajului nu al fotografului :))
      Stiu, am citit articolele tale la vremea respectiva si sa stii ca atunci a fost momentul cand mi-a incloltit ideea sa merg si eu :).

      Ștergere
  12. Larisa, superbe fotografiile; adevarul este ca in Bellagio parca nu-ti vine sa lasi aparatul foto din mana; nu te mai saturi sa captezi imagini...

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce fotografii frumoase (deşi cuvântul spune prea puţine)!
    Chiar că este de poveste tot ce este acolo! Ah, şi Alpii...! O să ajung eu cândva, că tot îmi propun de câţiva ani - mai ales în Alpi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, dar cum am spus si mai sus, cred ca e mai degraba meritul peisajului decat al meu.
      Sunt faini Alpii, mai ales ca am vazut ca-ti plac drumetiile. Si eu as vrea sa-i explorez mai mult la picior.

      Ștergere
  14. Superbe fotografii, iar concluzia ta este cât se poate de firească. :) La lacul Como nu am ajuns - pentru mine următoarea oprire din Milano nu a fost acolo - dar ştiu că am prins Lago di Garda într-o lumină superbă, aşa că avea o culoare din asta năucitoare, frumoasă foc. Cineva mi-a şi spus atunci că parcă e în Maldive şi sigur am făcut ceva cu pozele, fiindcă a fost acolo şi apa nu era deloc aşa cum apărea în pozele mele. Ţine de noroc. Şi tu ai avut din plin! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mira! Da, a fost o intamplare norocoasa :).
      Si Lago di Garda trebuie sa fie foarte fain. M-am gandit la el, de as fi avut timp. Cu alta ocazie...

      Ștergere
  15. Ai dreptate sunt multe locuri si viata e scurta dar eu tot imi doresc sa ajung la lacul Como macar o data in viata! Mai ales dupa ce am vazut pozele tale si apa aceea turquaz

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tre sa ai noroc din cate zic altii, probabil ca zilele calde si insorite de vara sunt cel mai bun moment.

      Ștergere
  16. Din Milano, poti lua trenul pana in Lugano (Elvetia) unde este absolut superb ! Acolo poti lua trenuletul pana in varful muntelui si da, lacul de vede absolut minunat. Cred ca poti urca si pe traseu, eu am fost cu trenuletul.
    Nordul Italiei e o zona superba, care merita vizitata pe indelete.
    Como e un oras foarte frumos, are si el un Dom mai mic. Din pozele tale mi se pare mai frumos Bellagio, asa ca nu ai pierdut mare lucru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gazda noastra din Milano ne recomadase la fel ca tine Lugano, dar desi am cochetat un pic cu ideea lui, am ramas totusi la planul pe care il facusem acasa lasand Elvetia pe o vacanta viitoare, eventual mai lunga in zona intrucat e o tara care are multe de oferit. Mai ales pentru cineva care iubeste muntele ca mine :)

      Ștergere
    2. Nu ai gresit cu nimic. Din pct. meu de vedere Como e mai frumos ca Lugano. Cel putin din pct. de vedere al oraselelor si cladirilor aristocratice tipic italiene. Lugano e mai de fite .. si cum tot ce e de fite in lume e WAW nimic de zis dar nu cel mai frumos. Deci COMO nr. 1 :)

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS