1. Pentru că este o variantă paradisiacă la îndemână. Nu-mi permit, cel puțin momentan, vacanțe cu adevărat exotice, pe insule gen Caraibes sau Bahamas, așa că încerc să descopăr paradisul ăsta mai de-aproape, iar malul Mediteranei nu-i rău deloc, unde mai pui că-i și la îndemână. Sunt o mulțime de plaje cu nisip alb, înconjurate de ape turcoaz și pe bătrânul continent, iar Corsica deține o destule.




2. Pentru că este o destinație autentică, care nu inspiră nici pe departe vreo atmosferă de bâlci, turistică sau mult prea comercială, așa cum în puține locuri din Europa mai găsești. Corsica nu a devenit încă o insulă răsuflată, unde să fii asaltat la fiecare colț de stradă de mizerii și kitshuri ieftine, unde prețurile să răbufnească pe nedrept, iar aglomerația să-și facă de cap cu turiști de tot felul. Localnicii știu că trebuie să investească ca să atragă, dar s-au prins și că majoritatea celor care vin aici o fac special pentru simplitate, așa că insula nu-i încă prelucrată prea mult de mâna omului. Nu te gândi acum că-i chiar pustietate, Corsica rămâne, deși modestă, o destinație agreabilă, colorată și atrăgătoare.



3. Pentru că eu sunt un spirit mai liber și nu mă dau în vânt după sejururi all-inclusive în stațiuni fițoase, sau pe la hoteluri de cinci stele. Nu țin neapărat nici să mă bronzez tolănită într-un șezlong, la umbreluțe sau divanuri, un cearșaf și-o palmă de nisip sălbatic îmi sunt mai pe plac. Deși pare ciudat, mă atage mai mult simplitatea decât luxul și opulența și nici nu țin să mă laud la prieteni despre cum mi-am petrecut concediul prin cine știe ce destinații exclusiviste. Dă-mi natură naturală, munți, plaje, un cort și te voi iubi toată viața.



4. Pentru  că ador vacanțele de vară pline, în care să pot combina mai multe activități, drumeții pe munte, lenevit la soare, sporturi și activități în natură, vizite culturale și desigur câteva bucate și vinuri alese, iar Corsica este perfectă pentru toate acestea. Ca să ajungi la plajă sigur trebuie să traversezi un munte, ca să vizitezi un oraș sigur vei admira un peisaj superb, ca să faci o plimbare sigur te vor îmbia câteva arome locale. 


5. Pentru că iubesc să urc pe munți, iar Corsica este toată numai un munte. Deși este o insulă, și ca orice insulă te duce cu gândul la mare, prima imagine care îmi vine în minte când îmi spui Corsica este cea a munților. Stiam că munții corsicani sunt impunători, dar nu mi i-am imaginat niciodată chiar așa. Sunt primii care te lovesc în față când ajungi pe insulă, indiferent de calea pe care vii. Trasee mai lungi, mai scurte, mai ușoare, mai dificile, mai pentru începători sau pentru avansați, masivul corsican deține de toate, numai să știi să te bucuri de ele și să le apreciezi.


6. Pentru că ador marea și lenevitul la plajă astăzi, când este atât de la modă să bifăm cât mai multe orașe, chiar dacă nu înțelegem mare lucru din ele, să intrăm în cât mai multe muzee care n-au nimic de a face cu noi, sau să ne lăudăm despre cât de obositi am ajuns acasă din vacanță de la cât am alergat. Desigur că tot ce-am enumerat mai sus nu-i rău, vacanțele au și un scop de cunoaștere, însă să nu-l ignorăm totuși pe cel de relaxare. Chiar dacă prefer muntele, întotdeauna mi-a plăcut marea, așa că nu prea concep o vacanță de vară fără cel puțin câteva zile pe malul mării și recunosc fără rușine că îmi place să mă bălăcesc, să inot, să mă bronzez, sau pur simplu să lâncezesc la soare fără să fac nimic, chiar dacă lumea asta-i mare și mă tot așteaptă să o văd. Si pe bună dreptate, care ar mai fi farmecul unei incursiuni în mijlocul Mediteranei fără să "vizitezi" și câteva palaje? Mai ales când Corsica dispune de atâtea cu nispip fin, de golfulețe intime cu ape turcoaz, de lagune paradisiace, multe dintre ele adevărate exponente de muzeu. 


7. Pentru că natura este naturală în Corsica, ea fiind una dintre puținele insule europene care și-a păstrat destul de mult originalitatea. Fiecare colțisor de natură oferă un adevărat spectacol, ca să nu mai vorbim de animale. Nicăieri n-am întâlnit atâtea vaci, capre și mai ales porci pe marginea drumului ca în Corsica. Fiindcă nu a suferit o dezvoltare intensa, Corsica conservă și astăzi o autencitate străveche, care se traduce mai degrabă printr-o sălbăticie omogenă și armonioasă. Si tocmai sălbăticia aceasta care te întâmpina la tot pasul dă farmec Corsicii. 


8. Pentru că... Lonzu, Muscadellu și Pietra. Dacă mă întrebați a ce miroase Corsica, ei bine miroase a Lonza. Lonzu este cel mai popular produs de charcuterie corsicană, o bucată de carne de porc preparată și păstrată după o rețetă unică, tradițională. De cum intri la prăvălii, și mă refer aici atât la marile suprafețe comerciale cât și la buticurile de la colț, te va lovi aroma lui puternică, care-ți va lăsa gura apă până te vei hotărî să-l guști. Mirosul este atât de pregnant și atât de răspândit încât eu și acasă când vreau să miros niște Corsica, bag nasul la Lonzu. Am mai mereu unul în frigider. Si mai sunt Pietra, berea cu adevărat corsicană din făină de castane, Muscadellu, cel mai bun vin spumant, dulceag exact cât trebuie și cu iz mediteranean... 


9. Pentru satele spanzurate de muntii, așa-zisele villages-perchés, cum le numesc francezii. Sunt multe în Franța, dar nici un de parcă nu sfidează gravitația ca în Corsica. Construite cu adevărat pe verticala pereților stâncoși, te fac să te întrebi stupefiat "oare cum pot locui oameni acolo?!". Și locuiesc. Nu mulți, dar locuiesc... 


10. Pentru ca peisajele si drumurile sunt un adevarat spectacol. Majoritatea asociază Corsica cu Napoleon, insa obiectivele istorice și culturale sunt o ultimă prioritate pe acestă insulă. Atracțiile turistice în Corsica se bazează în primul rând pe patrimoniul natural, Corsica fiind un loc unde munții înalți contrastează cu plajele paradisiace, oferind niște peisaje de vis. Apoi drumurile în Corsica nu sunt nimic altceva decât o succesiune interminabilă de serpentine înguste, viraje strânse, stânci și inaltimi amețitoare, condusul fiind o adevărată provocare. E bine să îți iei marje considerabile de timp pentru a ajunge dintr-un loc în altul, până și distanțele cele mai scurte vor dura o veșnicie. Dar n-o să fie bai, pe drumurile din Corsica nu o să te plictisești niciodată! 





Despre Corsica la prima înfățișare (septembrie 2014) citiți AICI
Despre Corsica la a doua înfățișare (mai 2015) cititi AICI
Despre Corsica la a treia înfățișare (septembrie 2015) citiți AICI
Despre Corsica la a patra înfățișare cititi AICI

Citeste si:


SHARE 18 comments

Add your comment

  1. Petrecere frumoasa, Larisa !
    Daca n-as avea de cercetat o multime de insule in arhipelagul grecesc, as veni in Corsica fara doar si poate :) Si pentru mine e atragatoare o destinatie cu drumuri inguste si prafuite si cu plaje fara umbrele si sezlonguri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O da, adevarul ca ai acolo o multime de insule de cercetat. Ce fain trebuie sa fie!

      Ștergere
  2. concediu frumos sa aveti Larisa, savureaza din plin zilele de vacanta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru motivele descrise de tine as adora si eu Corsica. Imi plac locurile simple, cu atmosfera "taraneasca", sa vad natura curata, animalele libere (ma rog, in nici un caz unele periculoase:D), poate si datorita faptului ca am crescut o perioada la bunici la tara si am avut o copilarie pe care nu o regret nici o clipa :) Iti doresc relaxare din plin, mult soare si muuulta balaceala!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te inteleg perfect, s-ar putea sa ai dreptate, poate ca si mie tot de la copilaria la tara mi se trage.
      Multumesc, Alexandra! Incercam sa profitam cat putem.

      Ștergere
  4. Vazusem asa putin despre Corsica,dar cu tine am citit,am vazut fotografii,ne-ai dat multe amanunte de la fata locului,incat o indragesc,chiar daca nu cred ca o sa ajung vreodata.Concediu cat mai placut sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul este ca nici eu nu stiam foarte multe despre Corsica, nu este chiar o destinatie populara printre romani. Noroc cu al meu sot. El a fost cel care mi-a transmis dragostea pt aceasta insula. Multumim mult!

      Ștergere
  5. Ei bine, partea cu autenticul, naturaletea si lipsa de aglomeratie si comercial a fost argumentul suprem. Si eu prefer sa calatoresc in astfel de locuri, dar culmea, nu prea imi rasar in cale, pesemne sunt pe cale de disparitie. :))
    Totusi, Sardinia(ca si ea e aproape) nu va tenteaza?
    Eu am totusi o alta filosofie despre vacante. Sper sa scriu despre ea intr-un articol cat de curand.
    Distractie cat mai placuta si vreme cat mai frumoasa iti doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam sunt pe cale de disparitie locurile autentice, aud tot mai des turisti dezamagiti mai ales de locatiile foarte cunoscute. Adevarul este ca si mie mi-ar fi placut sa pot cumva sa vad anumite orase acum 30 de ani, cand nu etau asaltate in masa ( Parisul de exemplu) si pastrau un anumit farmec autentic. Avantaje si dezavantaje, astazi putem calatori mai usor dar o sa incepem sa nu mai avem unde :))
      O da, ne tenteaza si Sardinia. Poate chiar pentru la anu', sa vedem... Si Sicilia, desi ea este mai populata.
      Multumesc, Nice! Vremea nu edte chiar extraordinara pt plaja, dar asta este, ne multumim cu ce avem :).

      Ștergere
  6. Doar 10 motive? :)
    Eu m-am îndrăgostit de Corsica numai privind-o pe ecranul televizorului, cu ocazia Turului Franţei.
    No aglomeraţie, no comercial, no all inclusive (mie îmi sună a lene all-ul ăsta)...
    DA natură, da munte, da activităţi, da MUNTE – mie mi-ar fi teamă doar de soare direct în cap, că văd că nu prea sunt copăcei.
    Ce tare-i asta cu „natura naturală”! – la cât „natural” apare peste tot, şi-a pierdut rău de tot sensul cuvântul ăsta.
    Să ştii că şi eu mă gândeam la Napoleon când spuneam „Corsica”.
    Vacanţă plăcută în continuare!
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ioana! Ne-au mai ramas cateva zile :).
      Ma gandeam eu ca tu imi impartasesti opiniile, dar vezi tu, fiecare interpreteaza lucrurile in felul sau... Citeam cu dezamagire undeva pe net impresiile unor romani care au vizitat Corsica si o considerau o destinatie "de pensionari" pentru ca nu exista terase zgomotoase sau plaje "sezlong langa sezlong". Ce sa le explici lor despre plaje salbatice, drumetii, activitati in aer liber? Sau despre persoanele de varsta a treia care parcurg Corsica pe bicicleta sau pe motor? Pentru astfel de oameni tocmai atmosfera de balci reprezinta distractia :))

      Ștergere
  7. Mare si munti, sate agatate pe stanci si orasele autentice, peisaje ce iti taie respiratia ... deja ai zis reteta unui loc de vis pe care orice pasionat de calatorii il cauta. Fiindca cu asa bogatii, orice tip de calator esti cu siguranta vei gasi un colt pentru sufletul tau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa zic si eu, ca in astfel de locuri, cum e Corsica si altele de genul, fiecare ar putea gasi un colt pe gustul lui. Poate mai putin cei care cauta agitatie, discoteci, agatat, etc. Dar cine stie, cu siguranta prin orase se gasesc si din astea :)).

      Ștergere
  8. sigur mi-ar placea si mie pe acolo!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi place din motivele enumerate, as lua cu mine putine persoane fix pentru ca ei s-ar plictisi sa vada niste pietroaie, sa nu fie zonele amenajate, fara muzica. Mie imi place muzica naturii, zonele amenajate natural, in timp, sa imi aud gandurile cum tac si se relaxeaza...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne asemenam in cazul asta ;).
      Si sa stii ca si eu am prieteni carora nu le-as recomanda in nici un caz Corsica. Mamaia e pentru ei :)).

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS