O piață medievală în centrul orașului, animată cu demonstrații de dansuri renascentiste. Un cortegiu de oameni costumați, țărani, nobili și însuși regele, toată curtea regală traversând podul peste Loara, cu toboșari și steaguri cavalerești, lungind străduțele  înguste cu torțe aprinse până la intrarea în castel unde sunt înmânate cheile orașului. 500 de ani de la încoronarea lui François I, monarhul emblematic al Renașterii, care a lăsat Franței o moștenire neprețuită: castele de pe Valea Loarei. Avanti la Musica, festivalul ce aduce un omagiu bogăției culturii italiene și totodată debutul unui sezon excepțional. Așa a arătat orășelul meu sâmbăta trecută. Vorba cuiva care ne spunea de curând: Voi acolo la Amboise sunteți tot timpul în vacanță! 



Și are dreptate. Este de ajuns să traversez podul peste Loara, care mă desparte de castel, și am plecat în vacanță. Evenimente, festivaluri, târguri, concerte, expoziții, spectacole- se pare că vara asta este mereu câte ceva în centru, ca să nu mai vorbesc de multitudinea de activități în aer liber (avem și piscină!) din zonă. Turiștii mișună pe străzi și pe la terase, iar franceza este ultima limbă vorbită la Amboise. Unde mai pui că vara asta a debutat și cu o vremeee... de vară, total atipică pentru această regiune.
 
Dar să revenim la sâmbăta ce a trecut... Intrarea regelui François I în Amboise a fost un eveniment care a deschis sezonul cultural de anul acesta, "Anul François I pe Valea Loarei",  dedicat celor 500 de ani de la încoronarea regelui și totodată festivalul Avanti la Musica, pe parcursul căruia o serie de concerte de muzică italiană, renascentistă și baroc, vor avea loc pe scena special amenajată din curtea Castelului Amboise, alături de alte animații, parade (de costume venețiene weekendul acesta-abia aștept!) și spectacole.  

Pentru că mă interesează și sunt pasionată de astfel de evenimente, vă închipuiți probabil că îl aveam și pe acesta bine notat în agendă, fără nici cea mai mică intenție de a-l rata. Ba mai mult decât atât, am cooptat și niște amici, îmbrobodindu-i cu un grătar pe zi astfel încât seara să rămână toată pentru carnaval. N-a fost totuși grea munca de convigere, și ei sunt genul care apreciază astfel de ieșiri, asfel că sâmbăta ne-am început-o pe terasa casei, cu un aperitiv răcoros urmat de un grătar pe cinste. Am condimentat cu bere rece și multă voie bună, iar la ora 9 fără ceva ne-am prezentat cu toții la locul de rendez-vous.  
 
Am însoțit parada în sunet de tobe peste pod, până la castel, după care ne-am așezat la o masă unde am așteptat revenirea lor cu torțele aprinse, după ce au făcut turul orașului. Sindrofia s-a terminat cu înmânarea cheii orașului în poarta castelului, pe note de muzică renascentistă (pe care fie vorba între noi, în aglomerația care era nu am prea auzit-o), dar și pe acordul "suav" al savelor de tun, trase de pe turnul castelului (pe astea le-am auzit destul de bine!). Noi însă am continuat mai departe la o cârciumă pe malul Loarei în același ton, cocnind de fiecare dată în cinstea regelui, cu câte un Vive le Roy! rostit apăsat și cu amuzament.















 Uite-l si pe rege!


 La lasarea noptii aglomeratie mare in piata castelului...
 
***
De ce tocmai la Amboise toate? Pentru că Amboise este orașul copilăriei regelui François I și leagănul renascentismului de pe Vale Loarei.
 
Cine sunt oamenii costumați? Ei bine, oamenii costumați în haine medievale sunt voluntari, membrii ARA (Animation Renaissance Amboise), o asociație culturală nelucrativă, care are ca scop readucerea la viață a secolelor trecute prin diverse reconstituiri istorice. ARA numără în acest moment 450 de voluntari care participă la concepția și reprezentația de spectacole, cursuri și ateliere creative în școli de inițiere în dansuri renascentiste, creație de decoruri și accesorii. Chiar și costumele (aproximativ 1000 de replici autentice), au fost elaborate de ei înșiși, după tablouri, documente, sau gravuri. Principalul scop ARA este valorificarea patrimoniului local și istoric, transmiterea istoriei Franței generațiilor următoare, dar mai ales străinilor care viziteză Valea Loarei. 
 
Însă de departe cea mai interesantă prestație a asociației este spectacolul "A la Cour du Roy François" (La curtea regelui François), o feerie nocturnă cu teatru, muzică, dansuri și lumini, ce se joacă vară de vară, pe terasele castelului Amboise. În 1976 un tânăr amboasian, crezând castelul Amboise prea puțin animat, lansează ideea unui spectacol nocturn plin de viață, prezentat de locuitorii din oraș. Rapid, o echipă de pasionați îl urmează și se pun împreună pe treabă, născându-se astfel ARA și spectacolul său. Anul acesta reprezentațiile sunt de două ori pe săptămână, în lunile iulie și august, iar eu mi-am notat deja în agendă.

Toate pozele le găsiți AICI
Linkul duce către prima poză, scroll să le vedeți pe următoarele :) 


*Info despre ARA și despre spectacolul "A la Cour du Roy François", inclusiv rezervări online, AICI.


S-ar putea sa te intereseze si:

SHARE 14 comments

Add your comment

  1. Foarte tare! Bravo ţie că ai parte de asemenea spectacole săptămânale! Ai ales să locuieşti într-un oraş tare fain şi drag mie. Iar de fiecare dată când revăd poze de acolo, mă apucă nostalgia... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, desi este un orasel mai micut decat Tours sunt mult mai multe evenimente. Poate si pentru ca este ceva mai turistic. Nu ne plictisim la Amboise, clar :))
      Pai in cazul asta, Cora, trebuie sa revii intr-o zi ;)

      Ștergere
  2. Foarte frumos evenimentul. Si eu imi doresc sa particip la un eveniment de asa amploare. Imi place ca locuiesti intr-un astfel de loc. Chiar ca esti in permanenta in vacanta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt interesante festivale asta si sunt o activitate placuta de timp liber. Culmea este ca, cel putin aici in regiunea mea, sunt mai multe astfel de evenimente in orsele mici decat in cele mari...

      Ștergere
  3. Aseara nu am avut prea mult timp ,am vazut postarea,dar trebuia citita si urmarita cu atentie,asa ca am lasat-o pentru seara asta.Sti doar, ca-mi place pe unde ne duci.Placut si foarte interesant pentru mine.Un weekwnd pe cinste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet! Ma bucur ca va plac plimbarile mele! Weekend linistit!

      Ștergere
  4. interesant eveniment, frumos prezentat aici la tine. Multumim!
    un weekend minunat sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu multumesc! Sunt o multime de evenimente vara asta in oraselul meu asa ca mi-am zis " de ce nu?!". In limita timpului liber mi-am propus sa particip la cat mai muulte :). Pupici si un weekend frumos!

      Ștergere
  5. Ce super ca aveti parte de tot soiul de evenimente culturale pe gustul vostru in Amboise. :) Chiar cand ma gandeam si eu ca ce orasel cochet si linistit ti-ai ales pentru a locui, imi dau seama ca nu e deloc atat de linistit, ci dimpotriva, foarte solicitat. Nu aveti timp sa va plictisiti in Amboise, apropos, pe cand niste imagini de la piscina? :P :D
    Foarte frumoase costumatiile, cred ca a fost o incantare sa urmaresti pe viu alaiul acela atat de colorat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un orasel turistic, poate unul dintre cele mai turistice de aici si de aceea toate evenimentele astea. Dar este o agitatie placuta cu activitati interesante, fara prea multe baruri si discoteci :)). In plus noi locuim ntr-un cartier linistit, un pic mai departe, dar suficient de aproape incat sa pot ajunge pe jos in centru.
      Piscina se deschide pe 1 iulie. Si eu sunt curioasa!
      De obicei aici luna iunie este destul de racoroasa si ploioasa, nu-i deloc potrivita pentru plaja si balaceala. Insa anul asta a fost exceptia :)). De la inceputul lunii nu mai "scapam" de temperaturile de peste 30°
      O duminica excelenta, Nice!

      Ștergere
  6. pai chiar asa arata, ca o vacanta superba!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Vad ca aveti parte de multe festivaluri interesante in regiune. Acum nu demult ne povesteai despre vinuri. Zona in care locuiesti e un adevarat rai, ai numeroase zone de vizitt in weekend, multe multe festivaluri si spectacole, stai la casa, gradina, poti face plimbari cu bicicleta pe rute panoramice. M-as muta acolo si maine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asta este intr-adevar un avantaj. Dar trebuie si sa-ti placa sa te interesezi si sa profiti de astfel de evenimente, nu toata lumea este interesata si ma refer la locuitori, la cei nascuti si crescuti aici. Dar probabil ca asa se intampla in general, nu prea apreciem locurile de bastina. Daca stau sa ma gandesc nici eu n-am vizitat mare lucru din Bucuresti :(

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS