După cum vă povesteam și în articolul trecut, marea a fost laitmotivul excursiei de anul acesta în Corsica. Nu știu de ce în ultima vreme simt o atracție inexplicabilă pentru mare, dar în afara vinerii în care am urcat la stâna Pozzi, n-a fost zi în care să nu merg pe plajă. Adesea mergeam strict pentru bronzat și bălăceală, însă chiar și atunci când vremea a fost ceva mai rece, or mai închisă, eu tot pe nisip eram, fie pentru plimbare, fie pentru relaxare cu o carte în mână. Și credeți-mă pe cuvânt, nicăieri nu se citește mai bine decât cu marea pe fundal! Campingul în care eram cazați se afla undeva între comunele Porticcio și Pietrosella (nu sună prea franțuzește, nu-i așa?), așa că mai mereu mergeam la plajele din apropiere, zona fiind destul de ofertantă, nu trebuia să mă agit prea tare să să găsesc una.   



Situate în Golful Ajaccio, Porticcio și Pietrosella sunt două așezări la sud și deloc departe de capitala Corsicii. Deși micuțele stațiuni turistice îmbină aproape perfect marea cu muntele, ele sunt mai mult frecventate de turiști pentru plaje și activitățile nautice decât pentru drumeții pe culmile montane. Și pe bună dreptate, zău că ai de unde alege plaje în zona aceea! Chiar dacă nu sunt poate din categoria celor de vis, ca în alte colțuri ale insulei, plajele Porticcio-Pietrosella sunt multe, sunt mari și majoritatea sunt cu nisip fin, o încantare pentru a profita de soare și de apa mării.

Cea mai apropiată de campingul nostru era plaja Agosta, lungă cât pentru toate zilele și cu nisip extrem de plăcut, însă pentru bronzat, bălăceală, sau înot preferam un micuț golfuleț (Crique d'Agosta) intim, mărginit de stânci, unde apa era mai mereu clară, iar valurile lipseau complet. Tocmai din cauza lipsei valurilor aceste plaje tip "crique" sunt foarte căutate în sezon, noroc că am fost în luna mai și ne-am putut bucura fără probleme, ba chiar în unele zile aveam golfulețul doar pentru noi. Crique d'Agosta este o plajă cu nisip nu chiar din cel mai fin, dar este destul de naturală, accesibilă prin coborârea unor scări și cu o vedere panoramică către Ajaccio și împrejurimi.

În rest, pentru promenadă și contemplare mergeam pe plaja-mamă, plage d'Agosta. Cu cei 2 km ai săi este numai bună pentru străbătut la pas, mai ales dimineața când culoarea apei devine una de zile mari, ca să nu mai vorbesc de vederea deschisă de la Ajaccio până la peninsula Isolella. În partea centrală există câteva terase și rastaurante, în timp ce extremitățile sunt ceva mai sălbatice. Agosta este o plajă agreabilă,  chiar dacă nu este plaja ideală, în apă panta fiind destul de abruptă. În plus, pe timp de vânt baia  este periculoasă, sunt panouri de atenționare din loc în loc, valurile imense și curenții puternici pot duce și cel mai bun înotător în larg. Am prins-o așa în ultima zi, valurile se spărgeau până aproape de șosea. Sinistru! În rest, pe vreme bună și mai ales în sezon, se pot practica, pe lângă baie și sesiuni de bronzat, numeroase activități nautice, surf, jetski, kiting, parasailing, schi nautic, scufundări, foarte populare de altfel. 

Prima zi pe insulă: direct la plajă. Deși cerul nu era foarte degajat, era destul de cald și plăcut să stai la malul mării. 

 În luna mai mai maquisul este înflorit 

 O adevărată plăcere să stai la malul mării și să nu faci NIMIC. Doar să privești marea... 

 Culorile sunt mereu altele, în fiecare zi peisajul se schimbă (plaja Agosta)

 Plajele sunt destul de goale în luna mai, numai bune pentru plimbare și contemplare. Apa este însă cam rece (17-18°). Dar nici în sezon nu o să vezi aglomerație. Insula este destul de ofertantă în activități astfel că nimeni nu vine exclusiv pentru plajă. 

 Anul acesta în Corsica am descoperit câteva plante interesante, câteva chiar le-am adus cu mine acasă. Aceasta este (după căutările mele) pittosporum tobira, un arbust cu flori foarte parfumate, cu o aromă dulce de portocal. Absolut fantastic! 

 Crique d'Agosta

 Dacă v-ați întrebat vreodată ce face un câine la plajă :)) 

 Drumul catre Crique d'Agosta...

 ... și Crique d'Agosta văzută de pe drum. Astfel de plaje naturale îmi plac, nu genul acela împodobite cu șezlonguri.


 Plaja Agosta. Marea are reflexii diferite în funcție de momentul zilei. Cele turcoaz sunt preferatele mele.


Era plină plaja de astfel de floricele care creșteau adesea direct în nisip. Am luat și eu câteva rădăcini, s-au prins sper să reziste și să înflorească la anu'. Firește că le voi ține la interior la iarnă. Am descoperit că se numește Carpobrotus edulis (Zgârietura vrăjitoarei). Sunt mai multe culori și sunt superbe. 
 
 Pietrosella

 Firește că am fost și la pescuit :)) 

  Iată și pescarul! 

Admirând apusul de soare 

S-a dus...

 Poza aceasta și următoarele le-am făcut într-o dimineață când, după ce am băut cafeluța, am ieșit la plimbare pe plajă. A fost una dintre cele mai frumoase dimineți. 

 Peninsula Isolella cu turnul genovez

 Porticcio

 Pietrosella








 Ajaccio pe fundal





 Un mic râu ce se varsă în mare 





  Ultima seară pe insulă, privind vapoarele ce pleacă din Ajaccio. Următoarea zi aveam să fim și noi pe unul dintre ele :((

  Ador leandrii și mi-au făcut o bucurie: în ultimele zile începuseră să înflorească. Minunat! 



Toate pozele din seria Corsica (mai 2015) le găsiți AICI
 

Despre Corsica la prima înfățișare (septembrie 2014) citiți AICI
Despre Corsica la a doua înfățișare (mai 2015) cititi AICI
Despre Corsica la a treia înfățișare (septembrie 2015) citiți AICI
Despre Corsica la a patra înfățișare cititi AICI

Citeste si:


SHARE 17 comments

Add your comment

  1. ce frumoase sunt vacantele la mare! eu sunt indragostita de mare - poate pentru ca mereu am locuit departe de mare :) Dar nu am putut accepta sa treaca niciodata un an fara macar o saptamâna petrecuta pe malul uneia, indiferent ca Marea Neagra, Adriatica, Baltica Rosie, a Nordului, Cretana sau ocean. Iubesc sa simt nisipul sub talpi, sa ascult valurile spalând tarmul, sa adun scoici, sa înot si sa fac lungi plimbari pe faleza.
    Anul acesta am hotarât ca vom merge în Delta Dunarii si bineînteles si pe plaja Marii Negre :) Abia astept! mai sunt 40 de zile!
    O vara minunata sa ai, Larisa draga! pupici si lui Azorel :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce dragut! Cu rusine trebuie sa recunosc ca n-am fost niciodata in Delta Dunarii. Dar am zis ca la urmatoarea vizita in tara o sa "repar" neregula asta, mai ales ca am citit despre o multime de plaje simpatice si pe gustul nostru si acolo.
      Si mie imi palce marea, din aceleasi motive ca si tie. E drept, eu am locuit ceva mai aproape de ea pana acum. De fapt, imi place sa-mi petrec vacanta intr-un loc unde sa am mare, munte si ceva obiective culturale de vizitat :)). Nu gasesc mereu astfel de locuri, dar incerc :).
      Multumesc, asemenea si voua! Trec repede cele 40 de zile ;)

      Ștergere
    2. ca sa împletim muntele, marea si cultura într-o vacanta de 20 de zile, am stabilit urmatorul traseu: 12-17 august Baile Herculane (vom face zilnic mici drumetii pe muntii din imprejurime, vom merge sa vedem Portile de Fier si pe Decebal sculptat în stânca, probabil vom merge si la baile termale, seara), 17-23 august Bucuresti (ma intâlnesc cu prietene, mergem la concerte si spectacole, vom vizita Salina Prahova), 24-31 august Delta, la 2 km de mare.
      Gata, planul sta fix, prietenii ne asteapta :) Nu mai am rabdare! ☺☺☺

      Ștergere
    3. Foarte interesant planul vostru! Zona Cazanele Dunarii-Portile de Fier mi se pare superba, una dintre preferatele mele din Romania. Nu-i de mirare ca abia astepti ;)

      Ștergere
  2. Superbe peisajele! Cred ca o vacanta la mare o sa intreaca mereu orice alt tip de vacanta. Marea are ceva deosebit, care o face sa fie atat de ravnita de multa lume...Un loc frumos, care merita vazut! Ti-am mai spus ca tu m-ai convins sa trec Corsica pe lista!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur in cazul asta, merita trecuta pe lista ;)!
      Da, ai dreptate tu, vacantele la mare au farmecul lor, mai ales daca esti intr-un loc unde poti combina plajele cu alte activitati.

      Ștergere
  3. Aproape ca nu-mi vine sa cred cat de frumos e acolo, cat de linistit si calm pare. Mare, nisip, flori, plus ca nu mai are rost sa spun ca surprinzi niste pozeee!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Alexandra :)! Asta imi place si mie cel mai mult in Corsica, linistea si natura "naturala".

      Ștergere
    2. Perfect spus: natura naturala! Tinand cont de faptul ca in unele locuri natura chiar nu mai e asa "naturala"....

      Ștergere
    3. Suna ciudat, dar din pacate cam asa este :(

      Ștergere
  4. Cat de albastra si limpede e apa marii! Si foarte imbietoare, chiar si la 17 grade s-au gasit unii curajosi sa faca baie. :) Irezistibila! :))
    Normal ca ai fi stat toata ziua pe plaja la cat de linistita(aproape pustie pe alocuri) si frumoasa e zona. Si apusul surprins este minunat. Imi place mult ca ne-ai aratat si floricele care cresc asa aproape de plaja. Si celebrele tufisuri de maquis, de cand imi doresc sa le fotografiez si eu. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut si eu cateva bai, zau ca nu m-am putut abtine :)). De fapt asta este dezavantajul cand vii la mare in mai, chiar si la Mediterana. Plajele sunt goale, orasele la fel, vremea de drumetii perfecta, insa apa din pacate cam rece :(
      Multumesc Nice, ma bucur ca ti-au placut "capturile" mele. N-am luat chiar in fiecare zi aparatul cu mine, dar nici nu m-am indurat sa-l las prea des in camera :)). Cred ca tu ma intelegi perfect ;)

      Ștergere
  5. zici ca nici in sezon nu este foarte aglomerat? vreaaauuu si eu acolooo :((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt o multime de plaje libere si in sezon. Poti sa te bucuri in voie, fara teama aglomeratiei.

      Ștergere
  6. Pardon ca intru si incep cu recomandarile, dar am vazut aseara la cinema "un moment de égarement" Filmat in Corsica:) daca ti- e dor! Si daca iti place Cassel:)
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu l-am vazut, asa ca multumesc pentru recomandare. Il pun in lista cu filme de vazut ;)

      Ștergere
    2. d'égarement, ce mi-o fi venit, pardon!

      Ștergere

© BLOGUL LARISEI · THEME BY WATDESIGNEXPRESS